Digital Program Villaume Miura Mozart

2023-2024 להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: 8 7 ־ העונה ה 2024 * קלאסית קלה * אפריל 5 * פילוקלאסיקה * חיפה: 5 תל אביב:

פאלאס תל-אביב, בית הדיור המוגן האיכותי בישראל, מזמין אתכם ליהנות מהחיים הטובים לאורך כל השנה. הצטרפו לקהילה האקסקלוסיבית של דיירנו, ותיהנו מחיי תרבות, הופעות והצגות, ארוחות שף בכל יום, חיי חברה עשירים ופעילים, רפואה פרטית, דקות מכאן... 5 והכל במרחק בואו ליהנות מאיכות חיים בסטנדרט הגבוה בישראל, ובמיקום הטוב ביותר בתל אביב. פאלאס תל-אביב קונצרט של איכות חיים פאלאס. הבחירה של החיים הטובים. * 3666 : נשמח להכיר אתכם! לתיאום פגישה פריסה ארצית: רעננה מודיעין להבים תל-אביב ראשון לציון

הפילהרמונית הישראלית בידי ברוניסלב הוברמן 1936 , נוסדה בתרצ"ז להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן אולם הקוצרטים ע"ש לואי תל-אביב, ירושלים וחיפה: 1 מחלקת המנויים, רח' הוברמן *3766 / 03-6211777 :' טל 1533-5253695 : פקס 6123401 , ת״א 23500 ' ת' דכתובת למכתבים: www.ipo.co.il אתר האינטרנט של התזמורת: 055-7000232 מסרונים: | info@ipo.co.il דוא"ל: הפילהרמונית הישראלית נתמכת בידי משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות, המחלקה למוזיקה, קרן הפילהרמונית הישראלית, קרן התרבות קנדה-ישראל, ידידי התזמורת בבריטניה, באוסטרליה, בארגנטינה, בברזיל ובצרפת, וכן היא נתמכת ומיוצגת בארה"ב בידי אגודת ידידי התזמורת בארה"ב הפסנתרים מבית סטיינוויי שבהם מנגנים הסולנים הם תרומתם של מר יוסף בוכמן, פרנקפורט ושל גב' קרול שוסלר, ניו יורק עמנואל ויום מנצח פומיאקי מיורה כנר 5 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 21:00 | י"ב בניסן תשפ"ד | 20.4.24 | מוצ"ש | פילוקלאסיקה חיפה, אודיטוריום חיפה 20:00 | ח' בניסן תשפ"ד | 16.4.24 | ' יום ג | קלאסית קלה קהל יקר, מאת מוצרט, מוקדש לזכרו של מר מרדכי רכטמן שנפרד 10 ' הביצוע הערב של הסרנדה מס שנים והשאיר 44 מאתנו לפני פחות משנה. רכטמן היה נגן הבסון הראשי של התזמורת במשך את חותמו הרב בעשייה מוזיקלית וחינוכית, שהשפיעה על דורות של נגני כלי נשיפה ובכללם כל המבצעים של הסרנדה הערב.

"נדמה היה לי ששמעתי את קולו של אלוהים", מתוודה דמותו המתוסכלת של אנטוניו סליירי כשהוא שומע לראשונה את המוזיקה של מוצרט, במחזה "אמדאוס" מאת פיטר שאפר. היצירה שגורמת לסליירי להתרגש כל כך אינה הרקוויאם, "דון ג'ובני" או אחת הסימפוניות האחרונות של הצעיר מזלצבורג שכבש את כלי 12־ וינה, אלא פרק האדג'ו מתוך הסרנדה ל נשיפה ולקונטרבס. דמותו של סליירי במחזה לא מאמינה שהפרחח הילדותי, המרגיז והוולגרי שפגש רגע לפני כן יכול לכתוב כזאת מוזיקה שמימית. אף על פי שהסצינה, כמו המחזה כולו, מלאה באי דיוקים היסטוריים (כמחזאי, שאפר לקח לעצמו חופש אמנותי נרחב), נדמה שהיא לוכדת רגש אותנטי לגבי היצירה שבוודאי משותף למאזינים רבים. , מוזיקה הרמונימוזיקהסרנדה שייכת לז'אנר ה להרכבי כלי נשיפה, שפרח במרכז אירופה , הרמוני. ההרכב הסטנדרטי של ה 18־ במאה ה כפי שנקראו הרכבי כלי נשיפה בתקופה זו, היה מורכב משישה או שמונה כלים: זוגות של אבובים ו/או קלרינטים, קרנות, ובסונים. הרכבי ניגנו באירועי חצר של האריסטוקרטיה הרמוני ה ובטקסים שונים. הרפרטואר היה קליל באופיו, וכלל מארשים, ריקודים, ועיבודים של קטעי אופרה פופולריים. מלבד אלה נכתבו גם יצירות מקוריות לפי המודל של הסימפוניה הקלאסית: ארבעה פרקים, מהיר-איטי-מינואט-מהיר, ולפעמים אף חמישה, כאשר בין הפרק הראשון לפרק האיטי מינואט נוסף. יצירות אלה נקראו "סרנדה", "דיוורטימנטו", או "פרטיטה". . הבולטות הרמונימוצרט כתב כמה יצירות ל .361־ ו 388 ,375 ' והמשובחות בהן הן הסרנדות ק מקוטלגת במספר 361 ' אף על פי שהסרנדה ק הקכל הנמוך מהשלוש, היא נכתבה אחרי שתי . ארבעה 1783-84 האחרות, ככל הנראה בשנים במרץ 23־ מתוך שבעת פרקיה בוצעו לראשונה ב בתיאטרון החצר הקיסרי בווינה בקונצרט 1784 שאירגן אנטון שטדלר, המוזיקאי עבורו הלחין מוצרט את יצירותיו הגדולות לקלרינט. מימדי היצירה גדולים מהמקובל בז'אנר. לשמיניית הסטנדרטית נוספו זוג קרנות נוסף, הרמוניה קונטרבס וזוג קרנות בסט: מעין קלרינטים גדולים, בעלי מנעד נמוך מהקלרינט. התזמור הייחודי מרחיב את אפשרויות המרקם, הגוון והדינמיקה, אפשרויות שמוצרט מנצל היטב לאורך היצירה. משך הסרנדה אף הוא ארוך בהרבה מהמקובל. היא כוללת שבעה פרקים במקום ארבעה או חמישה, והם ארוכים ומורכבים יחסית. כך למשל, הפרק הראשון מתחיל במבוא איטי נרחב. המבוא מתחיל במקצב מנוקד בתזמור מלא, אשר מתוכו מולטו אלגרו בוקע קו שירתי של הקלרינט. נושא ה מבוסס על הארייטה "אני רכה, אני טובה" מתוך האופרה הקומית "הנפח" מאת המלחין הצרפתי פרנסואה פילידור. בימינו פילידור נשכח כמעט 18־ לגמרי, אולם במחצית השנייה של המאה ה הפכה 1761־ הוא היה כוכב. האופרה שהלחין ב פופולרית מאוד ברחבי אירופה והארייטה ממנה משפיעה כמעט על כל חלק באלגרו מולטו. מוצרט שאל משם לא רק את המלודיה של הנושא, אלא גם את קו הבס האנרגטי המעניק לפרק את מרצו. דקות 50־ כ כלי 13־ ב־סי במול מז'ור ל 10 ' סרנדה מס א' ("גראן פרטיטה") 370/361 ' נגינה, ק )1791-1756( וולפגנג אמדאוס מוצרט לרגו. מולטו אלגרו מנואטו אדג'ו. אנדנטה מנואטו. אלגרטו רומנסה. אדג'ו נושא ווריאציות. אנדנטה פינלה. מולטו אלגרו

