Digital Program Petrenko-Turangalila

2023-2024 להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: 8 7 ־ העונה ה 2024 * גאלה * מאי 7 * חיפה: 7 * גאלה * ירושלים: 8 תל אביב:

פאלאס תל-אביב, בית הדיור המוגן האיכותי בישראל, מזמין אתכם ליהנות מהחיים הטובים לאורך כל השנה. הצטרפו לקהילה האקסקלוסיבית של דיירנו, ותיהנו מחיי תרבות, הופעות והצגות, ארוחות שף בכל יום, חיי חברה עשירים ופעילים, רפואה פרטית, דקות מכאן... 5 והכל במרחק בואו ליהנות מאיכות חיים בסטנדרט הגבוה בישראל, ובמיקום הטוב ביותר בתל אביב. פאלאס תל-אביב קונצרט של איכות חיים פאלאס. הבחירה של החיים הטובים. * 3666 : נשמח להכיר אתכם! לתיאום פגישה פריסה ארצית: רעננה מודיעין להבים תל-אביב ראשון לציון

הפילהרמונית הישראלית בידי ברוניסלב הוברמן 1936 , נוסדה בתרצ"ז להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן אולם הקוצרטים ע"ש לואי תל-אביב, ירושלים וחיפה: 1 מחלקת המנויים, רח' הוברמן *3766 / 03-6211777 :' טל 1533-5253695 : פקס 6123401 , ת״א 23500 ' ת' דכתובת למכתבים: www.ipo.co.il אתר האינטרנט של התזמורת: 055-7000232 מסרונים: | info@ipo.co.il דוא"ל: הפילהרמונית הישראלית נתמכת בידי משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות, המחלקה למוזיקה, קרן הפילהרמונית הישראלית, קרן התרבות קנדה-ישראל, ידידי התזמורת בבריטניה, באוסטרליה, בארגנטינה, בברזיל ובצרפת, וכן היא נתמכת ומיוצגת בארה"ב בידי אגודת ידידי התזמורת בארה"ב הפסנתרים מבית סטיינוויי שבהם מנגנים הסולנים הם תרומתם של מר יוסף בוכמן, פרנקפורט ושל גב' קרול שוסלר, ניו יורק וסילי פטרנקו מנצח סטיבן אוזבורן פסנתרן ססיל לרטיגו נגנית אונד מרטנו 8 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 21:00 | כ"ו בניסן תשפ"ד | 4.5.24 | מוצ"ש | גאלה מוקדש לזכרו של נאום ברונפמן 7 ' קונצרט למנויים מס ירושלים, תיאטרון שרובר 20:00 | כ"ח בניסן תשפ"ד | 6.5.24 | ' יום ב בסיוע קרן ארמנד האמר, לזכרו של ד"ר ארמנד האמר 7 ' קונצרט למנויים מס חיפה, אודיטוריום חיפה 20:00 | כ"ט בניסן תשפ"ד | 7.5.24 | ' יום ג | גאלה

סימפוניה טוּרַנְגָלִילָה היא שיר אהבה. שיר אהבה לקצב, לזמן, לצבע, לטבע, לציפורים, לרוח, למוזיקה. שיר אהבה לאהבה. שמה הייחודי הוא הלחם של שתי מילים בסנסקריט: "לִילָה" - שמשמעותה משחק, במובן העמוק ביותר של המילה: משחק של כוחות בקוסמוס, משחק של יצירה, הריסה ובנייה מחדש, משחק של חיים ומוות. נוסף על כך, "לילה" משמעותה אהבה. "טוּרַנְגָה" - משמעותה הזמן המתקדם תמיד קדימה, תנועה וקצב. "טורנגלילה", אם כן, במילותיו של מסיאן עצמו, היא "שיר אהבה, המנון לשמחה, לזמן, לתנועה, לקצב, לחיים ולמוות". מסיאן לא היה אדם רגיל, וגם לא היה מלחין רגיל. הדרך בה הוא הלחין, חווה מוזיקה, כתב וחשב, שונה מכל אדם אחר. הוא נולד לאם משוררת ולאב מורה לאנגלית שתרגם את כתבי שייקספיר לצרפתית. כילד נכנס לקונסרבטואר של פריז ובשנות לימודיו שם זכה בפרסים הראשונים , לאחר שכבר נישא 25 בתחרויות רבות. בגיל לכנרת קלייר דלְבוֹ, הוא גויס לצבא. היה ברור לכולם שהוא לא מתאים לשירות קרבי. את שירותו הצבאי עשה אם כן - תאמינו או לא - כמורה להרמוניה לחיילים ולקצינים. בשנים שלפני מלחמת העולם השנייה כתב כמה מיצירותיו המופתיות המבוצעות עד היום, בהן הפרלודים לפסנתר, "התעלות" לתזמורת והמוטט "הו סעודה קדושה". במלחמת העולם השנייה היה צורך בגיוס מילואים נרחב. תחילה מסיאן הועסק בעבודות כפיים בגבול הגרמני. יחד עם שני חיילים אחרים, מוזיקאים אף הם, הוא ניסה לברוח דרומה, אך השלושה נתפסו בידי חיילים גרמנים. הם א' 8 נשלחו למחנה האסירים הגרמני סטלאג ליד גרליץ, היום בשטח פולין, שם פגשו מוזיקאי נוסף. במחנה מסיאן הלחין את יצירתו הידועה , רביעייה לקץ הזמןוהמבוצעת ביותר עד היום: ה לכינור, קלרינט, צ'לו ופסנתר. את תפקיד הפסנתר בביצוע הבכורה, שהתקיים בפני שבויי המחנה וקציניו, ניגן מסיאן בעצמו, ואת שאר התפקידים ניגנו חבריו למחנה. בשנים שלאחר המלחמה הקריירה של מסיאן החלה לנסוק. הוא לימד ניתוח מוזיקלי בקבוצות קטנות, וסחף אחריו תלמידים נאמנים. אחת מהן הייתה הפסנתרנית הצעירה אִיבוֹן לוֹרְיוֹ, שהפכה למבצעת המיומנת ביותר של יצירותיו, וכמעט שני עשורים מאוחר יותר - לאשתו השנייה. יצירותיו החלו להיות מבוצעות ברחבי אירופה ואף מעבר לאוקיינוס האטלנטי. המנצח האמריקאי סרגיי קוסביצקי, שביצע בארצות , הפך תומך 1936־ הברית את "התעלות" כבר ב קוסביצקי הזמין 1945־ נלהב של מסיאן. ב מהמלחין יצירה חדשה לתזמורת סימפונית, יצירה שבסופו של דבר תהיה סימפוניה טורנגלילה. בזמן שהקריירה של מסיאן נסקה, המצב בביתו הידרדר. אשתו קלייר החלה להראות סימנים של דמנציה מוקדמת. בעקבות ניתוח שעברה היא החלה לאבד את הזיכרון ולאחר מכן 1949־ ב עד 1953־ - את השפיות. היא שהתה במוסד מ דקות 74־ כ סימפוניה טורנגלילה )1992-1908( אוליביה מסיאן מבוא 1 שיר אהבה 1 טורנגלילה 2 שיר אהבה חדוות דם הכוכבים גן שנת האהבה 2 טורנגלילה פיתוח האהבה 3 טורנגלילה פינלה

