Digital Program Eschenbach-Osokins

2023-2024 להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: 8 7 ־ העונה ה 2024 * קלאסית קלה * יוני 6 * פילוקלאסיקה * חיפה: 6 , קלאסית קלה / 7:00 * שבע ב־ 5 תל אביב:

פאלאס תל-אביב, בית הדיור המוגן האיכותי בישראל, מזמין אתכם ליהנות מהחיים הטובים לאורך כל השנה. הצטרפו לקהילה האקסקלוסיבית של דיירנו, ותיהנו מחיי תרבות, הופעות והצגות, ארוחות שף בכל יום, חיי חברה עשירים ופעילים, רפואה פרטית, דקות מכאן... 5 והכל במרחק בואו ליהנות מאיכות חיים בסטנדרט הגבוה בישראל, ובמיקום הטוב ביותר בתל אביב. פאלאס תל-אביב קונצרט של איכות חיים פאלאס. הבחירה של החיים הטובים. * 3666 : נשמח להכיר אתכם! לתיאום פגישה פריסה ארצית: רעננה מודיעין להבים תל-אביב ראשון לציון

הפילהרמונית הישראלית בידי ברוניסלב הוברמן 1936 , נוסדה בתרצ"ז להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן אולם הקוצרטים ע"ש לואי תל-אביב, ירושלים וחיפה: 1 מחלקת המנויים, רח' הוברמן *3766 / 03-6211777 :' טל 1533-5253695 : פקס 6123401 , ת״א 23500 ' ת' דכתובת למכתבים: www.ipo.co.il אתר האינטרנט של התזמורת: 055-7000232 מסרונים: | info@ipo.co.il דוא"ל: הפילהרמונית הישראלית נתמכת בידי משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות, המחלקה למוזיקה, קרן הפילהרמונית הישראלית, קרן התרבות קנדה-ישראל, ידידי התזמורת בבריטניה, באוסטרליה, בארגנטינה, בברזיל ובצרפת, וכן היא נתמכת ומיוצגת בארה"ב בידי אגודת ידידי התזמורת בארה"ב הפסנתרים מבית סטיינוויי שבהם מנגנים הסולנים הם תרומתם של מר יוסף בוכמן, פרנקפורט ושל גב' קרול שוסלר, ניו יורק רתם ניר מנצח גאורגיס אוסוקינס פסנתרן 5 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 19:00 | כ"ה באייר תשפ"ד | 2.6.24 | ' יום א | 7:00־ שבע ב בסיוע קרן משפחת פולין ומקס צימר 20:00 | כ"ז באייר תשפ"ד | 4.6.24 | ' יום ג | קלאסית קלה בסיוע קרן ליליאן מנשה ורנון, ניו יורק 6 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 21:00 | ב' בסיוון תשפ"ד | 8.6.24 | מוצ"ש | פילוקלאסיקה מוקדש לזכרו של מילטון גולדהייר ע"י בתו ג'ודית' רזניק חיפה, אודיטוריום חיפה 20:00 | כ"ח באייר תשפ"ד | 5.6.24 | ' יום ד | קלאסית קלה לצערנו המנצח כריסטוף אשנבך והפסנתרן רודולף בוכבינדר ביטלו את הופעתם מסיבות אישיות. אנו מודים לרתם ניר ולגאורגיס אוסוקינס על שנאותו להחליפם.

בסוף המאה השמונה־עשרה אהב הקהל הווינאי אופרות איטלקיות מעל לכל, והאופרות של מוצרט זכו רק להצלחה מוגבלת. כך, למשל, נתקבלה האופרה המוצרטית "נישואי פיגרו" בתשואות מאופקות 1786־ בבכורתה בווינה ב למדי. בפראג, לעומת זאת, לא היה סייג להצלחתה של אותה היצירה, כאשר בוצעה שם מקץ חודשים מועטים. מוצרט אף הוזמן להתארח בארמונו של אחד מאצילי פראג בתנאים משופרים בהרבה בהשוואה לתנאיו בווינה. הוא בחר לשהות זמן־מה בפראג, ושם כתב את האופרה הבאה שלו עבור בית האופרה של 1787 פראג, "דוֹן ג'וֹבָני". הצגת הבכורה בשנת זיכתה את מוצרט בהצלחה ללא תקדים. מעלליו של ההולל מסביליה, הידוע בשמות דון חוּאן (במקורו הספרדי), דון ז'וּאן (בנוסח הצרפתי שקנה לו אחיזה בלשונות רבות) או דון ג'ובני (בגירסתו האיטלקית), שימשו כחומר ליצירות רבות בספרות של רוב עמי אירופה, ומקורם בפולקלור הספרדי. לוֹרֶנְצו דָה פּוֹנְטֶה ), שכתב את הליברית גם לאופרות 1838-1749( "נישואי פיגרו" ו"כך עושות כולן" מאת מוצרט, הוא שהציע את הנושא למוצרט ואף כתב את הליברית. המוזיקה של מוצרט ערֵבה לאוזן וקולחת - אך למראית עין (ולמשמע אוזן) בלבד. למעשה משקפת המוזיקה את מלוא הקשת של רגשות אנוש: אהבה, שנאה, קנאה, אכזבה, עצב, שמחה, פחד, נקמה - אין כמעט רגש אנושי הנעדר ממנה. גם הדמויות מאופיינות כל אחת דקות 9־ כ 527 ' הפתיחה לאופרה "דון ג'ובני", ק )1791-1756( וולפגנג אמדאוס מוצרט באמצעים מוזיקליים פשוטים ומקובלים, אך השימוש בהם מתוחכם ביותר. הפתיחה ל"דון ג'ובני" כוללת חידוש של מוצרט, התורם לאינטגרליות הדרמטית של האופרה: היא מוליכה הישר אל התמונה הראשונה ללא הפסקה (לימים חיבר מוצרט סיום נאות לפתיחה לשם השמעתה בנפרד באולמות הקונצרטים). הפתיחה מתחילה במבוא איטי וחגיגי, המבוסס על נושא הסעודה האחרונה בסוף האופרה. הנושא לובש אופי יותר דרמטי, אינטנסיבי, נמרץ ותוסס בפיתוחו, ומבסס בכך את אווירת האופרה כולה. אורלי טל