חוויות בדרכים: מוסיקה, אמנות וטיולים בניהולה של רוני צפריר ronizafrir@barak.net.il | 052-8635310 לפרטים, רוני צפריר www.caminos.co.il עקב הצורך ברכישת כרטיסים לפסטיבלים, למעוניינים אנו ממליצים לפנות בהקדם. שולמית גורצקי–פדרמן ורוני צפריר :בהדרכת 24-29.5.2024 פריז שכרון חושים בעיר האורות פריז, אמנות ומוסיקה אמנות במיטבה במוזיאוני פריס, ג'ון אליוט גרדינר , ג'ורדי סאבל, האופרה דון קישוט והבלט ג'יזל. ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 5-11.7.2024 איטליה אופרות בפסטיבל הקיץ של ורונה, אופרה ובלט בתיאטרון לה סקאלה במילאנו ביצועים מרהיבים של האופרות הספר מסביליה ואאידה בוורונה, האופרה "טורנדוט" והבלט "סיפורה של מנון״ במילאנו. אמנות וטיולים. רוני צפרירהדרכה והדרכת המוסיקה: 4-11.4.2024 באד צורצך שוויץ – בשוויץ Bad Zurzach מוסיקה, אמנות, טיולים ונופש באתר הספא באד צורצך מופע הבכורה של האופרה כרמן, הבלט הצ'לנית, קונצרטים בציריך ובבאזל , אמנות וטיולים. יוליק גורביץ וד"ר אסנת גולדפרב ארזואן בהדרכת: 7-13.5.2024 אמסטרדם שבעה ימים של אמנות, מוסיקה ופריחת הצבעונים נחווה את אוצרות האמנות של המאסטרים הגדולים של הולנד, האופרה "איל טריטיקו", הפילהרמונית של הולנד ורסיטל בנגינת הפסנתרנית הנודעת הלן גרימו. רוני ינובסקיבהדרכת 15-21.8.2024 פסטיבל לוצרן ניצוצות מוסיקליים בפסטיבל המוסיקה היוקרתי בלוצרן וטיולים בנופי שוויץ הירוקים קונצרטים עם מיטב המבצעים והתזמורות הגדולות בתכנית מוסיקלית מרתקת: תזמורת פסטיבל לוצרן, ריקרדו שאיי, הפסנתרן מאו פוג'יטה ועוד. מרב ברקבהדרכת 26.7-1.8.2024 מינכן וזלצבורג חגיגה של אופרות בפסטיבלים הגדולים במינכן ובזלצבורג האופרה טוסקה עם הטנור הנודע יונס קאופמן, האופרה העטלף, התזמורת הפילהרמונית של וינה, הפסנתרן איגור לויט. סיורים במינכן ובזלצבורג אמנות וטיולים. ליזה ברעם-בן משהבהדרכת 29.8-5.9.2024 גיאורגיה ביקור בטיבליסי וקונצרטים בפסטיבל המוסיקה הייחודי בציננדלי תכנית עשירה עם מיטב האמנים: הרקויאם של ורדי בביצוע מרשים בנגינת התזמורת הקווקזית הצעירה, ב, ג'יאנדראה נוזדה ועוד.  בין המבצעים ג'ושוע בל, סטיבן איסרליס, מיכאל פלט ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 20-26.8.2024 פסטיבל זלצבורג חגיגה מוסיקלית בפסטיבל היוקרתי בעירו של מוצרט חגיגה מוסיקלית עם התזמורות והסולנים הגדולים: תזמורת אוסלו, ליזה בתישווילי, תזמורת פיטסבורג, מנפרד הונק, יפים ברונפמן, הפילהרמונית של וינה, גוסטאבו דודמל ועוד. אמנות, סיורים בעיר וטיולים. אלעד שמואלי ורוני צפרירבהדרכת 21.8-28.08.2024 איסלנד איסלנד, נופים נש בים, אמנות ומוסיקה ארץ של קרח, אש ויום התרבות והמוסיקה ברייקיאוויק, טיולים בנופי איסלנד המרשימים, רכסי הרים, נקיקים וחולות בסימפוניה של צבעים, אמנות ויום שכולו מוסיקה ברייקיאוויק. טיול מלא! טיול מובטח! מקומות אחרונים! מקומות אחרונים! חדש ומיוחד!

