261 ), ליווי ותמיכה מערכתיים מתמשכים ותוכניות טיפול informed care .)Rich et al., 2020; Truesdale et al., 2019 ;2003 מותאמות (ארגמן, , המאובחנת ברמת תפקוד נמוכה ואוטיזם עם קשיי שפה ודיבור, 10 ילדה כבת הגיעה לטיפול בעקבות רגרסיה תפקודית (חוסר שליטה בצרכים) והתנהגות מינית אגרסיבית כלפי בנות אחרות. תהליך הטיפול היה איטי ביותר ולווה בהתפרצויות זעם קשות שלה בחדר הטיפולים, התנהגות לא מותאמת וקשיים רבים בוויסות עצמי. במהלך הזמן, עם ביסוס אמון, שליטה שלה על חלק מהמפגש הטיפולי ונגישות לאמצעי הבעה מגוונים, החלה לתאר, באמצעות משחק ותיאור מצבים באמצעות הגוף, מצבי פגיעה מינית קשים שחוותה על ידי אחיה וגם אלימות פיזית רבה והשפלות. מבירור מערכתי מקיף יותר עלה קושי של ההורים להציב גבולות לבן הפוגע וחוסר יכולת ליצר מוגנות עבורה. הטיפול הפרטני כלל הגדרת אירועי הפגיעה, מתן כלים לוויסות גופני ורגשי, חיזוק תחושת גבולות הגוף והמרחב הפרטי ואסרטיביות. כמו כן, נעשתה התערבות עם ההורים, בשיתוף שירותי הרווחה בקהילה, ובהמשך – הוצאת הילדה למסגרת בה הייתה מוגנת יותר. ילדים ואנשים עם מוגבלות לאורך החיים הורים ובני משפחה צוותים ואנשי מקצוע מניעת פגיעה מינית והכוונה למיניות בריאה - התערבות מערכתית חברה כללית, מדיה, קובעי מדיניות ובעלי תפקידים :2 תרשים התערבות מערכתית –)TIC – Trauma informed care/services( שירות/טיפול מכוון טראומה בעשור האחרון התפתחה בעולם הגישה המערכתית של שירותים/טיפול מכווני טראומה, במסגרות המטפלות באנשים עם רקע של טראומות (ראה ). גישה זו מדגישה את החשיבות של פיתוח מדיניות, טיפול 2 תרשים ושירותים מכווני טראומה ויצירת סביבת חיים בטוחה ומוגנת, תוך שיתוף פגיעה מינית באנשים עם מש"ה
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5