מקומות אחרונים! | ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 5-11.7.2024 איטליה ביצועים מרהיבים של האופרות הספר מסביליה ואאידה בוורונה, האופרה "טורנדוט" והבלט "סיפורה של מנון" במילאנו. אמנות וטיולים. אופרות בפסטיבל הקיץ של ורונה, אופרה ובלט בתיאטרון לה סקאלה במילאנו נבחרת של כוכבים! - דיאנה דמראו, יונס קאופמן, איגור לויט, בארי קוסקי, הפילהרמונית של וינה, אנדראה בטיסטוני, לודוויג טזייר ועוד. טוסקה, העטלף, ברהמס, מנדלסון, באך, בטהובן. תכנית מגוונת שיש בה הכל: דרמה, קומדיה, אופרה, אופרטה, רסיטל, קונצרט סימפוני והרבה אמנות וטיולים. מקומות אחרונים! | רוני ינובסקיבהדרכת 15-21.8.2024 פסטיבל לוצרן השביעית של מאהלר בנגינת תזמורת פסטיבל לוצרן בניצוחו של ריקרדו שאיי, קלאוס מיקלה והפסנתרן אלכסנדר מלופייב ביצירות מאת מנדלסון, גריג ושומן, הפסנתרן המבריק מאו פוז'יטה ועוד. נסייר בלוצרן, לעיירות שמסביב לאגם ולמרגלות הרי האלפים. נעפיל אל עיירות קסומות לתצפיות מרהיבות על האגמים שמסביב, נבקר בנסיכות ליכטנשטיין, נטייל לשלושת מעברי ההרים היפים בשוויץ: מעברי הסוסטן, הגרימזל ופורקה, ניסע בכבישים מתפתלים מעל עמקים ירוקים ונחזה בשרידי הקרחונים של שוויץ. ניצוצות מוזיקליים בפסטיבל המוסיקה היוקרתי בלוצרן וטיולים בנופי שוויץ הירוקים ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 20-26.8.2024 פסטיבל זלצבורג חגיגה מוסיקלית עם התזמורות והסולנים הגדולים: תזמורת אוסלו, ליזה בתישווילי, תזמורת פיטסבורג, מנפרד הונק, יפים ברונפמן, הפילהרמונית של וינה, גוסטאבו דודמל ועוד. נטייל בעיר העתיקה של זלצבורג, נבקר במוזיאון האמנות ובדום קוורטיר, ניסע לאיזור האגמים הקסום ולימת התלכים. חגיגה מוסיקלית בפסטיבל היוקרתי בעירו של מוצרט ronizafrir@barak.net.il | 052-8635310 www.caminos.co.il מקומות אחרונים! | ליזה ברעם-בן משהבהדרכת 29.8-5.9.2024 גיאורגיה PAN-CAUCASIAN YOUTH פסטיבל המוסיקה בציננדלי הינו פסטיבל מרתק בו מופיעה תזמורת , תזמורת מבריקה בה משתתפים צעירים מחוננים מרחבי גיאורגיה וסולנים מרחבי העולם. ORCHESTRA בפתיחת הפסטיבל נאזין לביצוע מרשים של הרקויאם מאת ורדי, בין האמנים בפסטיבל ג'יאנודרה נוזדה, ג'ושוע בל, סטיבן איסרליס, מיכאל פלטנב ועוד רבים. ביקור בטיבליסי וקונצרטים בפסטיבל היוקרתי עם מיטב המבצעים חדש ומיוחד! | אלעד שמואלי ורוני צפרירבהדרכת 21-28.8.2024 איסלנד איסלנד, נוספים נשגבים, אמנות ומוסיקה ארץ של קרח, אש ויום התרבות והמוסיקה ברייקיאוויק, טיולים בנופי איסלנד המרשימים, רכסי הרים, נקיקים וחולות בסימפוניה של צבעים, אמנות ויום שכולו מוסיקה ברייקיאוויק. חוויית קיץ מרעננת של מיטב הפסטיבלים ומיטב האמנים מקומות אחרונים! | 26.7-1.8.2024 הפסטיבלים היוקרתיים מינכן וזלצבורג מרב ברק ורוני צפריר בהדרכת

עד כמה שכיום הדבר עשוי להישמע משונה, בראשית המאה התשע־עשרה טרם "הומצא" הרסיטל לפסנתר יחיד: הפסנתרנים הווירטואוזים של התקופה הופיעו בארמונות ובמעונות פרטיים, או בקונצרטים כליים וקוליים "מעורבים", בליווי תזמורת. מלחין־פסנתרן צעיר כשופן, שרצה לבסס את המוניטין שלו, היה צריך לחבר יצירות לשימושו האישי, במיוחד יצירות־ראווה וירטואוזיות שיבליטו כראוי את כישוריו כמבצע. כך בדיוק נוצרו שני הקונצ'רטי לפסנתר (וארבע יצירות נוספות לפסנתר ולתזמורת) מאת שופן. הקונצ'רטי מייצגים את שופן במיטבו, יש בהם מלודיות הזורמות בחופשיות ומורגשים בהם ביטחון מתגבר וייחוד סגנוני. קשה להאמין ששני הקונצ'רטי חוברו לפני יום הולדתו העשרים של המלחין. הקונצ'רטו ב־פה מינור אמנם מוספר כשני מבין שני הקונצ'רטי, בשל תאריך הוצאתו לאור, אך הוא בעצם המוקדם מביניהם ונועד להופעתו הפומבית הראשונה של שופן בוורשה. הצלחתו הייתה מיידית, והעובדה שהצלחה זו נועדה להימשך הפכה אותו לנכס צאן ברזל ברפרטואר של פסנתרנים רציניים. ביקורת נלהבת מאותה תקופה חושפת את הקשר הבלתי ניתן לערעור בין נגינתו של שופן והמוזיקה שלו: "העדינות הראויה לציון של מגעו, זריזות האצבעות שלא ניתן לתארה, צבע הצליל העילאי שלו, העשיר כל כך במבע, הבהירות שאין לה אח ורע ויצירותיו המקוריות כל כך… מגלים וירטואוז יוצא דופן עד מאוד, הצץ במפתיע, כאחד מכוכבי השביט הבוהקים ביותר באופק המוזיקלי." שופן הלחין תוך כדי נגינה, דבר זה מסתבר מן הסגנון האלתורי של תפקיד הפסנתר, הזרימה העשירה של רעיונות מוזיקליים הנחשפים על פי רוב באופן סקוונציאלי, והעדינות של האלמנטים הקישוטיים, ההופכים יותר ויותר תמטיים ובעלי משמעות אמיתית. הדבר ברור גם מאי־ההתאמה היחסית שבין התזמור לבין התפקיד המשני שניתן לתזמורת. עם זאת, מבקרים רבים הסכימו כי התזמור של שופן אינו לוקה בחסר, אלא "אך ורק נעדר יומרנות ומהווה ליווי הולם לכתיבתו לפסנתר". כך, אחרי התצוגה התזמורתית הקצרה של הפרק הראשון, הגיבור העיקרי והיחיד של "דרמה" זו, הפסנתר, נושא את המוזיקה הלאה בלא הפרעה באמצעות הרחבה ספונטנית של חטיבת התצוגה. סגולתו הגדולה ביותר של שופן כמבצע היתה רגישותו; אי לכך, התפתחותו של הפרק אינה דרמטית באמת, אלא מעין פרשנות של הרעיונות המוצגים. , מעיין בלתי פוסק של ליריות לרגטופרק ה אינטנסיבית, זכה להערצתם של שומאן ושל ליסט כהתגלמות הפרק האיטי החלומי של התקופה הרומנטית. הפרק נכתב בהשראת האהבה שרחש שופן לזמרת הצעירה קונסטנציה גְלַדוֹבְסְקָה, ויש בו דמיון רב לסגנונו בנוקטורנים, מאחר שהוא מורכב מנעימה ממושכת המנוגנת ומעוטרת ביד ימין על רקע ליווי מתערסל וניטרלי יותר ביד שמאל. הצלילים הפולנים בפרק המסיים נובעים מז'אנר מלא רונדו האהוב על שופן ובנויים כ מזורקהה חיים. הם מהווים עדות לכך שלמרות ביטויים של יאוש בנוסח בַּיירוֹן, שהיו אופנתיים באותה דקות 30־ כ ב־פה מינור לפסנתר 2 ' קונצ'רטו מס 21 ' ולתזמורת, אופ )1849-1810( פרדריק שופן מאסטוזו לרגטו אלגרו ויווצ'ה