ביטוי נוסף לממדים הגדולים של הסרנדה הוא שני פרקי המינואט, אשר בכל אחד מהם מינואט ושתי חטיבות טריו. כמו בפרק הראשון, גם במינואטים אפשר לשמוע את התחלופה בין תזמור מלא בדינמיקה גבוהה לבין עוצמה נמוכה בתזמור מצומצם. בעוד רוב המינואט הראשון מנוגן באופי הצהרתי, התיבות האחרונות בו רכות יותר, בהובלת הקלרינט. הטריו הראשון ממשיך את האופי הרך, בתזמור מעניין במיוחד: במשך כל הטריו מנגנים אך ורק הקלרינטים וקרנות הבסט, בעוד שאר הכלים בהפסקה. זו הזדמנות מיוחדת ליהנות מצירוף הכלים הנדיר הזה, למשל כאשר הם נכנסים בזה אחר זה בשמיניות עולות כמה תיבות לתוך הטריו. הטריו השני שונה לגמרי , אבל המרקם פיאנובאופיו. הוא אמנם מתחיל ב הצפוף, התזמור המלא, המנגינה השבורה באבוב והטריולות הרצות בבסון מעניקים לקטע אופי קצר רוח. האופי נרגע מעט כאשר הטריולות עוברות מהבסון לדיאלוג רך בין האבוב לקלרינט, המוביל בתורו לתרועת קרנות מלאת הוד והדר. פרק האדג'ו, שהפעים את דמותו של סליירי במחזה, הוא אכן אחד הקטעים הנשגבים בספרות לכלי עץ. הוא מאופיין ברב שיח בין האבוב, הקלרינט וקרן הבסט הראשונים על תנועת בס מתמשכת ותבנית חלקי שש עשרה בקולות האמצעיים, כאשר חלק השש עשרה השלישי בכל קבוצה אינו מנוגן. מוצרט השתמש בתבנית ליווי זו באריה של בלמונטה מתוך "החטיפה מן ההרמון". במכתב לאביו כתב שתבנית זו היא דרכו להביע באופן מוזיקלי את ליבה הפועם של הדמות. המוזיקולוג אלפרד איינשטיין, בספרו הקלאסי על מוצרט, כתב על הפרק "זוהי כעין תמונה של רומיאו תחת שמים זרועי כוכבים, בה בוקעים מתוך לבו הפועם של האוהב כיסופים, תלונות, אהבה כמשב קל" (בתרגומו הפיוטי של יצחק הירשברג). שתי חטיבות הטריו בפרק המינואט השני מאוד מיוחדות. הטריו הראשון כתוב בסולם סי במול מינור, סולם נדיר מאוד בתקופה הקלאסית. הטריו , מעין מחול אוסטרי לנדלרהשני הוא למעשה עממי בשלושה רבעים. המגנינה מורכבת משטף של שמיניות באבוב, בקרן הבסט ובבסון, בעוד הכלים האחרים מנגנים תבנית ליווי אום־פה־פה. פרק הרומנסה הוא פרק איטי נוסף, בו הקלרינט מככב בקו מלודי שירתי ועדין. בפרק חלק אמצעי ) מהיר יותר. טמפומנוגד בסולם מינורי ובמפעם ( חלקי השש עשרה הרצים בבסון ולאחר מכן בקונטרבס מעניקים דחף למוזיקה לאחר רוחב הנשימה שאפיין את הפרק בתחילתו. הקלרינט חוזר לקחת את הבכורה בנושא מתוק, ומתקדם חזרה לסולם ולמפעם בו הפרק התחיל. הפרק (סיומת) נרחבת במרקם סבוך קודה מסתיים ב ובהרמוניה עשירה. נושא פרק הווריאציות לקוח מתוך הפרק מאת היידן. זה 47 ' השני של הסימפוניה מס אינו ציטוט מדויק, אלא פרפרזה חופשית על הנושא שכתב המלחין שמוצרט כל כך העריך. סדרת הווריאציות מציגה את הנושא בשלל פנים ומאירה את האפשרויות הגלומות בו. בין היתר היא כוללת וריאציה על טהרת הטריולות, וריאציה מינורית, וריאציה איטית ווריאציה אנרגטי. גרסה אחרת, מצומצמת לנדלרבסגנון יותר בתזמורה, של סדרת הווריאציות הזאת, שהלחין 3 ' נמצאת בפרק השני של הרביעייה מס מוצרט לחליל ולכלי קשת. הפרק המסיים קליל באופיו, והוא מהווה הפוגה מששת הפרקים הקודמים. הנושא הראשי שלו מגיע מיצירת ילדות של מוצרט: סונטה ב־דו ד', שכתב בגיל 19 ' מז'ור לפסנתר בארבע ידיים, ק תשע. הפרק כתוב בצורת רונדו, יש בו פזמון חוזר שבין הופעתיו אפיזודות ובסופו חטיבת קצרה. זה הפרק הקליל מבין שבעת פרקי קודה הסרנדה, אך גם הוא עשיר ברעיונות והמצאות. הכותרת "גראן פרטיטה", בה מוכרת היצירה, לא ניתנה לה בימי חייו של המלחין. היא מופיעה על כתב יד המתוארך לכעשור אחרי מותו. אף על פי שמוצרט הוא לא מי שטבע אותה, ולמעשה , זו 20־ היא לא הייתה מוכרת עד תחילת המאה ה בהחלט כותרת הולמת ליצירה. היא לוכדת הן את ההקשר הבידורי שממנו הסרנדה צמחה, והן את רוחב היריעה שלה, העומקים אליה היא מגיעה, ואת כושר ההמצאה ועושר הרעיונות המתגלים בה. אין פלא שהיא מפעימה את המאזינים לה שנה. 240 כבר עודד שני-דור

ipo.co.il * 3766 מנצח וסילי פטרנקו מסע מוזיקלי רוחני של תזמורת עצומת מימדים, בעולם של פנטזיות מוזיקליות, סאונדים ומקצבים אוליביה מסיאן סימפוניה טורנגלילה סטיבן אוזבורן ססיל לרטיגו פסנתרן נגנית אונד מרטנו במאי 4 היכל התרבות, תל אביב במאי 6 תיאטרון ירושלים במאי 7 אודיטוריום חיפה חברה לתועלת הציבור

