40 , היה הסולן 2000 , ובשנת 1997 בשנת Proms ביותר אי פעם בפרס זה. הוא היה הפסנתרן הראשון שהוזמן לנגן רסיטל ב- הוענק לקיסין תואר דוקטור לשם כבוד למוזיקה 2001 הראשון אי פעם שהוזמן לנגן בקונצרט הפתיחה של הפרומס. במאי , במוסקבה, הוא קיבל את פרס שוסטקוביץ', אחד מהפרסים הנחשבים ביותר 2003 מבית הספר למוזיקה במנהטן. בדצמבר הוענקה לו חברות כבוד באקדמיה המלכותית למוזיקה בלונדון. באותה שנה הוענק לו פרס הרברט 2005 של רוסיה. ביוני פון קאראיאן למוזיקה. יבגני קיסין הוא דוקטור לשם כבוד של אוניברסיטת הונג קונג, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. הקלטותיו של קיסין זכו למספר רב של פרסים ותשבחות, בשל תרומתו המשמעותית לספריית יצירות המופת שהוקלטו על ידי גדולי המבצעים בעולם. הוא זכה גם בפרס אדיסון קלאסיק בהולנד, בפרסי גראמי, ובפרסי מנעד הזהב והגראנד פרי של האקדמיה החדשה לדיסקים בצרפת. )1750-1685( י.ס. באך 903 פנטזיה כרומאטית ופוגה, רי"ב - פנטזיה כרומאטית - פוגה הפנטזיה הכרומאטית והפוגה ברה מינור של יוהאן סבסטיאן באך היא אחת מיצירות המופת שלו. היא מציגה את הווירטואוזיות והיצירתיות של באך. ביצירה הכרומאטית (כרומאטי הוא סולם צלילים הבנוי על חצאי טונים) עשה באך שימוש דרמטי ואף קיצוני בכלי המקלדת (הצ'מבלו בתקופתו) שכלל קטעים דמויי טוקטה, אקורדים איטיים, קטעים הכוללים שינויי קצב ומפתח, וקטעים המסומנים ברצ'יטטיביים (כמו דיבוריים, אלה מעידים על קשר למוזיקה ווקאלית). חלקה הראשון הוא בסגנון של פנטזיה, כלומר יצירה בעלת מבנה חופשי, וחלקה השני הוא פוגה מובנית העוקבת אחר כללים נוקשים של קונטרפונקט (מוזיקה המשלבת מספר נושאים או קולות). יחד, הפנטזיה והפוגה יוצרות איזון מושלם. כשעבד בוויימאר 1720 התאריך המדויק בו נכתבה היצירה אינו ברור, אך חוקרים מאמינים כי באך החל לכתוב את היצירה ב- בזמן שהועסק כמנהל המוזיקלי בלייפציג. 1730 ובקוטן שבגרמניה וסיים אותה לאחר שביצע מספר שינויים ותיקונים בהמוזיקה בכללותה עברה עם הזמן בקלות מן הצ'מבלו אל הפסנתר והפכה למרכיב עיקרי ברפרטואר הפסנתרני של ימינו. החלק הראשון של הפנטזיה, רווי במעברים ובסולמות, ומסתיים באקורדים שבורים מאולתרים. החלק האמצעי מסומן ) ומתייחס לסגנון השירה דמוי הדיבור של ז'אנרים ווקאליים בארוקיים מבוימים כמו האורטוריה. "Recitativo"כרצ'יטטיב ( הידיים מנהלות דיאלוג זו עם זו, כאשר הקול העליון מזכיר סולנית, והאקורדים המגיבים מייצגים "באסו קונטינואו" - מלווה. הקטע השלישי והאחרון של הפנטזיה הוא שילוב של המוטיבים הקודמים והרצ'יטטיביים, המסתיים בקודה היורדת מבחינה כרומאטית. הפוגה היא בת שלושה קולות ומבוססת גם היא על הכרומאטיות, המעניקה ליצירה תחושת מתח ואף מפתיעה את המאזין עם הרמוניות משתנות. הפוגה מתחילה בסגנון קפדני עם נושא כרומטי יוצא דופן, אך מתרופפת לאיטה כדי לחשוף יבגני קיסין - רסיטל מחווה
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5