ביוני 23-16 תל אביב, ירושלים וחיפה סמטנה ולטבה (המולדובה) דבוז׳ק קונצ׳רטו לכינור שטראוס ר׳ אינטרלודים סימפוניים מתוך 4 האופרה ״אינטרמצו״ דבוז׳ק מחולות סלבוניים 4 גיל שחם כנר קרן קמנסק מנצחת * 3766 חברה לתועלת הציבור צילום: Todd Rosenberg, Chris Lee ipo.co.il

עת, הייתה זו אחת התקופות המאושרות ביותר בחייו של שופן, מאחר שחי בחברתם הפטריוטית הנלהבת והמעוררת של משוררים פולנים צעירים, אשר ראו בו את אחת מתקוותיהם לעתיד. בינתיים, הציע להם מוזיקה שהוכיחה את נאמנותו. אחרי הקונצרט הראשון שלו כתב אחד המבקרים: "שופן מכיר את הצלילים הנשמעים בשדותינו וביערותינו, הוא הקשיב לשירו של בן הכפר הפולני, הוא הפך אותו לחלק מאישיותו ואיחד את הנעימות של מולדתו ביצירות נפלאות ובביצוע אלגנטי". דנה שלנגר

ipo.co.il * 3766 חברה לתועלת הציבור צילום: מירי דוידוביץ' ביוני 24 המורה והתלמיד רביעיית הרקולס כנריםאיליה קונובלוב, דניאל אייזנשטדט, ויולןולדיסלב קרסנוב, צ'לניתליה חן פרלוב, ("העפרוני") 5 ' , מס 64 ' : רביעייה לכלי קשת, אופהיידן 1 ' מס 59 ' לכלי קשת, אופ 7 ' : רביעייה מסבטהובן ("רזומובסקי") ביולי 16 רביעיית הצ'לי צ'לניםהרן מלצר, ליה חן פרלוב, לינור כץ, גל ניסקה, : פרלוד, בורה וג'יג מתוך סוויטה ב־דו מז'ור לצ'לו סולוי.ס באך : ברכת אהבהאלגר : מבחר קטעים מתוך "סיפור הפרברים"ברנשטין ברבר, קרייזלר, פיאצולה,ועוד יצירות מאת ואחרים הרכבים קאמריים מקוריים, שמתכנסים לקונצרט עם נושא ייחודי סדרה קאמרית חדשה בפילהרמונית דקות ללא הפסקה 70 | 18:30 | ימי חול הנגניות והנגנים שהכרתם על הבמה הגדולה באווירה האינטימית של אולם צוקר בהיכל התרבות תל אביב. פוקוס כבר אמרנו?

מעטות הן הסימפוניות אשר די לנקוב במספרן – מבלי לציין את שם המלחין, הסולם, מספר האופוס ושאר פרטים מזהים – ומיד יבינו הכול באיזו יצירה מדובר. הסימפוניה החמישית (מאת לודוויג ואן בטהובן, כמובן) היא ללא ספק אחת מהן. זו אחת היצירות הקנוניות ביותר בספרות המוזיקה המערבית, וייתכן שאף המוכרת והמבוצעת מכולן. במרוצת השנים מאז בוצעה , נקשרו בשמה 1808 לראשונה בווינה בדצמבר פרשנויות ומשמעויות פוליטיות, החל באגדה שהמוטיב הפותח מדמה את דפיקות הגורל בדלת (שהפיץ לראשונה אנטון שינדלר, תלמידו של בטהובן ואחד המקורות המפוקפקים ביותר לביוגרפיה של המלחין) ועד לשימוש במוטיב זה כאות הפתיחה לשידורי החדשות ברשות השידור הבריטית בזמן מלחמת העולם השנייה. שני צירופי מקרים קשרו את הסימפוניה לאות שסימלה את המאבק לניצחון של בעלות V היא הספרה הרומית V הברית בתקופה זו: האות למספר חמש, ובקוד מורס היא מיוצגת על ידי רצף הזהה למקצב הפותח של הסימפוניה (קצרקצר-קצר-ארוך). הסקיצות המוקדמות של הסימפוניה ב־דו מינור מופיעות לראשונה בפנקסי הסקיצות של בטהובן , התקופה שבה סיים לכתוב את 1804 משנת הסימפוניה השלישית שלו (ה"ארואיקה"). הוא עבד על הסימפוניה ב־דו מינור לאט ובהדרגה, במקביל להלחנת הסימפוניה הרביעית, לפסנתר ולתזמורת, הקונצ'רטו 4 ' הקונצ'רטו מס לכינור, האופרה "לאונורה" (הגירסה המוקדמת ל"פידליו") ויצירות נוספות. הכנר והמלחין , ביקש 1822־ לואי שלוסר, שנפגש עם בטהובן ב מבטהובן לתאר כיצד הוא מלחין, ובטהובן ענה ברגע נדיר של גילוי לב: "אני נושא את מחשבותיי לאורך זמן, לעתים לאורך זמן רב מאוד, לפני שאני ניגש לכתוב אותן. אני עורך שינויים רבים, מוחק ומשכתב, עד שאני שבע רצון. אני מודע מאוד למה שאני רוצה, והרעיון הבסיסי לא עוזב אותי. הוא גדל וצומח, ואני רואה ושומע את היצירה במלואה ניצבת לפניי כאילו נחצבה כמקשה אחת. או אז, כל שנותר לי הוא לשבת ולהעלותה על הכתב." תיאור זה, המדמה את תהליך הכתיבה לגדילתו של אורגניזם, הולם במיוחד את הסימפוניה שלפנינו: מוטיב קצר בן ארבעה צלילים, כמו תא חי, מתפצל והולך עד שהוא גדל לכדי יצור מפותח לגמרי. הלכידות הרעיונית שעומדת בבסיס הסימפוניה היא אחד ממאפייניה הבולטים ביותר של היצירה, ולמרות שלכידות תמטית לא הומצאה על ידי בטהובן, הוא מביא אותה לשיא. המוטיב הפותח של הסימפוניה מופיע כמעט בכל אחת מהתיבות בפרק הראשון, והוא שב וחוזר בשינוי אדרת בכל הפרקים הבאים. שמו של בטהובן מזוהה במיוחד עם ז'אנר הסימפוניה, שהוא שכלל, פיתח וקידם את מעמדה ברפרטואר של התקופה הקלאסית. עבור בטהובן, הסימפוניה היתה ז'אנר נשגב במיוחד שדורש ריכוז והקדשה. שלא כהיידן ומוצרט, בטהובן כתב מספר מועט יחסית של סימפוניות, בייחוד בהשוואה למספר היצירות סונטות 35 : שכתב בז'אנרים מרכזיים אחרים רביעיות לכלי קשת ועוד 16־ לפסנתר, למעלה מ עשרות יצירות קאמריות לפסנתר ולכלים נוספים. העובדה שניגש לכתיבת הסימפוניה הראשונה וכבר מלחין בשל שפירסם 30 שלו בהיותו בן יצירות רבות, מעידה על הכבוד הרב שרחש לז'אנר. חידושיו בתחום היו רבים. בסימפוניה החמישית הוא הרחיב את הרכב התזמורת על ידי הוספת כלים שנחשבו חריגים לרפרטואר זה: פיקולו, קונטרה־בסון ושלישיית טרומבונים; (סיומת), שעד אז שימשה נספח קודהחטיבת ה קצר בסוף פרק, הפכה אצל בטהובן לחטיבת פיתוח נוספת; פרקי הסיום, שלרוב היו פרקים קלילים וריקודיים, קיבלו אצל בטהובן מעמד דקות 31־ כ 67 ' ב־דו מינור, אופ 5 ' סימפוניה מס )1827-1770( לודוויג ואן בטהובן אלגרו קון בריו אנדנטה קון מוטו סקרצו: אלגרו אלגרו