לאחר ניסיונות חוזרים ונישנים לקבל מישרה בחוגי האריסטוקרטיה, נשמע וולפגנג אמדאוס מוצרט בן השבע־עשרה לעצת אביו והשתקע , על מנת לעבוד בשירותו של 1773־ בזלצבורג ב שליח הכס הקדוש בזלצבורג, הארכיבישוף קולורֶדו. במהלך תקופה זו הוא כתב אופרות קומיות על פי הזמנות, ביניהן "נערת־הגן . הוא 208 ' , ו"המלך הרועה", ק 196 ' המדומה", ק אף הלחין מוזיקה כלית דתית ומוזיקה חילונית קלה יותר: דיוורטימנטי, קונצ'רטי וסרנדות. בכל היצירות הללו נועד תפקיד נכבד ביותר לכלי הקשת. מוצרט הלחין את כל הקונצ'רטי לכינור ולתזמורת פרי עטו - חמישה במספר - מאפריל .1775 עד דצמבר כיחידה אחת, הקונצ'רטי לכינור משקפים את התפתחותו היצירתית של מוצרט: כל קונצ'רטו מתעלה על זה שקדם לו בתחכום המלודי ובהפתעות ההרמוניות. הקונצ'רטו השלישי, ב־סול מז'ור, מציג נושאים בעלי אופי ניגודי, המוצגים כ־דו שיח ארוג במלאכת מחשבת. הפרק הראשון, אלגרו, כתוב במיבנה של סונטה. הסולן נכנס אחרי התצוגה הראשונה בהציגו נושא חדש, המתחלף בחטיבת הפיתוח עם הנושאים התזמורתיים הראשונים. מוטיבים בעלי זיקה דומה מפוזרים בין שתי הנעימות הראשיות. חטיבת החזרה מסתיימת בקדנצה מרשימה של הסולן. לפרק השני, אדג'ו ב־רה מז'ור, מיבנה תלת־חלקי. הסולן והתזמורת מובילים את הקו המלודי לסירוגין. בחטיבה השלישית הנושא הראשי הופך לקדנצה סולנית. בלב החלק האמצעי של פרק הרונדו המסיים משובצות שתי נעימות פופולריות בסיגנון שירי־ עם צרפתים משטרסבורג, שבהן נובע כינויו של הקונצ'רטו, "שטרסבורג". נעימות אלו אינן עוברות פיתוח או קישוט בהמשך. שנים אחדות יעברו בטרם יגיע מוצרט למלוא פריחתו בטיפול בנושאים בהשראת שירים מקומיים, כמודגם 17 ' בפרקי הסיום של הקונצ'רטי לפסנתר מס ב־מי במול 22 ' ) ומס 1784( 453 ' ב־סול מז'ור, ק .)1785( 482 ' מז'ור, ק אביו של מוצרט, לאופולד, שהיה מלחין, כנר ומורה לכינור בעל שם, לימד את שני ילדיו, וולפגנג וננרל, לנגן הן בכינור והן בפסנתר מגיל צעיר מאוד. הוא קידם את כישרונותיהם בסיורי קונצרטים מפרכים בחצרות מלוכה באירופה, שבהם הופיעו בפני נציגיהם הגבוהים ביותר של האצולה והכמורה. המפגש עם מגוון רחב של תרבויות אירופיות הותיר רושם בל יימחה על אישיותו של וולפגנג. לא ידוע עבור מי כתב את חמשת הקונצ'רטי לכינור. אולי הוא כתב אותם עבור עצמו כסולן. האם הם משקפים את ניסיונו להתנער מהשפעתו של אב שתלטן בילדות, ומהווים מעין גשר ליצירת חיי בוגר עצמאי? מוניקה פאלון דקות 25־ כ ב־סול מז'ור לכינור 3 ' קונצ'רטו מס 216 ' ולתזמורת, ק )1791-1756( וולפגנג אמדאוס מוצרט אלגרו אדג'ו רונדו: אלגרו

שישי בבוקר בפילהרמונית בהגשת קובי מידן סידרת חברה לתועלת הציבור צילום: Illia Melinkov בואו מוקדם! קפה, כיבוד קל ועיתוני סוף השבוע ימתינו לכם באכסדרה מנצחוסילי פטרנקו, מצו־סופרןכריסטיאנה שטוטיין, טנורגווין יוז ג'ונס, השיר על הארץמהלר: 10.05 07.06 מנצחכריסטוף אשנבך, פסנתרןרודולף בוכבינדר, הפתיחה לאופרה "דון ג'ובני"מוצרט: ב־רה מינור 20 ' קונצ'רטו לפסנתר מסמוצרט: וריאציות לפסנתר סולומוצרט: 19.07 מנצחלהב שני, כנרלאונידס קבקוס, 2 ' קונצ׳רטו לכינור מסברטוק: הוואלסראוול: ipo.co.il * 3766

כתב מוצרט בזלצבורג 29 ' את הסימפוניה מס , לאחר שובו משהות בת 18-17 בהיותו בן חודשיים וחצי בווינה עם אביו לאופולד. כמו לגבי סימפוניות רבות אחרות שהולחנו בזלצבורג, אין כל תיעוד באשר לנסיבות כתיבתה של סימפוניה זו, אחת משפע היצירות הסימפוניות שמוצרט 18־ של המאה ה 70־ הלחין בראשית שנות ה בעיקר עבור התזמורת הקטנה יחסית שעמדה לרשותו באותה עת בזלצבורג. אולם, למרות מימדיה המצומצמים של התזמורת ומבחר הכלים הקטן, לסימפוניות שחוברו באותה עת משקל ומשמעות רחבים למדי. באפריל 6־ בסימפוניה ב־לה מז'ור, שהושלמה ב , משקל זה משתקף בחלקו בהחלטתו של 1774 מוצרט לכתוב שלושה מתוך ארבעת פרקי הסימפוניה (למעט המנואט) במיבנה של סונטה, המייצג בדרך כלל רצינות וגישה אינטלקטואלית. בכל אחד מן הפרקים הללו מוסיף מוצרט עוד (סיומת) החותמת קודהמרכיב בעל משקל - ה את הפרק. כמו כן, שלושה פרקים אלה כתובים בסולם לה מז'ור, שמוצרט ראה בו סולם אופטימי, שופע אהבה. הפרק הראשון נפתח במוטיב של אוקטבה יורדת, המוצג בחן ובשלווה בכינור הראשון, ובעקבותיו מוטיב שעולה בהדרגה; כל אלה נתמכים על ידי כלי הקשת הנמוכים בסיגנון קונטרפונקטי, המרמז על מוזיקה כנסייתית. כאשר מסתיים משפט זה מנוגן החומר בשנית, אולם הפעם ), עם אוקטבות מוחזקות בכלי פורטהבחוזקה ( הנשיפה וחיקויים של הנושא הראשי בין כלי הקשת הגבוהים והנמוכים. מוצרט מגיע במהירות אל הסולם החדש מי מז'ור, ומציג סידרה שלמה של רעיונות ונושאים חדשים בסיגנונות שונים. סולמות רצים מפיחים חיים בחטיבת הפיתוח, ובחטיבת החזרה שב ומופיע כל החומר של התצוגה בשינויים, בסולם הבית של לה מז'ור. שוב מאזכרת חיקוי של הפתיחה. קודהה הפרק השני והפרק השלישי מבוססים על נושאים במקצבים מנוקדים, האופיינים ביותר , שאליה 18־ למוזיקה הצרפתית של המאה ה התייחסו כאל מוזיקה מלכותית במיוחד. בפרק האיטי שולטים בעיקר כלי קשת מעומעמים, לעתים עם תמיכה או הד של כלי הנשיפה, המעשירים את המרקם. המנואט מציג ניגודי צבעים ודינמיקה מעודנים, בעודו מושתת על תבנית מקצבית בודדת בחטיבה העיקרית. טרמולו פרק הסיום שופע השראה ולהט. קטעי ה (הרעדה) המדודים, הטרילים, הסולמות הרצים מעלה או מטה, כל אלה שומרים על רמת פעילות גבוהה עם רמז קל ביותר לאתנחתא בנושא המישני. כל אחת מחטיבותיו העיקריות של - ) רפריזההפרק - תצוגה, פיתוח וחזרה ( מסתיימת בריצה חסרת נשימה של סולמות בעלייה, שבסופם מאומה. לאחר הפסקה קצרה, הריצה חסרת המעצורים נמשכת בחטיבה הבאה של הפרק. לקראת סופה של חטיבת החזרה עז של כל אוניסונומוביל מוטיב הריצה הזה אל התזמורת, עד למשפטי הסיום הנמרצים. ריצה אחת נוספת כלפי מעלה אל השקט, ויצירתו השנונה והמקסימה של מוצרט מגיעה לסיומה בקוצר נשימה. צילי רודיק דקות 30־ כ 201 ' ב־לה מז'ור, ק 29 ' סימפוניה מס )1791-1756( וולפגנג אמדאוס מוצרט אלגרו מודרטו אנדנטה מנואטו אלגרו קון ספיריטו