. כבר בתחילת מחלתה של קלייר 1959־ מותה ב אוליביה ואיבון החלו להתאהב. מבחינתו, כקתולי אדוק, לעזוב את דלבו היה דבר אסור בתכלית האיסור. את הרעיון של אהבה לא ממומשת מצא מסיאן במיתוס הימי־ביניימי של טריסטן ואיזולדה, והנושא מצא את דרכו אל הפרטיטורה של סימפוניה טורנגלילה, כמו גם לשתי יצירות חמישה אחרות שמסיאן כתב באותן שנים - שירי האראווי.ו מזמורים בהתחלה מסיאן התכוון לכתוב סימפוניה שגרתית בארבעה פרקים. פרק ראשון - פתיחה, פרק שני - סקרצו, פרק שלישי איטי, ופרק רביעי מהיר ונרגש, שבסופו של דבר הפכו לפרקים הראשון, הרביעי, השישי והעשירי ביצירת הענק בת עשרת הפרקים. לאחר מכן הוא הוסיף שלושה פרקים בשם "טורנגלילה", מודרניסטים יותר באופיים. כדי לאזן את המודרניזם הוסיף שני פרקי אהבה נוספים, וכדי להשלים את היצירה עם פרק קליל נוסף, הוסיף את "חדוות דם הכוכבים" - הפרק החמישי ביצירה בתצורתה הסופית. סימפוניה טורנגלילה כתובה לתזמורת גדולה נגנים. מלבד כלי הקשת 100 מאוד, בת מעל וכלי הנשיפה, ישנה חטיבת כלי הקשה גדולה במיוחד ותפקידי סולו לפסנתר ולאונד מרטנו (ראו בהמשך התוכנייה). מסיאן חש שהוא חייב לשמוע את התזמור הייחודי בטרם היצירה תבוצע בשלמותה בארצות הברית, ולכן אירגן ביצוע של שלושה פרקים בתיאטרון שאנז אליזה בפריז . את תפקידי הסולו ניגנו איבון לוריו 1948־ ב 1949־ בפסנתר וג'ינט מרטנו באונד מרטנו. ב בוצעה היצירה בשלמותה בבוסטון. קוסביצקי, שהזמין את היצירה, לא יכול היה לנצח עליה, ובמקומו ניצח על תזמורת בוסטון מנצח צעיר - לאונרד ברנשטין. 31 בן סיגנונו המוזיקלי של מסיאן נשען על ארבעה רכיבים עיקריים. ראשית, כממשיך דרכו של דביסי, יש ביצירתו תפקיד מרכזי לצבע. ההרמוניה אצלו אינה מערכת של מתחים ופתרונות, אלא עולם שלם של צבעים, גוונים ותתי־גוונים, עם אקורדים ייחודיים שמסיאן פיתח בעצמו ולא הופיעו ביצירות של מלחינים קודמים לו. לעתים המוזיקה שלו טונלית, לעתים היא א־טונלית, ופעמים רבות נמצאת איפשהו באמצע. נדיר למצוא ביצירתו סולמות מז'וריים או מינוריים ללא כל צלילים זרים כשם שנדיר למצוא אצלו אוספים של שניים עשר טונים. במקום זאת הוא אהב להשתמש בסולמות שכינה "מודוסים בעלי טרנספוזיציה מוגבלת". אלה אוספי צלילים ייחודיים שמוגבלים באפשרות להעתיק אותם לגבהים אחרים, וכך הם מתחברים לרעיונות הפילוסופים־מוזיקליים של המלחין בנוגע לאינסוף. חשיבות הצבע באה לידי ביטוי גם בתיזמור. תפקידים בולטים ניתנים לכל הקבוצות בתזמורת, המנגינות נודדות בין הכלים השונים, לעתים צליל בודד המנוגן בידי כלי אחד במקום בכלי אחר עושה את כל ההבדל. עמוד תווך נוסף בסיגנונו של מסיאן הוא הקצב. לא נגזים אם נאמר שמסיאן הוא המלחין הקלאסי המערבי החשוב ביותר בתחום זה. שפתו הרתמית היא שילוב חד פעמי של מקצבים עתיקים - מיוון הקלאסית ומהודו של ימי הביניים - עם פרשנות מודרנית שלהם. מסיאן השתמש רבות במקצבים־שאינם־ניתנים־להיפוך - כלומר, מקצבים פלינדרומיים, שמנוגנים בדיוק באותו אופן מההתחלה לסוף או מהסוף להתחלה. מנגינותיו מלאות במה שהוא כינה "ערך רתמי מוסף" - צלילים קצרים המצטרפים למקצבים "רגילים", ובכך משנים אותם למקצבים ייחודים, לא צפויים. אמונתו הנוצרית של מסיאן מהווה נדבך מרכזי נוסף ביצירתו, אם כי נדבך זה לא ממש נמצא בסימפוניה טורנגלילה, לפחות לא באופן גלוי כמו ביצירותיו האחרות. המרכיב הרביעי החשוב בסיגנונו הוא שירת ציפורים. לשירת ציפורים , והיא תהפוך רביעייה לקץ הזמןתפקיד חשוב ב עוד יותר מרכזית ביצירתו של מסיאן החל משנות ועד מותו. בסימפוניה טורנגלילה אין לה 50־ ה מקום כה מרכזי אם כי ניתן לשמוע מוטיבים ציפוריים מדי פעם, בעיקר בקדנצות בפסנתר ובתפקידו בפרק השישי. בסימפוניה טורנגלילה ארבעה נושאים ציקליים - כלומר, נושאים המופיעים ביותר מפרק אחד. שני הנושאים הראשונים מופיעים סמוך לפתיחת היצירה. הראשון מכונה "נושא הפֶּסֶל" - זה נושא כבד המנוגן בטרומבונים ובטובה בעוצמה גבוהה ביותר. מסיאן כתב עליו: "יש בו ברוטליות כבדה ומבעיתה האופיינית למצבות המקסיקניות העתיקות". הנושא השני מכונה "נושא הפרח" - הוא מנוגן בזוג קלרינטים בגוון חרישי ביותר. "נושא זה מנוגן בשני קולות, בדומה לזוג עיניים חוזרות ונישנות… הדימוי של פרח הוא כאן הנכון ביותר. יש לחשוב, למשל, על הסחלב העדין,