שווה ערך, אם לא גבוה יותר, מזה של הפרקים הראשונים; הניגודים העומדים בבסיס צורת הסונטה – בין הנושא הראשון לנושא השני, בין הסולם הראשי לסולמות מישניים – הוקצנו במיוחד בסימפוניה החמישית. אחד מהניגודים הללו הוא המתח שבין מינור למז'ור, והוא הוליד מסורת של פרשנות הרואה בסימפוניה הזו סמל למאבק וליציאה מחושך לאור. הרקע הפוליטי והאישי לכתיבת היצירה מספק תימוכין לפרשנות זו: במהלך הלחנת הסימפוניה החריפה חירשותו של בטהובן, לאחר שאותותיה הראשונים הופיעו בתחילת , ומלבדה סבל מטינטון (הפרעה 19־ המאה ה בה אדם שומע צלילים וצפצופים אשר אין להם מקור חיצוני אמיתי), מבעיות במערכת העיכול ומסדרה של אכזבות רומנטיות. אוסטריה, והעיר וינה במיוחד, עברה טלטלות פוליטיות בעקבות המהפכה הצרפתית, שהלכה והשתלטה על אירופה. יחסו של בטהובן למהפכה היה מורכב, והוא הביע ספקות רבים ביחס לנפוליאון. מנגד, הוא המשיך להאמין ברעיונות אשר עמדו בבסיס האידיאולוגי שהוביל למהפכה – חרות, שוויון, אחווה. הפרק הפותח הנמרץ כתוב כפרק סונטה קלאסי, כמעט ללא חריגות מהצורה המסורתית. הוא מניח את היסודות לסימפוניה כולה – המוטיב הפותח מופיע בכל פרקי היצירה, והמתח הגובר בין דו מינור (חושך) ל־דו מז'ור (אור ושחרור) עומד בבסיס חטיבות החזרה והקודה, שבפרק זה היא חטיבת פיתוח נוספת. הפרק השני כתוב כווריאציות כפולות, כלומר: על שני נושאים שונים, העוברים פיתוח לסירוגין. הנושא הראשון, ב־לה במול מז'ור, לירי באופיו ומוצג ראשית על ידי הוויולות והצ'לי. לאחריו מתחיל נושא שני, בכלי הנשיפה מעץ, גם הוא לירי, ב־לה במול מז'ור. מעבר חרישי קצר נקטע על־ידי התפרצות של הנושא השני, אך הפעם על ידי התזמורת כולה, ובסולם דו מז'ור, בשינוי הרמוני מפתיע. הבחירה בסולם דו מז'ור כסולם מישני לפרק ב־לה במול מז'ור איננה שגרתית, שכן סולמות אלו נחשבים רחוקים במסורת הקלאסית, אך היא נעשית כחלק מהמהלך הכולל של היצירה – המאבק להשתחרר מכבלי דו מינור אל עבר החירות שמסומלת על ידי דו מז'ור. גם האופי של שיר לכת, שהנושא השני מקבל כשהוא מופיע במלוא עוזו ב־דו מז'ור, מעלה את מראות המהפכה. , מתרחק עוד יותר מפרקי סקרצוהפרק השלישי, המנואט שהיו מקובלים בסימפוניות ובסונטות של מוצרט והיידן, ומפרקי הסקרצו המוקדמים יותר של בטהובן, שנכתבו בנימה קלילה ומשעשעת. הוא נפתח בנושא המנוגן בשקט על ידי הצ'לי והקונטרבאסים, ועונים להם הכינורות. המוטיב שפתח את הסימפוניה שב ונשמע, בווריאציה קלה, ומנוגן בתחילה על ידי הקרנות ואחר כך על ידי התזמורת כולה. החטיבה האמצעית, טריו, גם היא מתרחקת מהמסורת הקלאסית. אם בעבר מלחינים נטו לכתוב את חטיבת הטריו במרקם צנוע יותר (במקור לשלושה קולות ומכאן השם "טריו"), בטהובן מציג את ההפך הגמור – חטיבה קנונית בסיגנון פוגה בארבעה ולעיתים אף בחמישה קולות. מיד עם תחילתו מכריז פרק הסיום על ניצחונו של דו מז'ור בתרועה חגיגית, בהצטרפות הפיקולו, הקונטרה־בסון והטרומבונים. מבנה הפרק מבוסס על צורת הסונטה הקלאסית, בממדים גדולים בהרבה מהפרק הפותח (כמעט כפול ממנו). גם מפותחת במיוחד, אך ההפתעה קודהלפרק זה הגדולה מגיעה דווקא באמצעו: בסופה של חטיבת הפיתוח, במקום לחזור לתרועה הפותחת, בטהובן מתחיל את חטיבת החזרה מוקדם מדי, כביכול, . האבוב, סקרצובמוזיקה שהופיעה בסופו של ה שסימל את קול ההתנגדות של היחיד בפרק הראשון, מחזיק צלילים ארוכים וליריים מעל רחש גואה בתזמורת, המנגנת באופן עיקש את המוטיב הפותח. בקודה המסיימת המפעם (טמפו) הולך ומואץ, ובסיום חוזרת פעם נוספת התרועה שפתחה את הפרק, אך במפעם מהיר יותר, והסימפוניה נחתמת באקורד של ניצחון. הסימפוניה החמישית של בטהובן היא כמו חבר או חברה קרובים, שמכיוון שהם נוכחים בחיינו דרך קבע, אנו שוכחים להקדיש להם זמן איכות. ביצוע חי של הסימפוניה הוא הזדמנות טובה להאזין לה בתשומת לב יתרה. ניר כהן-שליט