הקונצרט הבא 6 ' קונצרט למנויים מס חיפה, אודיטוריום חיפה 20:00 | כ"ט בניסן תשפ"ד | 5.6.2024 | ' יום ד | קלאסית קלה תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 21:00 | ב' בסיוון תשפ"ד | 8.6.2024 | מוצ"ש | פילוקלאסיקה כריסטוף אשנבך מנצח רודולף בוכבינדר פסנתרן מוצרט: הפתיחה ל"דון ג'ובני" ב־רה מינור 20 ' מוצרט: קונצ'רטו לפסנתר מס 5 ' בטהובן: סימפוניה מס הסידרה הקאמרית 17:00 | ימי שבת אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב . בקונצרט ינגנו 2024 במאי 25־ בסידרה הקאמרית יתקיים ב 7 ' קונצרט מס חברי התזמורת הקלרניתן יבגני יהודין, נגן הקרן חגי שלום, נגן הבסון דניאל מזעקי, נגן הבאס ברנדן קיין, רביעיית מיראמיס: הכנרות פולינה יהודין ויוקי אישיזקה, הוויולנית גילי רדיין־שדה והצ'לנית ליה פרלוב, והפסנתרן רפאל סקורקה. הם יבצעו פרק רביעייה מאת שוברט, שישייה לקלרינט, לקרן, לפסנתר ולשלישיית כלי קשת מאת פנדרצקי ושמינייה מאת שוברט. סידרת פוקוס אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב 24־ בסידרת פוקוס - "המורה והתלמיד" - יתקיים ביום ב' ה 4 ' קונצרט מס . בקונצרט תנגן רביעיית הרקולס המורכבת מחברי התזמורת 2024 ביוני הכנרים איליה קונובלוב ודניאל אייזנדשטד, הוויולן ולדיסלב קרסנוב והצ'לנית ("העפרוני") 5 ' מס 64 ' ליה חן פרלוב. הם יבצעו את הרביעייה לכלי קשת, אופ ("רזומובסקי") 1 ' מס 59 ' לכלי קשת, אופ 7 ' מאת היידן, ואת הרביעייה מס מאת בטהובן. ניתן לפנות למחלקת המנויים של התזמורתלפרטים נוספים *3766 טלפון

עמנואל ויום מנצח המנצח יליד צרפת עמנואל וִיוֹם הוביל ביצועים שובי לב עם כמה מחברות האופרה והתזמורות הסימפוניות המובילות ברחבי העולם. הוא המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי של תזמורת פילהרמוניה פראג, מִשרה בה הוא מחזיק . נוסף על כך, זוהי עונתו 2015 מאז שנת השביעית כמנהל מוזיקלי של בית האופרה בדאלאס. עמנואל ויום שימש כמנהל אמנותי ומנצח ראשי של התזמורת הפילהרמונית ), מנצח ראשי של 2016-2009( הסלובקית )2016-2009( התזמורת הסלובנית הלאומית ומנהל מוזיקלי של פסטיבל המוזיקה של סופלטו ). עמנואל ויום משתף פעולה לעתים 2010-2001( קרובות עם בתי האופרה החשובים בעולם: המטרופוליטן, האופרה הלירית של שיקגו, האופרה הלאומית של וושינגטון, האופרה של סן פרנסיסקו, האופרה של לוס אנג'לס, תיאטרון האופרה של סנט לואיס, האופרה של סנטה פה, האופרה המלכותית קובנט גארדן, ליסאו ברצלונה, האופרה של מונטריאול, תיאטרו קולון, האופרה הלאומית של פריז, תיאטרון הקפיטול של טולוז, האופרה הממלכתית של בוואריה, דויטשה אופר ברלין, האופרה הממלכתית של המבורג, האופרה של קלן, תיאטרו לה פניצ'ה, תיאטרו רג'יו די טורינו ותיאטרו ריאל מדריד. עמנואל ויום נהנה גם מקריירה מוערכת כמנצח סימפוני: הוא ניצח על תזמורות מוערכות רבות, בהם התזמורת הסימפונית של שיקגו, התזמורת הפילהרמונית של לוס אנג'לס, הסימפונית של סן פרנסיסקו, התזמורת הסימפונית של בוסטון, התזמורת הסימפונית של מונטריאול, התזמורת הפילהרמונית המלכותית, תזמורת פריז, התזמורת הסימפונית הדנית הלאומית, תזמורת הרדיו של מינכן, התזמורת הסימפונית NHK של סידני, התזמורת של מלבורן ותזמורת בטוקיו. זוהי הופעתו הראשונה עם הפילהרמונית הישראלית.

פומיאקי מיורה כנר פומיאקי מיורה נולד בטוקיו, שם החל את לימודי המוזיקה שלו בקונסרבטוריון תחת הדרכתו של צוגיו טוקונגה. בהמשך עבר לווינה והמשיך את לימודיו עם פאבל ורניקוב ויוליאן רחלין, ובגיל 2009 החל ללמוד עם פנחס צוקרמן. בשנת 16 היה הזוכה הצעיר ביותר אי פעם בפרס הראשון בתחרות הכינור הבינלאומית על שם יוזף יואכים בהנובר. מיורה הופיע עם תזמורות רבות, בהן הפילהרמונית של לוס אנג'לס, תזמורת הרדיו הפילהרמונית של הנובר, התזמורת הפילהרמונית המלכותית של לונדון, תזמורת תיאטרון מרינסקי, התזמורת הסימפונית של בזל, הפילהרמונית המלכותית של ליברפול, הקאמרית של וינה, הפילהרמונית של פראג, תזמורת צ'ייקובסקי, תזמורת מרכז האמנויות הלאומי באוטווה, התזמורת הקאמרית של לוזאן, הפילהרמונית של ורשה, התזמורת הסימפונית של תאגיד השידור BBC־ של יפן, הפילהרמונית של יפן, תזמורת ה הסקוטית המלכותית והונג קונג סינפונייטה. הוא ניגן תחת שרביטם של מנצחים ידועי שם בהם ולרי גרגייב, גוסטבו דודמל, פנחס צוקרמן, קז'ישטוף פנדרצקי, ולדימיר פדוסייב, אנדרס אורוסקו־אסטרדה, קזושי אונו, האנו לינטו, וסילי פטרנקו ויאקוב הרושה. מיורה מוזמן בקביעות לנגן בפסטיבלי מוזיקה בינלאומיים - פסטיבל מיאזאקי, רוויניה, יוליאן רחלין וחברים, שלזוויג־ הולשטיין, ופסטיבל מנוחין בגשטאד. הוא הופיע באולמות נודעים כגון אודיטוריום הלובר ותיאטרון שאנז אליזה בפריז, אלבפילהרמוני בהמבורג ואולם ויגמור בלונדון. פומיאקי מיורה משתף פעולה עם יורי בשמט, איתמר גולן, סאנווק קים, מישה מאייסקי, יוליאן רחלין, נובויוקי צ'וג'י, ג'ונתן רוזמן, ורווארה, פנחס צוקרמן ואחרים. הוא מכהן כמנהל האמנותי 2018 החל משנת של סאנטורי הול בטוקיו. הקלטותיו כוללות את הסונטות לכינור מאת פרוקופייב עם הפסנתרן איתמר גולן תחת חברת התקליטים סוני יפן, ואת הקונצ'רטי לכינור מאת מנדלסון וצ'ייקובסקי עם התזמורת הסימפונית הגרמנית בניצוחו של האנו לינטו, תחת הלייבל אווקס־קלאסיקס. מיורה מנגן על כינור גוארנרי דל ג'זו המכונה "קסטון" שהושאל לו בנדיבות על ידי תאגיד 1732 משנת קריסטקו והמנכ"ל שלו, מר היקארו שימורה. זוהי הופעתו הראשונה עם הפילהרמונית הישראלית.