הפוקסיה הציורית, על הסיפן האדום, ועוד". הנושא השלישי, "נושא האהבה" הוא החשוב מכולם מבחינת מסיאן. הוא מופיע בגרסתו המלאה לראשונה בפרק השישי. הוא איטי ורחב, נשמע כאילו מחוץ לזמן. הנושא הרביעי אינו אלא סידרת אקורדים. הוא לא נושא במלוא מובן המילה, כלומר אינו מנגינה ברת זיהוי (אכן קשה ביותר להבחין בו), אלא רצף של מצלולים הרמוניים שמסיאן מפתח לאורך היצירה. סימפוניה טורנגלילה היא מעין סיכום של סגנונו של מסיאן עד אותה עת. לאחר כתיבתה ניסה את כוחו בכמה יצירות אוונגרדיות (בהן "מודוס של משכים ושל עוצמות" שהשפיע עמוקות על הדור הצעיר של מלחיני האוונגרד), אבל מהר מאוד הבין שזה לא בדיוק בשבילו. הוא העמיק את העניין המוזיקלי שלו בציפורים, ורשם ציוצי ציפורים בכל העולם, בין היתר גם בישראל (ראו בהמשך התוכנייה), רישומים שמצאו את מקומם ביצירות רבות בהן "התעוררות הציפורים", "ציפורים אקזוטיות" או "קטלוג ציפורים". בשנות חזר לעסוק בנושאים תיאולוגיים־נוצריים, 60־ ה עיסוק שבא לשיאו באופרת הענק "פרנסואה הקדוש מאסיזי". בין תלמידיו הרבים נמנים כמה מהשמות הגדולים והמשפיעים במוזיקה : יאניס 20־ של המחצית השנייה של המאה ה קסנקיס, פייר בולז, טריסטן מוראיי וקרלהיינץ שטוקהאוזן. גם המלחין הישראלי אנדרה היידו היה בין תלמידיו. סימפוניה טורנגלילה נשארה מאז ביצוע הבכורה שלה אחת היצירות המבוצעות ביותר של המלחין ומיצירות המופת לתזמורת של המאה . כמו פולחן האביב של סטרווינסקי או 20־ ה הסימפוניות של מהלר, היא מבחן משמעותי לכל תזמורת שמבצעת אותה. הערב זה תורה של הפילהרמונית הישראלית.

חוויות בדרכים: מוסיקה, אמנות וטיולים בניהולה של רוני צפריר ronizafrir@barak.net.il | 052-8635310 לפרטים, רוני צפריר www.caminos.co.il עקב הצורך ברכישת כרטיסים לפסטיבלים, למעוניינים אנו ממליצים לפנות בהקדם. שולמית גורצקי–פדרמן ורוני צפריר :בהדרכת 24-29.5.2024 פריז שכרון חושים בעיר האורות פריז, אמנות ומוסיקה אמנות במיטבה במוזיאוני פריס, ג'ון אליוט גרדינר , ג'ורדי סאבל, האופרה דון קישוט והבלט ג'יזל. ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 5-11.7.2024 איטליה אופרות בפסטיבל הקיץ של ורונה, אופרה ובלט בתיאטרון לה סקאלה במילאנו ביצועים מרהיבים של האופרות הספר מסביליה ואאידה בוורונה, האופרה "טורנדוט" והבלט "סיפורה של מנון״ במילאנו. אמנות וטיולים. רוני צפרירהדרכה והדרכת המוסיקה: 4-11.4.2024 באד צורצך שוויץ – בשוויץ Bad Zurzach מוסיקה, אמנות, טיולים ונופש באתר הספא באד צורצך מופע הבכורה של האופרה כרמן, הבלט הצ'לנית, קונצרטים בציריך ובבאזל , אמנות וטיולים. יוליק גורביץ וד"ר אסנת גולדפרב ארזואן בהדרכת: 7-13.5.2024 אמסטרדם שבעה ימים של אמנות, מוסיקה ופריחת הצבעונים נחווה את אוצרות האמנות של המאסטרים הגדולים של הולנד, האופרה "איל טריטיקו", הפילהרמונית של הולנד ורסיטל בנגינת הפסנתרנית הנודעת הלן גרימו. רוני ינובסקיבהדרכת 15-21.8.2024 פסטיבל לוצרן ניצוצות מוסיקליים בפסטיבל המוסיקה היוקרתי בלוצרן וטיולים בנופי שוויץ הירוקים קונצרטים עם מיטב המבצעים והתזמורות הגדולות בתכנית מוסיקלית מרתקת: תזמורת פסטיבל לוצרן, ריקרדו שאיי, הפסנתרן מאו פוג'יטה ועוד. מרב ברקבהדרכת 26.7-1.8.2024 מינכן וזלצבורג חגיגה של אופרות בפסטיבלים הגדולים במינכן ובזלצבורג האופרה טוסקה עם הטנור הנודע יונס קאופמן, האופרה העטלף, התזמורת הפילהרמונית של וינה, הפסנתרן איגור לויט. סיורים במינכן ובזלצבורג אמנות וטיולים. ליזה ברעם-בן משהבהדרכת 29.8-5.9.2024 גיאורגיה ביקור בטיבליסי וקונצרטים בפסטיבל המוסיקה הייחודי בציננדלי תכנית עשירה עם מיטב האמנים: הרקויאם של ורדי בביצוע מרשים בנגינת התזמורת הקווקזית הצעירה, ב, ג'יאנדראה נוזדה ועוד.  בין המבצעים ג'ושוע בל, סטיבן איסרליס, מיכאל פלט ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 20-26.8.2024 פסטיבל זלצבורג חגיגה מוסיקלית בפסטיבל היוקרתי בעירו של מוצרט חגיגה מוסיקלית עם התזמורות והסולנים הגדולים: תזמורת אוסלו, ליזה בתישווילי, תזמורת פיטסבורג, מנפרד הונק, יפים ברונפמן, הפילהרמונית של וינה, גוסטאבו דודמל ועוד. אמנות, סיורים בעיר וטיולים. אלעד שמואלי ורוני צפרירבהדרכת 21.8-28.08.2024 איסלנד איסלנד, נופים נש בים, אמנות ומוסיקה ארץ של קרח, אש ויום התרבות והמוסיקה ברייקיאוויק, טיולים בנופי איסלנד המרשימים, רכסי הרים, נקיקים וחולות בסימפוניה של צבעים, אמנות ויום שכולו מוסיקה ברייקיאוויק. טיול מלא! טיול מובטח! מקומות אחרונים! מקומות אחרונים! חדש ומיוחד!