הקונצרט הבא 6 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 19:00 | י"ז בסיוון תשפ"ד | 23.6.2024 | ' יום א | 7:00־ שבע ב קרן קמנסק מנצחת גיל שחם כנר סמטנה: ולטבה (המולדבה) מתוך "מולדתי" דבוז'ק: קונצ'רטו לכינור ר' שטראוס: ארבעה אינטרלודים סימפוניים מתוך "אינטרמצו" דבוז'ק: מחולות סלבונים 6 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 20:00 | ב' בתמוז תשפ"ד | 8.7.2024 | ' יום ב | קלאסית קלה 7 ' קונצרט למנויים מס חיפה, אודיטוריום חיפה 20:00 | ג' בתמוז תשפ"ד | 9.7.2024 | ' יום ג | קלאסית קלה להב שני מנצח ופסנתרן דומיטרו פוצ'יטרי כנר הרן מלצר צ'לן בטהובן: קונצ'רטו לכינור, לצ'לו ולפסנתר 5 ' צ'ייקובסקי: סימפוניה מס

ביה״ס למוזיקה ע״ש בוכמן־מהטה באוניברסיטת תל אביב הפילהרמונית הישראלית ואוניברסיטת תל אביב הקימו את ביה״ס האוניברסיטאי ע״ש יוסף בוכמן וזובין מהטה. בשותפות חסרת תקדים של שני גופים מובילים בתחומם, מכשיר בית הספר דור עתיד למוזיקאים בישראל ופועל לקידומם בארץ ובעולם. ביה״ס, שקם על בסיס האקדמיה למוזיקה הקיימת באוניברסיטה, כולל תוכנית מצוינות, מצטיינים במלגות לימוד 100־ שבה לומדים כ מלאות. נגני הפילהרמונית הראשיים מלמדים בביה״ס וזובין מהטה הוא נשיא הכבוד שלו. הקמת ביה״ס הגבוה למוזיקה התאפשרה בזכות תרמותו הנדיבה של מר יוסף בוכמן, ידיד ותיק של התזמורת הפילהרמונית הישראלית וסגן יו״ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב. התזמורת באינטרנט הנכם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט www.ipo.co.il של התזמורת בכתובת ובעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו. הסדרה הקאמרית 17:00 | ימי שבת אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב . בקונצרט 2024 ביוני 8־ בסדרה הקאמרית יתקיים ב 8 ' קונצרט מס ינגנו הפסנתרן מיכאל זרצקל וחברי התזמורת הכנרת סעידה בר לב, הוויולן מתן נוסימוביץ' והצ'לנית לינור כץ. הם יבצעו את היצירה "בוקוליקס", חמישה קטעים לוויולה ולצ'לו מאת לוטוסלבסקי, סרנדה ב־מי במול 2 ' מאת דוהנני ושלישייה מס 10 ' ב־דו מז'ור לכלי קשת, אופ מז'ור לפסנתר ולכלי קשת מאת שוברט. סדרת פוקוס אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב בסדרת פוקוס - "המורה והתלמיד" - יתקיים ביום ב' 4 ' קונצרט מס . בקונצרט תנגן רביעיית הרקולס המורכבת מחברי 2024 ביוני 24־ ה התזמורת הכנרים איליה קונובלוב ודניאל אייזנשטד, הוויולן ולדיסלב קרסנוב והצ'לנית ליה חן פרלוב. הם יבצעו את הרביעייה לכלי קשת, לכלי קשת, 7 ' ("העפרוני") מאת היידן, ואת הרביעייה מס 5 ' מס 64 ' אופ ("רזומובסקי") מאת בטהובן. 1 ' מס 59 ' אופ לפרטים נוספים ניתן לפנות למחלקת המנויים של התזמורת *3766 טלפון

רתם ניר מנצח רתם ניר, יליד ישראל, הוא ראש הצוות המוזיקלי ומנצח הבית באופרה הישראלית ועוזר למנהל המוזיקלי בתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון והיה עוזר מנצח בתזמורת הקאמרית הישראלית. הוא ניצח על מיטב התזמורות הישראליות כולל הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הקאמרית הישראלית, הקאמרטה הישראלית ירושלים, סימפונט רעננה, התזמורת הקאמרית הקיבוצית, אנסמבל המאה והתזמורת הסימפונית חיפה. השתתף 21־ ה בתוכנית ההכשרה למנצחים צעירים של פסטיבל ורבייה במסגרתה עבד עם תזמורת הפסטיבל ועם המנצחים להב שני וכריסטוף אשנבך. הוא ניצח על התזמורת הקאמרית הגאורגית אינגולשטדט בהפקה של האורטוריה "ניצחון הזמן וההתפכחות" מאת הנדל. לאחרונה הוביל את כנס הקיץ של תזמורת הנוער הלאומית לכלי נשיפה. רתם ניר זכה בתחרויות הניצוח ״שרביט הזהב״ (בשיתוף בית הספר למוזיקה על שם בוכמן־ מהטה והתזמורת הסימפונית חיפה) ו״חממת המנצחים״ של התזמורת הקאמרית הישראלית. את חינוכו המוזיקלי רכש בקונסרבטוריון נס ציונה, וסיים בהצטיינות את לימודיו בתיכון הארצי לאמנויות על שם תלמה ילין. בצה״ל שירת במעמד מוזיקאי מצטיין כמעבד לרביעיות כלי קשת ותוך כדי כך למד בבית הספר הגבוה למוזיקה על שם בוכמן־ מהטה הן ניצוח בכיתתו של יואב תלמי והן נגינה בבסון בכיתתו של דניאל מזעקי. במסגרת לימודיו השתתף בכיתות אמן בניצוח עם המנצחים אוסמו ואנסקה ואיוון פישר. באופרה הישראלית ניצח על "לה טרוויאטה" מאת ישמש כעוזר מנצח לטימור זנגייב 2024 ורדי. בקיץ בפסטיבל זלצבורג בביצוע האופרה “המהמר" מאת פרוקופייב.

