332 אורן יורקביץ ואריק רימרמן ג. הקמת מינהל המוגבלויות במשרד העבודה הרווחה והשירותים )2017 החברתיים ( הקמת מינהל המוגבלויות התבססה על המלצותיה של ועדת היתכנות, שסברה שיש לקדם מדיניות חדשה, שתפעל למען איכות חייהם ורווחתם של אנשים עם מוגבלות (הספקטרום האוטיסטי, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוגבלויות מוטוריות וחושיות), על פי עקרונות אמנת האו"ם. הגישה הבסיסית של ועדת היתכנות הייתה, שזכותם של אנשים עם מוגבלות לקבל מענים לא רק על פי סוג המוגבלות אלא על פי תפקוד, צרכים ורצונות לחיים עצמאיים בסביבה הטבעית והמשפחה. האתגר של הקמת מינהל נועדה לאחד את הסטנדרטים והנהלים ברמת המטה, המחוזות והרשויות המקומיות. סיכום ההתפתחות של המדיניות החברתית כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית סקירת התפתחות המדיניות החברתית כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מתקופת טרום קום המדינה עד לימינו, מגלה שלוש מגמות עיקריות: 1 . רווחה הגישה שלידת ילד עם 20 עד שנות השבעים של המאה המוגבלות שכלית התפתחותית היא "טרגדיה משפחתית". לפיכך, יש לאפשר לה להשתחרר מהנטל דרך השמה חוץ-ביתית של הצאצא, ). זו הסיבה 1985 כדי שתוכל לחיות את חייה (רימרמן ופורטוביץ, העיקרית שהחקיקה המרכזית כללה בעיקר זכאות לדיור חוץ- ). בשנים אלה קודמה 2007 ביתי (רימרמן, אברמי וארטן-ברגמן, החקיקה המסדירה את ההשמה החוץ-ביתית, לרבות חוק הפיקוח ) וחוק הסעד (טיפול במפגרים-תשכ"ט 1965 על המעונות (תשכ"ה .)1969 2 . ניכרו השפעות 20 של המאה ה- 90 ועד סוף שנות ה- 70 משנות המקצועיות, בעיקר הטמעת עיקרון הנורמליזציה ושילוב בקהילה, שבאו לידי ביטוי בפיתוח דיור בקהילה ותעסוקה נתמכת בשוק .)2007 החופשי (רימרמן, אברמי וארטן ברגמן, 3 . , חקיקת חוק השוויון, המדיניות מתאימה את עצמה 1998 משנת בהדרגה לחקיקת זכויות לאנשים עם מוגבלות. תפיסה זו באה לידי ), בדו"ח ועדת המומחים הבינלאומית 2013 ביטוי באישרור האמנה (
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5