מבוא בפרק זה שתי חטיבות עיקריות וביניהן קדנצה של הפסנתר. עיקרה של החטיבה הראשונה הוא הצגת שני הנושאים המחזוריים הראשונים בסימפוניה. סמוך לתחילת הפרק מופיע נושא הפסל בטרומבונים ובטובה בדינמיקה חזקה מאוד. התזמורת ממשיכה לנגן בצירופי כלים שונים עד שנשארים שני קלרינטים המנגנים את נושא הפרח. החטיבה השנייה אינטנסיבית ודחוסה; היא מושתתת על שכבות מקצבים המנוגנים יחד. המקצבים השונים אינם תלויים זה בזה, אך צירופם יוצר שלם הגדול מסך חלקיו. רגע לפני סוף הפרק חוזר נושא הפסל בטמפו איטי. ארבע הלמות מצילה ומכת תוף גדול מסיימות את הפרק ברושם רב. 1 שיר אהבה פרק זה נפתח במבוא כבד שלאחריו תחלופה בין שני הלכי רוח עיקריים: נושאים מהירים ומלאי ברק אל מול נושא איטי בנגינת כלי הקשת והאונד מרטנו. נושא זה, המבוסס על סולם פה דיאז מז'ור עם צלילים זרים, יתפתח להיות נושא האהבה בהמשך הסימפוניה. התרחשויות מוזיקלית נוספות, כמו נושאים בעלי אופי של סקרצו או מקצבים בולטים בנגינת התיבה הסינית, עתידים אף הם לקבל תפקידים נרחבים יותר בהמשך היצירה. 1 טורנגלילה הפרק נפתח בדיאלוג עדין בין הקלרינט לאונד מרטנו, עם נגיעות צבעי צליל של ויברפון (פריטה). נושא פיציקטוופעמונים מול באס ב שני, חמור סבר, מופיע לאחר זמן מה בבסונים, בטרומבונים ובבאסים. הנושא הראשון חוזר ומנוגן בכלי הקשת, הפעם במרקם מלא יותר ובאווירה רחוקה מהשלווה שאפיינה אותו בהתחלה. נושא חדש, שלישי במספר, מופיע באבוב. הנושא הראשון חוזר פעם שלישית ואחרונה, הפעם מנוגן בכלי המתכת, במרקם העמוס ביותר שהופיע מתחילת הפרק. ככל שהפרק מתקדם תפקידי כלי ההקשה וכלי המקלדת הופכים חשובים ומרכזיים יותר, ואלה נשמעים כמעין תזמורת גאמלן, סוג של הרכב אינדונזי שהשפיע רבות על דביסי ובעקבותיו על מסיאן. קודה קצרה מסיימת את הפרק בתזמור מצומצם. 2 שיר אהבה מסיאן תיאר את הפרק כסקרצו עם שתי חטיבות טריו. אכן יש בו קלילות מסוימת, בייחוד לעומת הפרקים הקודמים, אולם בשום אופן לא פשטנות. חטיבות הטריו מתערבבות ביניהן, ולקראת סוף הפרק מנוגנים נושא הפסל, קדנצה לפסנתר ונושא הפרח. כדאי להקשיב במיוחד לתפקיד התיבה הסינית, למנגינות הקסומות במקהלת (אקורד ארפג'כלי הנשיפה ובאונד מרטנו, ול מפורק) המתוק בפסנתר המסיים את הפרק. חדוות דם הכוכבים זהו הפרק האחרון שמסיאן כתב במהלך העבודה על הסימפוניה, במטרה להקליל אותה מעט. הוא בעל איכויות ג'אזיות ומסיאן ראה בו מעין ריקוד אפריקאי. הנושא הראשי קלאסי מבחינה צורנית - הוא מורכב מיחידות קטנות של ארבע תיבות המנוגנות בדיאלוג בין כלי הנשיפה לבין כלי הקשת והאונד מרטנו. אולם, אצל מסיאן העניינים אף פעם לא פשוטים. חטיבה אמצעית בפרק חוזרת לשפה המודרניסטית הסבוכה: הטרומבונים מנגנים את נושא הפסל, כלי העץ והקשת ממשיכים במוטיבים מתחילת הפרק, וכלי ההקשה, הצ'לסטה והגלוקנשפיל מנגנים מתחת לפני השטח מקצבים מורכבים מסוגים שונים. לקראת סוף הפרק קדנצה ארוכה לפסנתר שלאחריה מופיע נושא הפסל בתזמורת שלמה. מסיאן אמר על הפרק, בשפתו החידתית: "כדי להבין את איכויות השפע בפרק, יש לזכור שאיחוד אמיתי של אוהבים הוא עבורם טרנספורמציה ברמה קוסמית". גן שנת האהבה "האוהבים ישנים שְׁנַת־אהבה. הגן הסובב אותם נקרא 'טריסטן'. הגן הסובב אותם נקרא 'איזולדה'. האדם חלף, נשכח. האוהבים מחוץ לזמן. בל נעיר אותם". זהו הפרק המרכזי והארוך בסימפוניה. כלי הקשת והאונד מרטנו מנגנים את נושא האהבה בשלמותו. מעליהם הפסנתר מנגן ציוצי ציפורים. חליל, קלרינט, וכלי הקשה מעניקים גוונים נוספים לסצנה המהפנטת. סימפוניה טורנגלילה - פרקי היצירה