גאורגיס אוסוקינס פסנתרן הפסנתרן הלטבי גאורגיס אוסוקינס זכה להכרה בתחרות 19 בינלאומית כאשר השתתף בגיל שופן הבינלאומית לפסנתר, ועד מהרה היה לחביב הקהל. האינטרפרטציות שלו תוארו על ידי המבקרים כמהפכניות, יוצאות דופן ובלתי צפויות. זמן קצר לאחר תחרות זו, ניגן אוסוקינס בהופעות בכורה חשובות בקונצרטהאוס בברלין, פסטיבל הפסנתר בחבל הרוהר, הלייסהאלה ואלבפילהרמוני בהמבורג, סדרת הפסנתר הבינלאומית בברן, פסטיבל לוקנהאוס, פסטיבל המוזיקה גשטאד, אולם תזמורת הרדיו הלאומית הפולנית בקטוביץ', אולם הפלייהאוס בוונקובר, תיאטרון המטרופוליטן בטוקיו ואולם טונגיונג הופיע גאורגיס 2021 בדרום קוריאה. בשנת לצד גדעון 101־ אוסוקינס בפסטיבל זלצבורג ה הופיע לראשונה בויגמור 22/23 קרמר, ובעונת הול בלונדון, אולם ורדי במילנו, פסטיבל המוזיקה בשנגחאי וקרנגי הול בניו יורק. העונה הנוכחית כוללת הופעת בכורה ברסיטל באולם פייר בולז בברלין, והופעות בפסטיבל סראטה מוסיקלי במילנו ובוויגמור הול. גאורגי אוסוקינס משתף פעולה עם גדעון קרמר בסיורים ברחבי אירופה, אסיה וארצות הברית. לצד הפסנתרן לוקאס דבארז' הוכרז כאמן אורח קבוע של הקרמראטה שנים. 25 בלטיקה, הראשון מאז שהוקמה לפני חברת התקליטים הבריטית "פיאנו קלאסיקס" הוציאה את שני אלבומיו בהם מבוצעות יצירות מאוחרות מאת שופן ויצירות מאת רחמנינוב. הקלטות אלו זכו לשבחי הביקורת ממגזינים חשובים ברחבי העולם. האלבום הקאמרי הראשון של אוסוקינס, בו הוא מנגן עם גדעון קרמר מיצירותיהם של שופן ובטהובן, יצא תחת חברת התקליטים הגרמנית "אקצנטוס" והיה מועמד לפרסים יוקרתיים. זוהי הופעתו הראשונה עם הפילהרמונית הישראלית.

כינור ראשון דומיטרו פוצ׳יטרי נגן ראשי• כיסא בלנש ויעקב זילברשץ איליה קונובלוב נגן ראשי• סעידה בר לב מישנה לנגן ראשי דניאל אייזנשטד גנדי גורביץ אדלינה גרודסקי ילנה טישין כיסא קלייר ואלברט שוסלר ז"ל פולינה יהודין סולומון כיסא סר הארי וליידי יהודית לב יומדין נעם יפה מלגת קולטון שרון כהן כיסא רבקה סקר ועוזי צוקר אלאונורה לוצקי בעילום שם שי נקש דרורית פלק ניצן קאנטי כיסא רנה ובוב דרייק גלעד ריבקין כיסא נכדיה של סנדי קולינס כינור שני ארי וילאמסון* יבגניה פיקובסקי* אמנון פלק** יוקי אישיזקה אלינה בויארקינה מלגת קולטון שמואל גלזר אלכסנדר דוברינסקי אנה דולוב כיסא יאנה פרידמן הדר כהן כיסא רחל וליאון קופלר טומוקו מלכין אסף מעוז כיסא פרנסואז ודויד וינטון סיון מעיני כיסא מייקל ופלישה קריסטל מריאנה פובולוצקי כיסא אווה ועזרא מרקוס ♦ מריה רוזנבלט כיסא ג'פרי וסוזן זמט אביטל שטיינר טונה אולגה שטרן ויולה מרים הרטמן* כיסא רות וראובן שריפט דמיטרי רטוש* כיסא משפחת מרילין וזיגי ז״ל צירינג אמיר ון דר האל** יבגניה אורן בעילום שם אריק בוכברגר מלגת קולטון לטם ביידר בן אהרן ישעיהו גינזבורג יונתן גרטנר כיסא מארק ולידיה לאואר סופיה לבד קלרה נוסוביצקי מתן נוסימוביץ׳ כיסא ג'ון פורטר ולדיסלב קרסנוב גילי רדיין־שדה כיסא רנה גלימיר הורטיג צ׳לו הרן מלצר* כיסא קרן אננברג ליה חן פרלוב* כיסא משפחת בולג דמיטרי גולדרמן כיסא רות זיגלר ז"ל תמר דויטש מלגת קולטון אייל היימן לינור כץ כיסא סמדר ודוד כהן קיריל מיכנובסקי כיסא משפחת גרהם אנריקא מלץ כיסא מירתה ופרד שאול גל ניסקה כיסא רינה מאייר פליקס נמירובסקי כיסא קרן לזרוס יעקב קשין כיסא אודרי ומייקל דנגור באס ברנדן קיין* ניר קומפורטי** בראד אניס הסינקופטורים של ויינטראוב אורי ארבל כיסא יוסי חכמי מיקה בן אהרון עמרי וינברגר כיסא פרלה וקרלוס חיניץ נועם מסריק כיסא אריאל ושלמה מרקל דוד סגל נמרוד קלינג נבל יוליה רובינסקי* כיסא טד והדי אורדן ז"ל חליל גי אשד* כיסא רושל ודייויד א' הירש תומר עמרני* בועז מאירוביץ׳ כיסא אדם, תמרה, ושרונה קרני כהן ליאור איתן כיסא מיכאל ואנג'לה סורקין פיקולו ליאור איתן מנהל מוזיקלי להב שני הפילהרמונית ה י ש ר א ל י ת 2023-24 תשפ"ד | חברי התזמורת