כינור ראשון דומיטרו פוצ׳יטרי נגן ראשי• כיסא בלנש ויעקב זילברשץ איליה קונובלוב נגן ראשי• סעידה בר לב מישנה לנגן ראשי דניאל אייזנשטד גנדי גורביץ אדלינה גרודסקי ילנה טישין כיסא קלייר ואלברט שוסלר ז"ל פולינה יהודין סולומון כיסא סר הארי וליידי יהודית לב יומדין נעם יפה מלגת קולטון שרון כהן כיסא רבקה סקר ועוזי צוקר אלאונורה לוצקי בעילום שם שי נקש דרורית פלק ניצן קאנטי כיסא רנה ובוב דרייק גלעד ריבקין כיסא נכדיה של סנדי קולינס כינור שני ארי וילאמסון* יבגניה פיקובסקי* אמנון פלק** יוקי אישיזקה אלינה בויארקינה מלגת קולטון שמואל גלזר אלכסנדר דוברינסקי אנה דולוב כיסא יאנה פרידמן הדר כהן כיסא רחל וליאון קופלר טומוקו מלכין אסף מעוז כיסא פרנסואז ודויד וינטון סיון מעיני כיסא מייקל ופלישה קריסטל מריאנה פובולוצקי כיסא אווה ועזרא מרקוס ♦ מריה רוזנבלט כיסא ג'פרי וסוזן זמט אביטל שטיינר טונה אולגה שטרן ויולה מרים הרטמן* כיסא רות וראובן שריפט דמיטרי רטוש* כיסא משפחת מרילין וזיגי ז״ל צירינג אמיר ון דר האל** יבגניה אורן בעילום שם אריק בוכברגר מלגת קולטון לטם ביידר בן אהרן ישעיהו גינזבורג יונתן גרטנר כיסא מארק ולידיה לאואר סופיה לבד קלרה נוסוביצקי מתן נוסימוביץ׳ כיסא ג'ון פורטר ולדיסלב קרסנוב גילי רדיין־שדה כיסא רנה גלימיר הורטיג צ׳לו הרן מלצר* כיסא קרן אננברג ליה חן פרלוב* כיסא משפחת בולג דמיטרי גולדרמן כיסא רות זיגלר ז"ל תמר דויטש מלגת קולטון אייל היימן לינור כץ כיסא סמדר ודוד כהן קיריל מיכנובסקי כיסא משפחת גרהם אנריקא מלץ כיסא מירתה ופרד שאול גל ניסקה כיסא רינה מאייר פליקס נמירובסקי כיסא קרן לזרוס יעקב קשין כיסא אודרי ומייקל דנגור באס ברנדן קיין* ניר קומפורטי** בראד אניס הסינקופטורים של ויינטראוב אורי ארבל כיסא יוסי חכמי מיקה בן אהרון עמרי וינברגר כיסא פרלה וקרלוס חיניץ נועם מסריק כיסא אריאל ושלמה מרקל דוד סגל נמרוד קלינג נבל יוליה רובינסקי* כיסא טד והדי אורדן ז"ל חליל גי אשד* כיסא רושל ודייויד א' הירש תומר עמרני* בועז מאירוביץ׳ כיסא אדם, תמרה, ושרונה קרני כהן ליאור איתן כיסא מיכאל ואנג'לה סורקין פיקולו ליאור איתן מנהל מוזיקלי להב שני הפילהרמונית ה י ש ר א ל י ת 2023-24 תשפ"ד | חברי התזמורת