2 טורנגלילה פרק קצר זה מהווה אנטיתזה מוחלטת לפרק הקודם. הגן השָׁלֵו של זוג האוהבים מתחלף בתמונה צלילית מאיימת בהשראת סיפורו של אדגן אלן פו "הבור והמטוטלת" העוסק בייסוריו של נידון למוות באינקוויזיציה בטולדו. קדנצה בפסנתר מתחלפת בסידרה של אפיזודות: מלודיה של גווני צליל, סדרות ריתמיות בשישה כלי הקשה, מקהלת כלי נשיפה מעץ. קדנצה נוספת של הפסנתר ולאחריה הופעה נוספת של נושא הפסל וסיום בקודה כאוטית. פיתוח האהבה מסיאן התייחס לפרק זה כאל פרק הפיתוח של היצירה כולה. "שיקוי האהבה איחד אותם לנצח. תשוקתם מתעצמת לעבר האינסוף". נושא הפסל, נושא הפרח, קדנצות לפסנתר, ציוצי ציפורים, (גלישות) באונד מרטנו, סדרות ריתמיות גליסנדי מסיאניות ומוטיבים מהפרקים הקודמים נארגים כאן יחד לפרק עשיר ואינטנסיבי. "פיצוצי נושא האהבה מסמלים את הטרנסצנדנטיה של טריסטן ואיזולדה על ידי טריסטן־איזולדה, והם השיא של הסימפוניה כולה". 3 טורנגלילה פרק קצר זה נפתח במנגינה רוויית טריטונים המתחלקת בין כמה כלים. מנגינה זו תזכה לווריאציות שיהיו מורכבות יותר ויותר לאורך הפרק. חמישה כלי הקשה מצטרפים, לכל אחד מהם סידרת מקצבים ייחודית. התזמור הולך וגדל ואיתו העומס הצלילי. תחושת מתח הולכת וגוברת, שתיפתר עם הצלילים הראשונים של הפרק המסיים. פינלה חגיגה נמרצת וצבעונית בעלת איכויות תרועתיות הממשיכה בחיותה את האופי של הפרק החמישי. לקראת סוף הפרק מופיע נושא האהבה בשלמותו בתזמור מלא. אקורד פה דיאז מז'ור בהיר מסיים את הפרק. מנצחים רבים מושכים את האקורד הזה הרבה מעבר למה שכתוב בפרטיטורה, כמי שלא רוצים שחגיגת האהבה הקוסמית שמסיאן יצר תסתיים.

. בילדותו הוא למד 1898 , אבי הכלי הייחודי שמנגן הערב עם התזמורת הוא מוריס מרטנו, יליד פריז לנגן בצ'לו, ועם פרוץ מלחמת העולם הראשונה גויס לצבא הצרפתי. הוא הוצב ביחידת התקשורת ובמהלך שירותו היה אחראי על קבלת מסרים ושידורם. הוא הוקסם מהצליל הטהור של גלי הרדיו . לאחר סיום המלחמה 1980 בהם עסק במסגרת תפקידו, צליל שילווה אותו מאז ועד מותו בשנת היה חשוב למרטנו להאמין, למרות הזוועות, במוזיקה, באמנות, ביופי, באדם. הוא בנה מעבדה בעליית הגג, ויחד עם אחותו, ז'ינט, המשיך לחקור צלילים אלקטרונים. האחים עמלו על פיתוחו של הוצג 1928 במאי 3־ כלי חדש, שישלב את הצליל האלקטרוני יחד עם הבעה רגשית־אנושית חמה. ב הכלי, אונד מרטנו (בעברית: גלי מרטנו, או מַתְנֵד מרטנו), באופרה של פריז וזכה מייד לשבחים רבים. האונד מרטנו הוא כלי מלודי, כלומר, מנגנים בו גובה צליל אחד בכל פעם (בשונה מפסנתר, למשל, בו ניתן לנגן צלילים רבים בעת ובעונה אחת). טכניקת הנגינה דומה במידה מסוימת לטכניקת הנגינה בכלי קשת: יד ימין שולטת בגובה הצליל ויד שמאל שולטת בעוצמת הצליל ובארטיקולציה. בשמאל הכלי יש מגירה, ובה כפתור השולט על עוצמת הנגינה, ושלל לחצנים השולטים בגוון הצליל ): חוט דק המחובר לטבעת המתלבשת על ruban( ובטרנספוזיציה. גובה הצליל נשלט על ידי סרט אצבע יד ימין של הנגנית. בכלי ישנה מקלדת ומלפניה רצועה: המקלדת משמשת לרפרנס ולרוב לא לוחצים עליה, אלא מזיזים את הטבעת לאורך הרצועה וכך שולטים בגובה הצליל. הצליל מושמע דרך רמקולים המגבירים אותו ומעבדים את הגוון שלו. הכלי מזוהה בעיקר עם המוזיקה של מסיאן. מלבד תפקידו בטורנגלילה, יש לו תפקידים חשובים במספר יצירות נוספות של המלחין, בהן "שלוש ליטורגיות קטנות" - קנטטה לקולות נשים, פסנתר סולו, אונד מרטנו, כלי הקשה וכלי קשת - "חגיגת המים היפים" - יצירה רב פרקית להרכב של שישה - ויצירתו הגדולה ביותר: האופרה 1937־ אונד מרטנו שנכתבה לכבוד התערוכה העולמית בפריז ב "פרנסואה הקדוש מאסיזי" - בה תפקידים לשלושה אונד מרטנו במיקומים שונים בתזמורת. מלחינים נוספים מהעולם הקלאסי, בהם דריוס מיו, ארתור הונגר, אדגר וארז וטריסטן מוראיי כתבו כאשר הופיע 60־ וה 50־ לאונד מרטנו. הוא אף זכה להצלחה מחוץ לאולם הקונצרטים בשנות ה בהקלטות של מספר שנסונים בביצוע ז'אק ברל, אדית פיאף ולאו פרה, כמו גם בפסקולי סרטים השנים האחרונות הכלי זכה 25־ וסדרות טלוויזיה, למשל "לורנס איש ערב" או "מסע בין כוכבים". ב לעדנה מחודשת בעיקר בזכות ג'וני גרינווד, גיטריסט להקת רדיוהד. גרינווד, מעריץ מושבע של , השתמש בו בהקלטות הלהקה 90־ המוזיקה של מסיאן, רכש לעצמו אונד מרטנו בסוף שנות ה וכתב עבורו יצירות לאולמות הקונצרטים. גרינווד נעשה כה שבוי בצליל של הכלי, עד שהוא מרגיש כי "גיטרות פשוט אינן מספיקות עוד". אונד מרטנו

שישי בבוקר בפילהרמונית בהגשת קובי מידן סידרת חברה לתועלת הציבור צילום: Illia Melinkov בואו מוקדם! קפה, כיבוד קל ועיתוני סוף השבוע ימתינו לכם באכסדרה 10.05 07.06 מנצחכריסטוף אשנבך, פסנתרןרודולף בוכבינדר, הפתיחה לאופרה "דון ג'ובני"מוצרט: ב־רה מינור 20 ' קונצ'רטו לפסנתר מסמוצרט: וריאציות לפסנתר סולומוצרט: 19.07 מנצחלהב שני, כנרלאונידס קבקוס, 2 ' קונצ׳רטו לכינור מסברטוק: הוואלסראוול: ipo.co.il * 3766 מנצחוסילי פטרנקו, כנרתאווה בהרי, קונצ'רטו לכינורסטרווינסקי: 4 ' סימפוניה מסברהמס:

כדי לקבל את פרס וולף בתחום המוזיקה, בו זכו באותה שנה גם 1982־ מסיאן הגיע לישראל לראשונה ב ולדימיר הורוביץ ויוסף טל. שנה לאחר מכן הוא הגיע לביקור נוסף לרגל שני קונצרטים של התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור בניצוח דייוויד רוברטסון. התוכנית הייתה כולה על טהרת המוזיקה של מסיאן - התזמורת ניגנה את "מינחות נשכחות", "שירים עבור מי" (עם זמרת הסופרן גילה ירון), "התעוררות הציפורים" ו"התעלות". הסולנית ב"התעוררות הציפורים", יצירתו פורצת הדרך של מסיאן בזכות הייצוג הריאליסטי של ציוצי ציפורים בפסנתר ובתזמורת, הייתה כמובן איבון לוריו, אשתו של המלחין והמבצעת האולטימטיבית של יצירותיו לפסנתר. ביצוע היצירה הוקדש לרחה פריאר, שפעלה . מסיאן, הקתולי האדוק, ניצל את 92 רבות למען מוזיקה חדשה בישראל, ונפטרה באותו שבוע בגיל הביקור לטיול במקומות הקדושים לנוצרים, וכמובן - לרישום ציוצי ציפורים ארצישראליות. הציפורים שפגש מסיאן באזור עין גדי, והמדבר שהזכיר לו את המן שאכלו בני ישראל, היוו השראה לשני פרקים ביצירה שכתב לעוגב באותו זמן - "ספר הסקרמנט הקדוש". , עת כיהן 1987־ בין המנצחים שביצעו וממשיכים לבצע את יצירותיו של מסיאן בולט זובין מהטה. ב כמנהל המוזיקלי של הפילהרמונית של ניו יורק (במקביל לכהונתו כמנהל המוזיקלי של הפילהרמונית הישראלית), הוא הזמין ממסיאן יצירה חדשה לתזמורת. ביצוע הבכורה של היצירה, שהוזמנה לכבוד . היצירה, "ברקים על המֵעֵבֶר...", עליה מסיאן עבד במשך ארבע 1992-3 שנה לתזמורת, תוכנן לעונת 150 נגנים. קבוצת כלי הנשיפה 128 שנים, כתובה לתזמורת הגדולה ביותר לה כתב במהלך חייו, תזמורת של מעץ, למשל, כוללת בין היתר עשרה חלילים ושמונה קלרינטים. מסיאן לא היה בחיים כדי לשמוע את היצירה; ביצוע הבכורה שלה היה כמו טקס זיכרון למלחין הנערץ. לאחר סיום האקורדים האחרונים, הקהל נשאר בדממה במשך דקה, לאחריה פרץ במחיאות כפיים סוערות. מהטה ביצע מיצירותיו של מסיאן עם הפילהרמונית הישראלית בכמה הזדמנויות. את סימפוניה טורנגלילה , בסידרה של חמישה קונצרטים בתל אביב וקונצרט אחד בירושלים. לרגל 1990 ניגנה התזמורת ביולי המאורע מסיאן הגיע לארץ לביקור, שלישי בחייו. מהטה ניצח, את תפקיד הפסנתר ניגנה כמובן איבון 40 ' לוריו, ואת תפקיד האונד מרטנו ניגנה אחותה, ז'אן. תוכנית הקונצרט, שכללה גם את הסימפוניה מס מאת מוצרט, הייתה ארוכה במיוחד. מהטה החליט להקניט את מסיאן: הוא קרא למלחין להגיע לחדרו ושאל אותו על אילו חלקים בטורנגלילה אפשר לוותר כדי לקצר את הקונצרט. מסיאן "לא נשאר חייב": הוא לקח את הפרטיטורה של הסימפוניה של מוצרט, המלחין האהוב עליו, והראה למהטה בדיוק אילו חלקים אפשר לחתוך. בסופו של דבר שתי היצירות נוגנו במלואן. מאמרים מאת עודד שני-דור מסיאן בירושלים אוליביה מסיאן, בתום קונצרט של סימפוניה טורנגלילה בניצוחו של זובין מהטה עם איבון וז'אן לוריו. . צילום: יעקב אבירם 1990 היכל התרבות, תל אביב, יולי

הקונצרט הבא 8 ' קונצרט למנויים מס חיפה, אודיטוריום חיפה 20:00 | כ' באייר תשפ"ד | 28.5.2024 | ' יום ג | גאלה ירושלים, תיאטרון שרובר 20:00 | כ"א באייר תשפ"ד | 29.5.2024 | ' יום ד 9 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 20:00 | כ"ב באייר תשפ"ד | 30.5.2024 | ' יום ה | גאלה כריסטוף אשנבך מנצח רנו קפוסון כנר בטהובן: הפתיחה "אגמונט" שומאן: קונצ'רטו לכינור 25 ' ברהמס־שנברג: רביעייה ב־סול מינור לפסנתר ולכלי קשת, אופ

ביה״ס למוזיקה ע״ש בוכמן־מהטה באוניברסיטת תל אביב הפילהרמונית הישראלית ואוניברסיטת תל אביב הקימו את ביה״ס האוניברסיטאי ע״ש יוסף בוכמן וזובין מהטה. בשותפות חסרת תקדים של שני גופים מובילים בתחומם, מכשיר בית הספר דור עתיד למוזיקאים בישראל ופועל לקידומם בארץ ובעולם. ביה״ס, שקם על בסיס האקדמיה למוזיקה הקיימת באוניברסיטה, כולל תוכנית מצוינות, מצטיינים במלגות לימוד 100־ שבה לומדים כ מלאות. נגני הפילהרמונית הראשיים מלמדים בביה״ס וזובין מהטה הוא נשיא הכבוד שלו. הקמת ביה״ס הגבוה למוזיקה התאפשרה בזכות תרמותו הנדיבה של מר יוסף בוכמן, ידיד ותיק של התזמורת הפילהרמונית הישראלית וסגן יו״ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב. התזמורת באינטרנט הנכם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט www.ipo.co.il של התזמורת בכתובת ובעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו. הסידרה הקאמרית 17:00 | ימי שבת אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב . בקונצרט ינגנו 2024 במאי 25 ־ בסידרה הקאמרית יתקיים ב 7 ' קונצרט מס חברי התזמורת הקלרניתן יבגני יהודין, נגן הקרן חגי שלום, נגן הבסון דניאל מזעקי, נגן הבאס ברנדן קיין, רביעיית מיראמיס: הכנרות פולינה יהודין ויוקי אישיזקה, הוויולנית גילי רדיין־שדה והצ'לנית ליה חן פרלוב, והפסנתרן רפאל סקורקה. הם יבצעו פרק רביעייה מאת שוברט, שישייה לקלרינט, לקרן, לפסנתר ולשלישיית כלי קשת מאת פנדרצקי ושמינייה מאת שוברט. סידרת פוקוס אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב 24־ בסידרת פוקוס - "המורה והתלמיד" - יתקיים ביום ב' ה 4 ' קונצרט מס . בקונצרט תנגן רביעיית הרקולס המורכבת מחברי התזמורת 2024 ביוני הכנרים איליה קונובלוב ודניאל אייזנדשטד, הוויולן ולדיסלב קרסנוב והצ'לנית ("העפרוני") 5 ' מס 64 ' ליה חן פרלוב. הם יבצעו את הרביעייה לכלי קשת, אופ ("רזומובסקי") 1 ' מס 59 ' לכלי קשת, אופ 7 ' מאת היידן, ואת הרביעייה מס מאת בטהובן. ניתן לפנות למחלקת המנויים של התזמורתלפרטים נוספים *3766 טלפון