אבוב ליאור מישל וירוט* דודו כרמל* כיסא משפחת מרילין וזיגי ז״ל צירינג דמיטרי מלכין כיסא אנג'לה וריצ'רד קמבר תמר נרקיס-מלצר כיסא מריו א' אדלר קרן אנגלית דמיטרי מלכין קלרינט רון זלקה* כיסא ד"ר הנס לויטוס יבגני יהודין* רשלי דייוויס כיסא שרלוט ומוריס לוסון יונתן הדס כיסא דניס אספנדי קלרינט פיקולו רון זלקה יבגני יהודין קלרינט באס יונתן הדס בסון דניאל מזעקי* עוזי שלו** כיסא ביילי ויוחנן גלעד גד לדרמן כיסא איאן פישר יעל פליק משרת המנהל המוזיקלי - בנדיבות קרן רוזלינד וארתור גילברט זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: אהרון פוגל (יו"ר), אפרים אברמזון, ענת לוין, רבקה סקר, מיכאל צלרמאירדירקטוריון התזמורת: יאיר משיח המזכיר הכללי: | יובל שפירא (יו"ר), יונתן גרטנר, בועז מאירוביץ'הנהלת התזמורת: עליזה מיויסמנהלת הפעילות האמנותית: שלמה הנדל (יו"ר), יצחק גנוט, רונית בכר, ליאורה מינקה, טל בן רעי (משקיף), הדר כהן (משקיף)ועדת ביקורת: כיסא-קנדה של הנגן הראשי • נגן ראשון * מישנה לנגן ראשון ** בחופשה או שבתון ♦ נגן-אורח ■ מועצת הנגנים: חגי שלום (יו"ר), יונתן גרטנר, ארי וילאמסון, שרון כהן, בועז מאירוביץ', דן מושייב, נועם מסריק, גילי רדיין־שדה, יובל שפירא מנהלת | מנהלת שיווק: יעל ירדני־סלע | מנהל כספים: אלכס זיו | יו"ר האספה: ניר ארז | מפקח: הדר כהן | מנהלת חבר הנגנים: מיכל באך מנהלי צוות: | נירה אוריין מנהלת מחלקת מנויים: | מנהלת תוכנית "מפתח": אירית רוב | גזברית: רחלי טימור | חשבונות ראשית: ענת אלדר עוזרת למנהלת | שיווק והפקה: ליז פישר | עוזרת למזכ"ל: איריס אברמוביץ | מנהל מערכות מידע: שלומי טימור | בגרט חן, צבי נתנאל עוזרות למנהלת חבר הנגנים: יעל גלזר, קטיה | שיווק וסושיאל מדיה: אהד דן | נציבת פניות הציבור: רחל לוי | הפעילות האמנותית: ניצן ורדי | עודד שני-דור עורך התוכנייה: | עוזרת גזברית: אורלי גולן | חשבת שכר: ליאת אוחיון | מנהלת מחלקת שכר: אורלי זביב | דשקוב טוטב יחסי ציבור: שלום תל אביב | היסעים ורכש: איתי לוי | מנהלת הארכיון: אביבית הוכשטטר | מישנה לעורך התוכנייה: נוגה שלוש OPEN : עיצוב גרפי | ) (גדי 077-3330775 ' הפקת התוכנייה: רותם פרסום והפקות בע"מ, טל קונטרה־בסון גד לדרמן קרן דלית סגל** כיסא עירית רפפורט וגלן פרי מיכאל סלטקין** מיכל מוסק כיסא טובה וסמי סגול יואל עבאדי כיסא גלוריה גולדשטיין לוקה פראיולו חגי שלום כיסא ג'ניס אטקינס חצוצרה יגאל מלצר* כיסא ביאנקה וסטיוארט רודן זאכרי זילברשלג** כיסא תמי ויהודה רווה ערן ראמי כיסא חנה ורנדי פולנסקי ז"ל יובל שפירא כיסא מישל נאסר טרומבון ניר ארז* טל בן רעי** כיסא אדוארד לי נתנאל ביקוב מיכה דייוויס טרומבון־באס מיכה דייוויס טוּבּה איתי אגמון* טימפני דן מושייב* כיסא מרשה ואלן לי זיו שטיין** כיסא מאריי ס' ז"ל ונטלי כץ כלי הקשה אלכסנדר נמירובסקי כיסא לינדה ומייקל ג'סלסון איל רפיח זיו שטיין ספרנית ראשית: טל רוקמן מישנה לספרנית ראשית: אכד יזרעאל בתיה פרנקלך מנהל תפעול ובמה: עמית כהן עוזר טכני: דניס רובין נועם פולונסקי

