march_DIGITEL
משחק ההגנה 20 כלל: במשחק עם שליט, כאשר בדומם סדרה צדדית חזקה וארוכה, יש סכנה שיושלכו עליה מפסידים מסדרות אחרות. לפיכך, במצבים אלה השחקן שתורו לשחק אחרי הדומם חייב לתקוף מיד את הסדרה החלשה של הדומם ולנסות להשיג בסדרה זו את מרב הלקיחות מהר ככל האפשר. כעת הגענו להבנה שבלקיחה השנייה חובה עלינו להוביל דיאמונד. לא נמתין בחוסר מעש שיאפשר לכרוז להריץ מספר רב של לקיחות בסדרות המייג'ור, אלא נפתח מיד חולשת הדומם. בהתקפת נגד על בסדרת הדיאמונד. זו הקלף הנכון נותר רק להחליט על לחשוב כבר בעיה ברמה גבוהה יותר, אך ההמלצה היא ולא לפעול בצורה רובוטית על פי כלל כמו "רביעי בעצמנו מלמעלה" (אשר נועד במהותו להובלות פתיחה ולא להובלות באמצע משחק כאשר הדומם כבר גלוי). וחזר על סדרתו, אין מה לבנות 1♠ מאחר שדרום פתח ננסה לראות מה השותף יותר מדי על לקיחות בספייד. לקיחות מהירות 3- צריך להחזיק כדי שנוכל לזכות ב . המצב האידיאלי בדיאמונד ולהכשיל את החוזה מידית , אך זו אינה אפשרות ♦ AKQ הוא למצוא אותו עם בדיאמונד הוא AKQ מציאותית, מאחר שעם רצף של ללא רצף. Q לא היה בוחר בהובלה מסדרה שיש בה רק . ♦ AKT היגיון זה פוסל גם אפשרות שלשותף המצב הטוב ביותר בדיאמונד שהינו אפשרות ריאלית . במקרה זה אכן ניתן לעקוף ♦ AQT הוא שהשותף מחזיק אך רק בתנאי שנוביל של הכרוז, ♦ K- פעמיים נגד ה (ולא קלף נמוך יותר). ♦ J בלקיחה השנייה כעת נציג את החלוקה המלאה: ♠ ♥ ♦ ♣ KT3 AQJ64 542 KJ ♠ ♥ ♦ ♣ 852 T83 AQT Q972 ♠ ♥ ♦ ♣ 7 952 J976 AT843 ♠ ♥ ♦ ♣ AQJ964 K7 K83 65 קלפים קל הרבה יותר לקרוא את המצב. אם 52 כשרואים וחוזר בקלאב (ההגנה הגרועה ביותר), ♣A- מזרח זוכה ב 1- בהארט ו 5 , בספייד 6 : לקיחות קלות 12 דרום ישלים בקלאב. ), דרום J- (או בכל דיאמונד פרט ל ♦ 6- אם מזרח ממשיך ב אך ♦ T ייטיב לשחק קלף נמוך. מערב יזכה בלקיחה עם ההמשך הטוב . ♦ K ההגנה לא תוכל לעקוף שוב נגד 4♠ ולאפשר לחוזה ♦ A ביותר של מערב יהיה לגבות להתבצע ללא לקיחות עודפות. , דרום חסר אונים. ♦ J אם מזרח מוביל בלקיחה השנייה לקיחות מהירות; אם 3- , מערב יזכה ב ♦ K- אם יכסה ב לזכות בלקיחה ומזרח יוביל ♦ J- ישחק נמוך, מערב ייתן ל . ♦ AQ נוסף שיעניק לשותף עוד שתי לקיחות עם ♦ 2 תרגיל ♠ ♥ ♦ ♣ AK86 AKQJ2 2 732 ♠ ♥ ♦ ♣ 73 85 AKQ975 KJ6 ♦ A : ; קלף ההובלה 4♠ : חוזה West North East South 1 ♥ Pass 1♠ 2 ♦ 4♠ All Pass והובלתם 2 ♦ התערבתם בהכרזה הפעם אתם במערב. כיצד כולם שירתו בקלפים נמוכים. .4♠ נגד החוזה ♦ A תמשיכו? סדרת הקלאב. גם הפעם קל לאתר את חולשת הדומם: אך הפעם תורכם לשחק לפני הדומם ולא אחריו. ייתכן ששמעתם על "כלל" האומר כי כשאתם אחרי הדומם יש להוביל אל החולשה שלו, בעוד כשאתם לפני הדומם עליכם להוביל דרך החוזק שלו. במקרה הנוכחי, "כלל" זה עלול רק להטעות אתכם. הוא אכן עובד במצבים מסוימים, אך לא כאשר בדומם סדרה צדדית חזקה שניתן להריץ אותה באופן מידי. אם תצאו (על מנת להצדיק הכרזה של ♠Q מהנחה סבירה שלדרום לקיחות 5 , לקיחות בספייד 4 ), קל לספור עבור הכרוז 1♠ בהארט ועוד חיתוך דיאמונד אחד לפחות.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5