אבוב ליאור מישל וירוט* דודו כרמל* כיסא משפחת מרילין וזיגי ז״ל צירינג דמיטרי מלכין כיסא אנג'לה וריצ'רד קמבר תמר נרקיס-מלצר כיסא מריו א' אדלר קרן אנגלית דמיטרי מלכין קלרינט רון זלקה* כיסא ד"ר הנס לויטוס יבגני יהודין* רשלי דייוויס כיסא שרלוט ומוריס לוסון יונתן הדס כיסא דניס אספנדי קלרינט פיקולו רון זלקה יבגני יהודין קלרינט באס יונתן הדס בסון דניאל מזעקי* עוזי שלו** כיסא ביילי ויוחנן גלעד גד לדרמן כיסא איאן פישר יעל פליק משרת המנהל המוזיקלי - בנדיבות קרן רוזלינד וארתור גילברט זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: אהרון פוגל (יו"ר), אפרים אברמזון, ענת לוין, רבקה סקר, מיכאל צלרמאירדירקטוריון התזמורת: יאיר משיח המזכיר הכללי: | יובל שפירא (יו"ר), יונתן גרטנר, בועז מאירוביץ'הנהלת התזמורת: עליזה מיויסמנהלת הפעילות האמנותית: שלמה הנדל (יו"ר), יצחק גנוט, רונית בכר, ליאורה מינקה, טל בן רעי (משקיף), הדר כהן (משקיף)ועדת ביקורת: כיסא-קנדה של הנגן הראשי • נגן ראשון * מישנה לנגן ראשון ** בחופשה או שבתון ♦ נגן-אורח ■ מועצת הנגנים: חגי שלום (יו"ר), יונתן גרטנר, ארי וילאמסון, שרון כהן, בועז מאירוביץ', דן מושייב, נועם מסריק, גילי רדיין־שדה, יובל שפירא מנהלת | מנהלת שיווק: יעל ירדני־סלע | מנהל כספים: אלכס זיו | יו"ר האספה: ניר ארז | מפקח: הדר כהן | מנהלת חבר הנגנים: מיכל באך מנהלי צוות: | נירה אוריין מנהלת מחלקת מנויים: | מנהלת תוכנית "מפתח": אירית רוב | גזברית: רחלי טימור | חשבונות ראשית: ענת אלדר עוזרת למנהלת | שיווק והפקה: ליז פישר | עוזרת למזכ"ל: איריס אברמוביץ | מנהל מערכות מידע: שלומי טימור | בגרט חן, צבי נתנאל עוזרות למנהלת חבר הנגנים: יעל גלזר, קטיה | שיווק וסושיאל מדיה: אהד דן | נציבת פניות הציבור: רחל לוי | הפעילות האמנותית: ניצן ורדי | עודד שני-דור עורך התוכנייה: | עוזרת גזברית: אורלי גולן | חשבת שכר: ליאת אוחיון | מנהלת מחלקת שכר: אורלי זביב | דשקוב טוטב יחסי ציבור: שלום תל אביב | היסעים ורכש: איתי לוי | מנהלת הארכיון: אביבית הוכשטטר | מישנה לעורך התוכנייה: נוגה שלוש OPEN : עיצוב גרפי | ) (גדי 077-3330775 ' הפקת התוכנייה: רותם פרסום והפקות בע"מ, טל קונטרה־בסון גד לדרמן קרן דלית סגל** כיסא עירית רפפורט וגלן פרי מיכאל סלטקין** מיכל מוסק כיסא טובה וסמי סגול יואל עבאדי כיסא גלוריה גולדשטיין לוקה פראיולו חגי שלום כיסא ג'ניס אטקינס חצוצרה יגאל מלצר* כיסא ביאנקה וסטיוארט רודן זאכרי זילברשלג כיסא תמי ויהודה רווה ערן ראמי כיסא חנה ורנדי פולנסקי ז"ל יובל שפירא כיסא מישל נאסר טרומבון ניר ארז* טל בן רעי** כיסא אדוארד לי נתנאל ביקוב מיכה דייוויס טרומבון־באס מיכה דייוויס טוּבּה איתי אגמון* טימפני דן מושייב* כיסא מרשה ואלן לי זיו שטיין** כיסא מאריי ס' ז"ל ונטלי כץ כלי הקשה אלכסנדר נמירובסקי כיסא לינדה ומייקל ג'סלסון איל רפיח זיו שטיין ספרנית ראשית: טל רוקמן מישנה לספרנית ראשית: אכד יזרעאל בתיה פרנקלך מנהל תפעול ובמה: עמית כהן עוזר טכני: דניס רובין נועם פולונסקי

