march_DIGITEL

משחק ההגנה 18 שפר את הגנתך חולשת הדומם אנו פותחים בסדרת מאמרים שמטרתה לסייע לשחקן הברידג' הממוצע לקדם את עצמו בתחום שנחשב קשה מכולם – משחק ההגנה. בכל מאמר יוצגו מספר בעיות לא מסובכות הקשורות לנושא מסוים, תוך דגש על צורת החשיבה הנכונה בהגנה המובילה למציאת דרך המשחק הנכונה. אם לא ייאמר אחרת, נניח בכל הבעיות שמשתמשים בהובלות ובאיתותים סטנדרטיים (רביעי מלמעלה, שני מלמעלה מסדרה גרועה, קלף גבוה מעודד או מראה מספר זוגי של קלפים). ללא הקדמות מיותרות, ניגש ישר לבעיה הראשונה (אתם במזרח): 1 תרגיל ♠ ♥ ♦ ♣ KT3 AQJ64 542 KJ ♠ ♥ ♦ ♣ 7 952 J976 AT843 ♣2 : קלף ההובלה 4♠ : חוזה West North East South 1♠ Pass 2 ♥ Pass 2♠ Pass 4♠ All Pass . מהדומם משוחק 4♠ נגד החוזה ♣2- שותפכם מוביל ב מה כעת? .♣A- . זכיתם ב ♣J שחקנים לא מעטים למדו כלל האומר שיש לחזור בסדרה שהשותף הוביל בכל פעם שהדבר אפשרי. האם מכאן ניתן להסיק כי בלקיחה השנייה עליכם להמשיך ללא היסוס בקלאב? ובכן, זה הזמן לעמוד על משמעותם של "כללי" ההגנה השונים מהותית מכללי ההכרזה. בעת המכרז, אם נפר את הכללים – נאבד שפה משותפת עם השותף וברוב המקרים נשיג תוצאה גרועה. לעומת זאת, את כללי ההגנה אין לראות כחוקים מחייבים המגדירים שפה אלא כעצות טובות העוזרות לנו לטפל ביתר קלות במצבים שכיחים החוזרים על עצמם. אם נתעמק בנושא, נגלה כי כללי ההגנה שלמדנו יכולים לעתים לסתור זה את זה. לפיכך, הדרך היחידה להגן בצורה מוצלחת היא להתבונן היטב בקלפי הדומם הגלויים, בקלפים ששוחקו על ידי האחרים, לזכור את המכרז ולנסות "לקרוא את המצב" על מנת להבין מהו הכלל המתאים שיש ליישמו במצב הנוכחי. נקודות עם +12 במקרה שלפנינו, דרום הראה בהכרזה קלפים. מערב הוביל בקלף רביעי 5-6 סדרת ספייד בת . קל לראות כי בסדרת ♣Q- מלמעלה, כנראה מתחת ל הקלאב לא צפויה אף לקיחה נוספת להגנה, והוא הדין , דרום יתגבר על ♥ K בסדרת ההארט – גם אם למערב מכשול זה באמצעות עקיפה מוצלחת. (או ♠A להגנה תקווה ללקיחה בספייד אם מערב מחזיק 4- ), אולם אין צל של ספק שעל מנת להגיע ל ♠Q אולי לקיחות 3 או 2 לקיחות ולהכשיל את החוזה דרושות בדיאמונד. , או שמא עדיף לחזור האם כדאי לשחק דיאמונד מיד בקלאב ולהמתין ללקיחות בדיאמונד בהמשך? התשובה החזקה שבדומם: בסדרת ההארט הנכונה נעוצה רם סופר

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5