36_tochniya3

17 מביעה שילוב בין יופי "חמדה" המילה המקראית מרהיב, תשוקה ותאווה עד איבוד שליטה. הפואמה של דליה רביקוביץ' גדושה בתיאורי תשוקה ארוטית המתמזגת ביפי הטבע ובאור הגנוז המזוהה עם "יום השביעי בשבת". כל אלו משמשים נקודת מוצא למוזיקה ססגונית ומלאת הבעה, הנוגעת במה שבכוח המילים רק לרמוז. לדברי המלחינה, "המשפט המסתורי היפה הפותח את השיר הצית בי תשוקה להחיות דרך ההלחנה את עוצמת החוויה; לחקור מהי אותה 'חמדה שלא היתה כמוה'". עוד לפני הישמע המילה הראשונה, מעוררת התזמורת ערגה להתעלות מיסטית וחושנית. המוזיקה סוחפת את גיבורת השיר ואותנו בתנועה הולכת וגוברת, התואמת את תחושת העונג נורא-ההוד שבטקסט. האינטנסיביות נשמרת אפילו ברגעים שקטים; חוויית הקדושה החושנית ניכרת הן בירידתה של הזמרת אל צליליה הנמוכים ביותר, הן בעלייתה לרגיסטר הגבוה, המבריק והאקסטטי. לצד אלה, מורגשת נוכחות התפילה היהודית וההוויה המיסטית, כבאזכורים החוזרים-ונשנים של "יום השביעי בשבת" – זמן שמתאפשרת בו תנועה בין הנשגב לארצי החולף; אחד משיאי השיר הוא בהופעתו האחרונה של ביטוי זה. המוזיקה מציירת סיפור משלה בחזרות על מילים ובחיבורים חדשים, למשל, במהלכים חוזרים על השורה "והאור החל מסביב שוטף כנהר לנבוע" ובקיטוע נרגש, סינקופי, על "וגלגל העין את גלגל החכמה חמד". כוחם של הצלילים לצלול אל מעבר לשפה ניכר באינטרלודים התזמורתיים, במעטפת הכלית המשוחחת עם הקול ובמעברים התכופים של הזמרת למליסמות אקסטטיות. המוזיקה של סטלה לרנר תומכת אך גם מתחרה בדימויי הטקסט וממזגת את המיסטי עם הפסטורלי והארוטי. מהרו להבטיח מקומכם בק נוצרט הבא! Yannick Perrin צילום: דויד גריילסאמר, רחמני ונב רא וול קוז ו׳קרו , מנצח ופסנתרןדויד גריילסאמר : קונצ'רטינו לפסנתר ותזמורתקוז'וקרו : קונצ'רטו לפסנתר בסול מז'ורראוול 2 ' : סימפוניה מסרחמנינוב – תל אביב 17.02.25 - רחובות 23.02.25 | – ראשל"צ 22.02.25 ,19.02.25 03-9484840

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5