וסילי פטרנקו מנצח וסילי פטרנקו הוא המנהל המוזיקלי של התזמורת , ומנצח 2021־ הפילהרמונית המלכותית החל מ ראשי של תזמורת הנוער של האיחוד האירופי . הוא המנהל המוזיקלי של התזמורת 2015־ מ הפילהרמונית המלכותית של ליברפול, בה גם .)2021־2006( כיהן במשך זמן רב כמנצח ראשי במסגרת תפקידיו הקודמים כיהן פטרנקו בין השאר כמנצח אורח ראשי ולאחר מכן כמנהל אמנותי של התזמורת הסימפונית הממלכתית ), מנצח ראשי של 2022-2016( של רוסיה ) ומנצח 2020-2013( הפילהרמונית של אוסלו אורח ראשי של תיאטרון מיכאלובסקי בסנט 1976־ ). וסילי פטרנקו נולד ב 1997-1994( פטרבורג והחל את חינוכו המוזיקלי בביה”ס למוזיקה לבנים בסנט פטרבורג – בית הספר הראשון ללימודי מוזיקה ברוסיה. לאחר מכן למד בקונסרבטוריון של סנט פטרבורג, בו השתתף בכיתות אמן עם פסנתרנים ידועי שם כגון מאריס יאנסונס ויורי טמירקנוב. הוא עבד עם התזמורות החשובות בעולם, בהן הפילהרמונית של ברלין, הגוונדהאוס בלייפציג, הסימפונית של לונדון, הפילהרמונית של לונדון, תזמורת פילהרמוניה, הפילהרמונית של סנט פטרבורג, התזמורת הלאומית של צרפת והתזמורת הסימפונית של סידני. פטרנקו הופיע בפסטיבלים כגון פסטיבל אדינבורו, פסטיבל BBC־ גראפנג באוסטריה ופסטיבל הפרומס של ה בו הופיע פעמים רבות. פטרנקו מרבה לנצח גם בבתי אופרה, והרפרטואר שלו כולל למעלה הופיע לראשונה 2010 אופרות. בשנת 30־ מ בפסטיבל האופרה גליינדבורן עם האופרה מקבת’ ובאופרה של פריז עם האופרה יבגני אונייגין. הקלטותיו הרבות כוללות את מחזור הסימפוניות של שוסטקוביץ’ עם התזמורת הפילהרמונית המלכותית של ליברפול בחברת התקליטים נקסוס, הקלטות שזכו לשבחים ברחבי העולם. לאחרונה גם הקליט עם התזמורת הפילהרמונית של אוסלו את הסימפוניות של סקריאבין והפואמות הסימפונית של שטראוס. פטרנקו זכה בפרסים רבים בהם פרס “האמן הצעיר של השנה” ) של גרמופון. 2017( ” ) ופרס “אמן השנה 2007( בנוסף לחברות הכבוד באוניברסיטת ג’ון מור ), הוא האדם השני בלבד שזכה 2012( בליברפול בתואר דוקטור לשם כבוד גם מהאוניברסיטה של ליברפול וגם מאוניברסיטת “הופ” בליברפול .)2009(

סטיבן אוזבורן פסנתרן סטיבן אוזבורן הוא אחד המוזיקאים המוערכים ביותר בבריטניה, בעל עומק מוזיקלי עשיר ועידון יוצא דופן הבא לידי ביטוי ברפרטואר רחב ומגוון הנע בין בטהובן למסיאן, בין שוברט לראוול, ובין פרוקופייב לאלתורי ג’אז. הוא זכה בפרסים רבים בהם נגן השנה של האגודה BBC הפילהרמונית המלכותית, שני פרסי המגזין ושני פרסי גרמופון. הוא היה אמן הבית של אולם ויגמור בלונדון, של מרכז האמנויות דה סינגל באנטוורפן, של פסטיבל המוזיקה הבינלאומי בבאת’, של התזמורת הסימפונית אנטוורפן, של התזמורת הסימפונית של העיר ברמינגהם ושל התזמורת הלאומית הסקוטית המלכותית. אוזבורן, שהשבועון האובזרבר תיאר כמי ש”מנגן תמיד באופן מוחלט בשירות המלחין”, הקליט הקלטות שזכו בפרסים 32 בחברת היפריון רבים. הרסיטלים שלו זוכים לשבחי הקהל והביקורת; הוא הופיע באולמות היוקרתיים ביותר בעולם, בהם הקונצטרהאוס בווינה, הקונצרחבאו באמסטרדם, הפילהרמוני בברלין, האלבפילהרמוני בהמבורג, אולם סונטורי בטוקיו, מרכז קנדי בוושינגטון, מרכז לינקולן ואולם ויגמור. כסולן ניגן עם תזמורות חשובות בכל רחבי העולם, בהן התזמורת הסימפונית הגרמנית של ברלין, תזמורת הרדיו הסימפונית של וינה, הפילהרמונית של אוסלו, תזמורת הרדיו הדנית הלאומית, הסימפונית של לונדון, הפילהרמונית המלכותית של סטוקהולם, פסטיבל המוזיקה באספן ופסטיבל “בעיקר מוצרט” במרכז לינקולן. סטיבן אוזבורן זכה בפרס הראשון בתחרות קלרה ) ובתחרות נאומבורג 1991( הסקיל היוקרתית ). יליד סקוטלנד, אוזבורן 1997( הבינלאומית למד עם ריצ’רד ביצ’ם בבית הספר למוזיקה סנט־מארי באדינבורו ועם רנה קלאוויי במכללה הצפונית המלכותית למוזיקה במנצ’סטר. הוא פרופסור אורח במכללה המלכותית למוזיקה ובקונסרבטוריון המלכותי של סקוטלנד, הפטרון נבחר כעמית 2014 של פסטיבל למרמואיר ובשנת 2022 באגודה המלכותית של אדינבורו. בשנת הוא הוכתר לקצין במסדר האימפריה הבריטית על תרומתו המוזיקלית, כחלק מאותות הכבוד של השנה החדשה שחילקה מלכת אנגליה. זוהי הופעתו הראשונה עם הפילהרמונית הישראלית.

