rubinstein_2023

32 )1943-1873( סרגיי רחמנינוב סרגיי ואסילביץ' רחמנינוב נחשב לאחד המלחינים הרוסיים הבולטים והידועים של סוף התקופה בנובגורוד שברוסיה 1873 באפריל 1 הרומנטית ובוודאי אחד מענקי הפסנתר בכלל. הוא נולד ב- בבוורלי הילס שבארה"ב. השפעתם 1973 במרץ 28 למשפחה אריסטוקרטית שירדה מנכסיה ומת בשל צ'ייקובסקי, רימסקי-קורסקוב, בלקירב, מוסורגסקי ומלחינים רוסים אחרים ניכרת ביצירותיו המוקדמות, ומפנה מאוחר יותר את מקומה לסגנונו האישי הבולט במלודיות דמויות שיר, בעלות יכולת הבעה יוצאות דופן יחד עם צבעים 'תזמורתיים' עשירים. רחמנינוב החל ללמוד פסנתר בגיל צעיר והשכלתו המוזיקלית הושפעה עמוקות מאימו שהייתה פסנתרנית וזמרת מוכשרת. הוא התקבל לקונסרבטוריון סנט והחל לצבור במהירות מוניטין של פסנתרן בעל כשרון וטכניקה יוצאי דופן. היו לו כנראה האצבעות 9 פטרסבורג כבר בגיל הוא חיבר את הקונצ'רטו 18 הארוכות ביותר מבין הפסנתרנים, דבר שניכר באופן בולט בכתיבתו לפסנתר. כבר כשהיה בן הראשון שלו לפסנתר. רחמנינוב סבל מדיכאונות רבים עוד בצעירותו, שצצו בעיקר לאחר ביצוע הבכורה של הסימפוניה הראשונה שלו שנחל כשלון. אכזבה זו, יחד עם ביקורות שליליות, הביאו לתקופה ארוכה של דיכאון קשה ואובדן אמון ביכולותיו כמלחין. במאמץ להתגבר על כך ובעצת משפחתו, ביקש רחמנינוב טיפול אצל ד"ר ניקולאי דאהל, פסיכותרפיסט אשר עסק גם בהיפנוזה. מפגשיו עימו אמנם לא ריפאו את דיכאונו לחלוטין אך עזרו לו להשיב מעט מהמוטיבציה והביטחון שלו ביכולותיו לחבר יצירות. , נאלץ לברוח מרוסיה והשתקע בסופו של דבר בארצות הברית והפך לאזרח אמריקאי. 1917 בעקבות המהפכה הרוסית בשנת הוא היה 1918 למרות המהפך בחייו האישיים, הקריירה שלו כפסנתרן וכמלחין המשיכה לפרוח בארה"ב. מאז בואו לשם במבוקש מאוד, עד כדי כך שנאלץ לצמצם את קצב חיבורן של יצירות חדשות רק לחודשי הקיץ. בזכות הצלחתו הרבה הוא הרוויח די כסף על מנת לבנות את ביתו בלוס אנג'לס (שהיה העתק מדויק של ביתו המקורי במולדתו, רוסיה). למוזיקה אמריקאית פופולרית ולג'אז, כמו גם להיכרותו עם מלחינים אמריקאים מובילים כמו גרשווין, ברבר וקופלנד, היו השפעות משמעותיות על יצירותיו שחוברו בתקופת שהותו בארצות הברית. הבנתו העמוקה של רחמנינוב את יכולות הפסנתר ככלי ביצוע היא בוודאי אחד הגורמים העיקריים לאטרקטיביות של יצירותיו, כאשר האתגרים הטכניים שבהן לא נועדו לשם הווירטואוזיות בלבד אלא כדי לשרת את המוזיקליות ביצירותיו. רוב יצירות הפסנתר שלו הן אוספים של יצירות קצרות יחסית, אך מעבר לאלה חיבר רחמנינוב יצירות למגוון רחב של כלים, יצירות להרכבים קוליים וקאמריים, שירים, אופרות, סוויטות לתזמורת ושלוש סימפוניות. תהילתו באה לו בעיקר בזכות ארבעת הקונצ'רטי לפסנתר ולתזמורת (ובמיוחד השני והשלישי) ויצירה נוספת להרכב זה – הרפסודיה על נושא של פגניני. אירוע פתיחה

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5