פרנק לואי סריו"ר כבוד: אבי אורטליו"ר הדירקטוריון: מיקי דהבמנכ"לית: דודיג גרשון, יאיר המבורגר, שרה להט, ג'וזיאן צביה מיתר, חברי הדירקטוריון: רמי נוסבאום, טובה סגול, שרה סלע, רבקה סקר, עירית רפפורט, עמי שגיא, רות שטרית, ראובן שריפט, יונתן גרטנר, בועז מאירוביץ', יובל שפירא עו"ד מיכאל צלרמאיריו"ר אמריטוס: אורנה אשרגיוס ופיתוח משאבים: סטפני מרדלרקשרי חוץ: עמית קכמןאחראית משפחת הקרן: | הגר אלאור־בורלאמנהלת משרד: קרלוס חברי כבוד, קרן התזמורת וידידי הפילהרמונית הישראלית בארה"ב: אבולסקי, מריו אדלר, יוסף בוכמן, גרדה ברנדר, רות וצ'רלס גולד, סר הארי דג'נוגלי, היידי וולף, אליין וג'יימס וולפנסון, דודי וייסמן, צבי זיו, ראש עיריית תל אביב-יפו מר רון חולדאי, סר רונלד ושרון כהן, חיים כצמן, ג'יין ודון לבל, סר פרנק לואי, טובה וסמי סגול, לין סימס, סוקי סנדלר, רבקה סקר, אמילי והורציו פורמן, אהרן ג. ומאיה פרנקל, פייגי צימרמן, מוריס קאהן, יהודית וקובי ריכטר, כנה וזלמן שובל, פרד שטיין, לינדה ואלי שטרייט, רות שטרית יועצים משפטיים (פרו בונו) לפרויקט שיפוץ היכל התרבות: גוטליב, גרא, אנגל ושות זובין מהטהיו"ר: פנחס צוקרמן ואמנדה פורסייתיו"ר כבוד משותפים: עוזי צוקר ורבקה סקרנשיאים משותפים: ריטה וצ'רלס ברונפמןנשיאי כבוד: מרשה נוריה ליסגנית נשיא: מריו אדלרסגן נשיא: צ'רלס ברונפמן, סר פרנק לואי, לילי ספרא, לורד חברי כבוד: ג'קוב רוטשילד, לין שוסטרמן, עודד גרא (מייסד) ארנון אדר, יוסף בוכמן, אנט בולג, בעילום חברים ונדבנים: שם, סוזנה ורנה ברגינסקי, גרדה ברנדר, מריאן ודורון לבנת, דיים ויויאן דפילד, רושל ודוד הירש, היידי וולף-קאופמן, לורן וג'ון ורוניס, ליליאן ורנון, ג'יין ודון לבל, אניטה ונסים מאיו, טובה וסמי סגול, לין סימס, סוקי סנדלר, אמילי והורציו פורמן, פייגי ורובין צימרמן, מיכל ומיכאל צלרמאיר, מוריס קאהן, ג'ודית וברטון רזניק, יהודית ויעקב ריכטר, מירתה ופרד שאול, ליזיקה ועמי שגיא, כנה וזלמן שובל אנדריאה ברונפמן ז"ל, לורד וולפסון ז"ל, אבות מייסדים: שרה מאיר ז"ל, הרמן סנדלר ז"ל, אדמונד ג' ספרא ז"ל מיקי דהבמנכ"לית: קרן הפילהרמונית הישראלית חבר הנאמנים הבינלאומי של הפילהרמונית הישראלית משרדי קרן התזמורת ע"ש דינה ויונה אתינגר 6123401 , תל-אביב 23500 . , תל-אביב / כתובת למכתבים: ת.ד 1 רח' הוברמן office@ipofund.co.il : / ד.אלקטרוני 03-6296267 : , פקס 03-6296266 :' טל תורם ראשי ומעלה): $10,000,000( צ'רלס ברונפמן נדבנים מייסדים ומעלה): $2,000,000( בנק הפועלים ליידי שירלי ז"ל וסר פרנק לואי רבקה סקר ועוזי צוקר רות רפפורט ז"ל קרן משפחת רפפורט ליזיקה, עמי וטדי שגיא נדבנים ומעלה): $1,000,000( יעל ורמי אונגר ברקת ויוסף בוכמן ליידי קרול ז"ל וסר הארי דג'נוגלי שרה סלע ופרופ' מיכאל סלע ז"ל לילי ספרא ז"ל הרוזנת יוקו נגאה צ'סקינה ז"ל קרן קלור לישראל קרן שוסטרמן (ישראל) יקירים ומעלה): $500,000( מריו אדלר מלונות דן היידי וולף קרן וולפסון טובה וסמי סגול פייגי ורובין צימרמן מיכל ועו"ד מיכאל צלרמאיר יהודית וקובי ריכטר תומכים מייסדים ומעלה): $250,000( פופי וקרלוס אבולסקי אמנון ז"ל ואורה גולדנברג מייקל וג'קי ג'י תמיר גילת לזכר אביו יצחק (גוגו) גילת ז"ל פרלה וקרלוס ג'יניץ מרשה ומיכאל גרין סוזנה וורסט נעמי ומאייר זפרני פרידה ויוקו חמיד איילת וצבי ימיני בתיה כהנא ודניאל יוסידמן לינדה ואלן לנדיס גילה ועמי לפידות גליה ויהושע מאור משפחת מאייר רות ורוברט מגיד ד"ר גיל מיליקובסקי ז"ל מיכאל מירילשווילי קרן משפחת צבי ועפרה מיתר לזכר בלנש ויעקב זילברשץ אווה ועזרא מרקוס ד"ר רות ומנחם סלע איה ועופר עזריאלנט אורלי וד"ר גבריאל פיקר יוסי ז"ל ודליה פרשקר לזכר סוניה ויהושע כצמן לילי ואבנר נווה אריק צדר ז"ל ושולה צדר חדוה ואבישי רייכס רלף ז"ל וזהבה קוהן מישל וג'רלד רמניסיאנו לזכר יטה ואייבן פופ נתרם באהבה ע"י רינה וריצ'רד שטיין ג'ודי ומיכאל שטיינהרדט שמחה שטרן ורד ופרופ' אריה שלו ד"ר נילי ואדי שלו קבוצת אלון אנט וסמי ז"ל בולג- רוטשילד אתל (אסתר) בסקין ז"ל משפחת ברגינסקי גרדה ברנדר רחל גוטסמן קרן מ.א.ה. לזכרם של מרגוט וארנסט המבורגר אנדה ז"ל והנרי זימנד ד"ר עדנה טוקטלי סר רונלד וליידי שרון כהן לזכר משה ושרה מאיר מישל נאסר לינדה ויצחק סגול לינדה ואלי שטרייט אמילי והורציו פורמן מאיה ר. ואהרן ג. פרנקל מוריס קאהן כנה וזלמן שובל תומכים ומעלה): $100,000( לזכר יונה ודינה אתינגר ז"ל אדריאן ופיטר ביברשטיין ורד בן דהאן לזכרו של אלברטו בן דהאן ג'ונתן בר קרן אהרון גוטוירט יואב גוטסמן לזיכרה של רותי גוטסמן משפחת גיינספורד קרן הוארד גילמן אסתר וחנוך דרזביץ לזכר מרים ודוד וייס, קראקאס, ואלן ומרדכי גלעד אריאלה ואיתן ורטהיימר טליה וגד זאבי יוסי חכמי לזכר רעיה יגלום סמדר ודייויד כהן חיים כצמן לכבוד ליידי רוזלינד ליונס מדייויד ליונס, פטרישה מוד-רוקסבי וג'ונתן ליונס לזכר אימם משפחת ברונו ז"ל ואלכס לנדסברג רפי מהודר ג'וזיאן צביה מיתר אנטה נכט ג'ון פורטר זהבה ומיכאל ז"ל פירון אווה ומייקל פישר דייויד פרנקלין לזכר יונתן פרנקלין ז"ל קרן קיסריה ע"ש אדמונד בנימין דה רוטשילד מייקל ופלישה קריסטל, לזכר רחל קריסטל תמר רודיך ז"ל קרן מרק ריץ' עירית רפפורט וגלן פרי מירתה ופרד שאול ליאורה ומנחם שטרנברג רות ומאיר שטרית לזכר בתם מירי ריקה שפירו, לזכרם של הורי אברם מ' וחיה שפירו ואחי שלמק שפירו רות וראובן שריפט מממנים ומעלה): $50,000 ( לילי אלשטיין דוריס ומורי ארקין ויויאן ומואיז בקר גלוריה גולדשטיין משפחת גיינספורד ברברה וסטנלי גרין בלה גרסטל רנה ורוברט דרייק קרן הישג ג'וזפין וצבי זיו נורית ואילן יגלום רוברט כהן ג'ו קרול ורונלד ס' לאודר שרה להט מריאן ודורון ליבנת אניטה ונסים מאיו אילנה מאירוביץ' לזכר הוריה הדסה וראובן חוטורי אריאלה ושלמה מרקל מריון וגי נגאר דיים שירלי פורטר מייק פלידרבאום סוזי ודן פרופר אהובה וגבי פרץ עירית ויונתן קולבר רחלי ולאון קופלר סנדרה קולינס מיני קופילוב יצחק קפולר מיכל רובנר יהודה ותמי רווה מירה וסטיבן רוס לזכרן של משפחות שיטנוביצר ושמידט מיטיבים ומעלה): $25,000 ( איציק ומלכה (מטלון) איסטריק לזכרו של אבי מטלון חוה ואלפרד אקירוב דניאל אריסון דורסמן אורה בהרב אווה ומרק ביסן חנינא ברנדס ידידי התזמורת שנלקחו מאתנו: רנאטה אדלר, דינה אתינגר, סמי בולג, אילנה בן עמי, אנדריאה ברונפמן, יוסף ברנדר, אמנון גולדנברג, בנו גיטר, מרישה גרטלר, ליידי קרול דג'נוגלי, הוד מעלתו הדוכס מאדינבורו, רעיה יגלום, שולמית כצמן, ליידי שירלי לואי, ליידי רוזלין וסר ג'ק ליונס, סי סימס, פרופ' מיכאל סלע, לילי ספרא, ג'ון פורטר, ז'ק פלידרבאום, אריק צדר, רובין צימרמן, הרוזנת יוקו נגאה צ'סקינה, ז'קלין קאהן, תמר רודיך, רות וברוך רפפורט, מיכאל שטראוס

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5