פרנק לואי סריו"ר כבוד: אבי אורטליו"ר הדירקטוריון: מיקי דהבמנכ"לית: דודיג גרשון, יאיר המבורגר, שרה להט, ג'וזיאן צביה מיתר, חברי הדירקטוריון: רמי נוסבאום, טובה סגול, שרה סלע, רבקה סקר, עירית רפפורט, עמי שגיא, רות שטרית, ראובן שריפט, יונתן גרטנר, בועז מאירוביץ', יובל שפירא עו"ד מיכאל צלרמאיריו"ר אמריטוס: אורנה אשרגיוס ופיתוח משאבים: סטפני מרדלרקשרי חוץ: עמית קכמןאחראית משפחת הקרן: | הגר אלאור־בורלאמנהלת משרד: קרלוס חברי כבוד, קרן התזמורת וידידי הפילהרמונית הישראלית בארה"ב: אבולסקי, מריו אדלר, יוסף בוכמן, גרדה ברנדר, רות וצ'רלס גולד, סר הארי דג'נוגלי, היידי וולף, אליין וג'יימס וולפנסון, דודי וייסמן, צבי זיו, ראש עיריית תל אביב-יפו מר רון חולדאי, סר רונלד ושרון כהן, חיים כצמן, ג'יין ודון לבל, סר פרנק לואי, טובה וסמי סגול, לין סימס, סוקי סנדלר, רבקה סקר, אמילי והורציו פורמן, אהרן ג. ומאיה פרנקל, פייגי צימרמן, מוריס קאהן, יהודית וקובי ריכטר, כנה וזלמן שובל, פרד שטיין, לינדה ואלי שטרייט, רות שטרית יועצים משפטיים (פרו בונו) לפרויקט שיפוץ היכל התרבות: גוטליב, גרא, אנגל ושות זובין מהטהיו"ר: פנחס צוקרמן ואמנדה פורסייתיו"ר כבוד משותפים: עוזי צוקר ורבקה סקרנשיאים משותפים: ריטה וצ'רלס ברונפמןנשיאי כבוד: מרשה נוריה ליסגנית נשיא: מריו אדלרסגן נשיא: צ'רלס ברונפמן, סר פרנק לואי, לילי ספרא, לורד חברי כבוד: ג'קוב רוטשילד, לין שוסטרמן, עודד גרא (מייסד) ארנון אדר, יוסף בוכמן, אנט בולג, בעילום חברים ונדבנים: שם, סוזנה ורנה ברגינסקי, גרדה ברנדר, מריאן ודורון לבנת, דיים ויויאן דפילד, רושל ודוד הירש, היידי וולף-קאופמן, לורן וג'ון ורוניס, ליליאן ורנון, ג'יין ודון לבל, אניטה ונסים מאיו, טובה וסמי סגול, לין סימס, סוקי סנדלר, אמילי והורציו פורמן, פייגי צימרמן, מיכל ומיכאל צלרמאיר, מוריס קאהן, ג'ודית וברטון רזניק, יהודית ויעקב ריכטר, מירתה ופרד שאול, ליזיקה ועמי שגיא, כנה וזלמן שובל אנדריאה ברונפמן ז"ל, לורד וולפסון ז"ל, אבות מייסדים: שרה מאיר ז"ל, הרמן סנדלר ז"ל, אדמונד ג' ספרא ז"ל מיקי דהבמנכ"לית: קרן הפילהרמונית הישראלית חבר הנאמנים הבינלאומי של הפילהרמונית הישראלית משרדי קרן התזמורת ע"ש דינה ויונה אתינגר 6123401 , תל-אביב 23500 . , תל-אביב / כתובת למכתבים: ת.ד 1 רח' הוברמן office@ipofund.co.il : / ד.אלקטרוני 03-6296267 : , פקס 03-6296266 :' טל תורם ראשי ומעלה): $10,000,000( צ'רלס ברונפמן נדבנים מייסדים ומעלה): $2,000,000( בנק הפועלים ליידי שירלי ז"ל וסר פרנק לואי רבקה סקר ועוזי צוקר רות רפפורט ז"ל קרן משפחת רפפורט ליזיקה, עמי וטדי שגיא נדבנים ומעלה): $1,000,000( יעל ורמי אונגר ברקת ויוסף בוכמן משפחת ברגינסקי ליידי קרול ז"ל וסר הארי דג'נוגלי שרה סלע ופרופ' מיכאל סלע ז"ל לילי ספרא ז"ל הרוזנת יוקו נגאה צ'סקינה ז"ל קרן קלור לישראל קרן שוסטרמן (ישראל) יקירים ומעלה): $500,000( מריו אדלר מלונות דן היידי וולף קרן וולפסון טובה וסמי סגול פייגי ורובין צימרמן מיכל ועו"ד מיכאל צלרמאיר יהודית וקובי ריכטר תומכים מייסדים ומעלה): $250,000( דיים שירלי פורטר אהובה וגבי פרץ עירית ויונתן קולבר רחלי ולאון קופלר סנדרה קולינס מיני קופילוב יצחק קפולר מיכל רובנר יהודה ותמי רווה מירה וסטיבן רוס חדוה ואבישי רייכס ורד ופרופ' אריה ד"ר נילי ואדי שלו לזכרן של משפחות שיטנוביצר ושמידט מיטיבים ומעלה): $25,000 ( ג'ניס אטקין חוה ואלפרד אקירוב דניאל אריסון דורסמן אורה בהרב אווה ומרק ביסן חנינא ברנדס אמנון ז"ל ואורה גולדנברג מייקל וג'קי ג'י תמיר גילת לזכר אביו יצחק (גוגו) גילת ז"ל פרלה וקרלוס חיניץ מרשה ומיכאל גרין סוזנה וורסט יאיר וכינרת זיו נעמי ומאייר זפרני פרידה ויוקו חמיד איילת וצבי ימיני לינדה ואלן לנדיס גילה ועמי לפידות גליה ויהושע מאור ד"ר גיל מיליקובסקי ז"ל מיכאל מירילשווילי פופי וקרלוס אבולסקי קבוצת אלון אנט וסמי ז"ל בולג- רוטשילד אתל (אסתר) בסקין ז"ל גרדה ויוסף ז"ל ברנדר יואב גוטסמן לזיכרה של רותי גוטסמן רחל גוטסמן אורלי ונוחי דנקנר קרן מ.א.ה. לזכרם של מרגוט וארנסט המבורגר אנדה ז"ל והנרי זימנד ד"ר עדנה טוקטלי סר רונלד וליידי שרון כהן לזכר משה ושרה מאיר מישל נאסר יהודית ורמי נוסבאום / קרן אהרון גוטווירט לינדה ויצחק סגול רחל ודן עופר אמילי והורציו פורמן מאיה ר. ואהרן ג. פרנקל מוריס קאהן עירית רפפורט שוויץ וגלן פרי כנה וזלמן שובל לינדה ואלי שטרייט ריקה שפירו ז"ל, לזכרם של הוריה אברם מ' וחיה שפירו ואחיה שלמק שפירו תומכים ומעלה): $100,000( לזכר יונה ודינה אתינגר ז"ל אדריאן ופיטר ביברשטיין ורד בן דהאן לזכרו של אלברטו בן דהאן ג'ונתן בר גלוריה גולדשטיין קרן הוארד גילמן אסתר וחנוך דרזביץ לזכר מרים ודוד וייס, קראקאס, ואלן ומרדכי גלעד אריאלה ואיתן ורטהיימר טליה וגד זאבי ג'וזפין וצבי זיו יוסי חכמי לזכר רעיה יגלום סמדר ודייויד כהן חיים כצמן שרה להט לכבוד ליידי רוזלינד ליונס מדייויד ליונס, פטרישה מוד-רוקסבי וג'ונתן ליונס לזכר אימם משפחת ברונו ז"ל ואלכס לנדסברג רפי מהודר ג'וזיאן צביה מיתר הקרן המיוחדת של קרן מנדל מרקוס מרגוליס אנטה נכט קרן סמואלי סר הארי וליידי יהודית סולומון ג'ון פורטר ז"ל זהבה ומיכאל ז"ל פירון אווה ומייקל פישר מייק פלידרבאום סוזי ודן פרופר דייויד פרנקלין לזכר יונתן פרנקלין ז"ל קרן קיסריה ע"ש אדמונד בנימין דה רוטשילד מייקל ופלישה קריסטל, לזכר רחל קריסטל תמר רודיך ז"ל קרן מרק ריץ' מירתה ופרד שאול ליאורה ומנחם שטרנברג רות ומאיר שטרית לזכר בתם מירי חיה שקד רות וראובן שריפט מממנים ומעלה): $50,000 ( איציק ומלכה (מטלון) איסטריק לזכרו של אבי מטלוון לילי אלשטיין דונה וביל אקואוולה דוריס ומורי ארקין ויויאן ומואיז בקר משפחת גיינספורד ברברה וסטנלי גרין בלה גרסטל רנה ורוברט דרייק קרן הישג בתיה כהנא ודניאל חוסידמן נורית ואלן יגלום רוברט כהן יצחק כפולר ג'ו קרול ורונלד ס' לאודר מריאן ודורון ליבנת אניטה ונסים מאיו משפחת מאייר אילנה מאירוביץ' לזכר הוריה הדסה וראובן חוטורי רות ורוברט מגיד אריאלי ושלמה מרקל מריון וגי נגאר קרן פולונסקי ידידי התזמורת שנלקחו מאתנו: רנאטה אדלר, דינה אתינגר, סמי בולג, אילנה בן עמי, אנדריאה ברונפמן, יוסף ברנדר, אמנון גולדנברג, בנו גיטר, מרישה גרטלר, ליידי קרול דג'נוגלי, הוד מעלתו הדוכס מאדינבורו, רעיה יגלום, שולמית כצמן, ליידי שירלי לואי, ליידי רוזלין וסר ג'ק ליונס, סי סימס, פרופ' מיכאל סלע, לילי ספרא, ג'ון פורטר, ז'ק פלידרבאום, אריק צדר, רובין צימרמן, הרוזנת יוקו נגאה צ'סקינה, ז'קלין קאהן, תמר רודיך, רות וברוך רפפורט, מיכאל שטראוס

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5