rubinstein_2023

41 אלמנטים נוספים הקשורים בפנטזיה. זוהי כתיבה קונטרפונקטית יוצאת דופן, העוברת דרך סולמות שונים ומרוחקים הגדושים בהרמוניות כרומטיות נרחבות. האלמנטים הווירטואוזיים הנועזים שביצירה יחד עם המבנה החדשני הופכים אותה ליצירה בלתי נשכחת, עם חופש עצום המאפשר למבצע להשמיע את הקול האמנותי הייחודי שלו. )1791-1756( ו. א. מוצארט 311 ברה מג'ור, ק. 9 סונטה מס' - אלגרו קון ספיריטו - אנדנטה קון אספרסיונה - רונדו. אלגרו ,21 , כשהיה בן 1777 במאנהיים בנובמבר 311 מוצארט חיבר את הסונטה לפסנתר ברה מג'ור ק. בעת שהיה עם אימו במסע ממושך שהוביל אותם באביב שלאחר מכן לפריז. ביצירה מופיעים רמזים שונים לסגנון המוזיקלי הייחודי "המנומס" שאפיין את העיר מאנהיים ותושביה. יכולות הביטוי יוצאות הדופן של מוצרט כמלחין צעיר ומתפתח כבר ניכרות ביצירה, כמו גם רבים מהרעיונות של היידן, ובמיוחד בשימוש ב'צורת הסונטה' בשני הפרקים הראשונים של היצירה. הסונטה מתאפיינת בליריות מאופקת יחד עם הומור והבעה, והיא דורשת ומציגה וירטואוזיות מבריקה. לסונטה שלושה פרקים. הפרק הראשון, אלגרו, הפותח עם נושא תוסס ומלא חיים ותזמורתי באופיו. בהמשך, מופיע מעבר של מקטעי סולמות מהירים המסתיים בארבעה אקורדים שלאחריהם מופיע מייד הנושא השני. חטיבת הפיתוח היא בעלת אופי מינורי ולאחריה פיתוח נוסף המאופיין בנגינה של מקטעי סולמות. הפרק מתקרב לסיומו עם הופעת הנושא השני, הפעם עם חזרה בסולם מינורי ואזכור נוסף לפתיחת הפרק וקודה קצרה. הפרק השני הוא רונדו איטי ורגוע, פסטורלי באופיו, המתחיל במנגינה איטית המודגשת על פני הליווי ביד שמאל וממשיכה לנושא שני מקסים ביופיו ובפשטותו. מוצרט אינו כולל חטיבת פיתוח בפרק זה, אלא חוזר על הנושאים עם שינויים קלים ובסולמות שונים. הפרק מלא הבעה ועושר הרמוני. הפרק השלישי הוא רונדו קליל ושובב והוא התובעני ביותר מבחינה טכנית מבין הפרקים. הוא פותח בנושא ראשון נועז ובטוח הכולל קישוטים ותווים מהירים. נושא שני לירי יותר באופיו מתפתח בהמשך לסולמות מהירים. נושא שלישי מינורי מופיע לאחר מכן כשהוא מנוגן פעם ביד ימין ופעם ביד שמאל. מוצרט כותב קדנצה באמצע הפרק ולאחריה חוזרים הנושאים הראשון והשני עד לסיומה של היצירה. הפרק מלא באנרגיה ובהפתעות ומספק ניגודים רבים ומצבי רוח משתנים ושינויים פתאומיים בדינמיקה. יבגני קיסין - רסיטל מחווה

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5