268 רונית ארגמן לתוכניות לחינוך מיני ולמיניות בריאה יש תפקיד חשוב בתהליך המניעה וכחלק מתהליך הטיפול. אלו צריכות להיות אינדיבידואליות בהתאמה לאפיוני הפרט, לכלול פיתוח גישה חיובית למיניות, עם התייחסות למצבי הסיכון והפגיעה, מתן ידע והקניית כישורים ומיומנויות מתאימים ליצירת קשרים ולביטוי הרצונות והצרכים באופן אסרטיבי ומקובל חברתית. יש צורך במחקר בעתיד בכל שלב הקשור לפגיעה המינית: א. חווית הפגיעה - אפיוני הפגיעה, שכיחות, גורמי סיכון וכו'. ב. כלים מותאמים להערכה ואבחון טראומות. ג. שיטות טיפול מותאמות במצבים של פגיעה מינית, טראומות מצטברות וחוויות חיים שליליות. ד. פיתוח שירותים מכווני טראומה. ה. תוכניות מניעה של מצבי ניצול ופגיעה בכלל ומיניים בפרט, בקרב אנשים עם מש"ה.
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5