ססיל לרטיגו נגנית אונד מרטנו ססיל לרטיגו היא אחת מנגניות האונד מרטנו היחידות בימינו. היא מוכרת ברחבי העולם כסולנית, מאלתרת ופרפורמרית במדיומים אמנותיים מגוונים. כמבצעת מובילה, הרפרטואר הרחב שלה כולל יצירות סולו ויצירות קאמריות ותזמורתיות מאת בוסוטי, מוראי, קייג’ ומסיאן, והיא מבצעת יצירות חדשות באופן קבוע. המחקר שלה על מוזיקה אבודה הביא אותה לגילוי מחדש של היצירה הראשונה לאונד מרטנו ולתזמורת: יצירתו של דימיטריוס לווידיס משנת “פואמה סימפונית”. היא מופיעה ברחבי 1928 העולם עם מנצחים מובילים ובהם אסה־פקה סלונן, תאודור קורנציס, מיכאל ונדברג ומקסים פסקל, ועם הפסנתרנים ברטראן שמאיו ויוג’ה ואנג. היא הופיעה עם הפילהרמונית של וינה, ,BBC־ התזמורת הסימפונית הסקוטית של ה הסינפוניקה של מילנו ותזמורות אחרות, והופיעה בפסטיבלים ובאולמות רבים בהם האלבפילהרמוני, פסטיבל זלצבורג, פסטיבל לוצרן ופסטיבל מסיאן. ססיל לרטיגו החלה את 2010 הקריירה המוזיקלית שלה ככנרת, ובשנת עברה ללמוד אונד מרטנו אצל ולרי הארטמן־ קלאוורי. יש לה תארי מאסטר באונד מרטנו ובמוזיקולוגיה ותעודות אמן מהקונסרבטוריונים של פריז ושל ליון. כמוזיקולוגית, המחקר שלה מתמקד בתיווי גרפי ובעמימות במוזיקה של ג’ון היא 2023 קייג’ ושל סילבנו בוסוטי. באוקטובר הופיעה לראשונה בלה סקלה במילנו בביצוע “סימפוניה טורנגלילה” מאת מסיאן יחד עם יוג’ה ואנג בפסנתר ובניצוחה של סימון יאנג. זוהי הופעתה הראשונה עם הפילהרמונית הישראלית.

כינור ראשון דומיטרו פוצ׳יטרי נגן ראשי• כיסא בלנש ויעקב זילברשץ איליה קונובלוב נגן ראשי• סעידה בר לב מישנה לנגן ראשי דניאל אייזנשטד גנדי גורביץ אדלינה גרודסקי ילנה טישין כיסא קלייר ואלברט שוסלר ז"ל פולינה יהודין סולומון כיסא סר הארי וליידי יהודית לב יומדין נעם יפה מלגת קולטון שרון כהן כיסא רבקה סקר ועוזי צוקר אלאונורה לוצקי בעילום שם שי נקש דרורית פלק ניצן קאנטי כיסא רנה ובוב דרייק גלעד ריבקין כיסא נכדיה של סנדי קולינס כינור שני ארי וילאמסון* יבגניה פיקובסקי* אמנון פלק** יוקי אישיזקה אלינה בויארקינה מלגת קולטון שמואל גלזר אלכסנדר דוברינסקי אנה דולוב כיסא יאנה פרידמן הדר כהן כיסא רחל וליאון קופלר טומוקו מלכין אסף מעוז כיסא פרנסואז ודויד וינטון סיון מעיני כיסא מייקל ופלישה קריסטל מריאנה פובולוצקי כיסא אווה ועזרא מרקוס ♦ מריה רוזנבלט כיסא ג'פרי וסוזן זמט אביטל שטיינר טונה אולגה שטרן ויולה מרים הרטמן* כיסא רות וראובן שריפט דמיטרי רטוש* כיסא משפחת מרילין וזיגי ז״ל צירינג אמיר ון דר האל** יבגניה אורן בעילום שם אריק בוכברגר מלגת קולטון לטם ביידר בן אהרן ישעיהו גינזבורג יונתן גרטנר כיסא מארק ולידיה לאואר סופיה לבד קלרה נוסוביצקי מתן נוסימוביץ׳ כיסא ג'ון פורטר ולדיסלב קרסנוב גילי רדיין־שדה כיסא רנה גלימיר הורטיג צ׳לו הרן מלצר* כיסא קרן אננברג ליה חן פרלוב* כיסא משפחת בולג דמיטרי גולדרמן כיסא רות זיגלר ז"ל תמר דויטש מלגת קולטון אייל היימן לינור כץ כיסא סמדר ודוד כהן קיריל מיכנובסקי כיסא משפחת גרהם אנריקא מלץ כיסא מירתה ופרד שאול גל ניסקה כיסא רינה מאייר פליקס נמירובסקי כיסא קרן לזרוס יעקב קשין כיסא אודרי ומייקל דנגור באס ברנדן קיין* ניר קומפורטי** בראד אניס הסינקופטורים של ויינטראוב אורי ארבל כיסא יוסי חכמי מיקה בן אהרון עמרי וינברגר כיסא פרלה וקרלוס חיניץ נועם מסריק כיסא אריאל ושלמה מרקל דוד סגל נמרוד קלינג נבל יוליה רובינסקי* כיסא טד והדי אורדן ז"ל חליל גי אשד* כיסא רושל ודייויד א' הירש תומר עמרני* בועז מאירוביץ׳ כיסא אדם, תמרה, ושרונה קרני כהן ליאור איתן כיסא מיכאל ואנג'לה סורקין פיקולו ליאור איתן מנהל מוזיקלי להב שני הפילהרמונית ה י ש ר א ל י ת 2023-24 תשפ"ד | חברי התזמורת

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5