march17

הכרזות 10 3 תרגיל משיב ♠ ♥ ♦ ♣ Q62 AKQ653 42 42 )ב ( מהלך ההכרזה הוא: יריב משיב מתערב פותח 1 ♥ Pass 1 ♠ Pass 2♣ Pass ? 4 תרגיל משיב ♠ ♥ ♦ ♣ A1094 A3 432 K765 5 תרגיל משיב ♠ ♥ ♦ ♣ A10963 4 KQ752 42 6 תרגיל משיב ♠ ♥ ♦ ♣ A87653 3 J2 AQ64 תשובות לתרגילים 2NT ) 1 ( הואיל והיריבים לא התערבו בהכרזה, אין הכרזה זו מבטיחה עוצרים. 1♠ ) 2 ( למרות התמיכה היפה בדיאמונד, לא מסתירים רביעייה במייג’ור. אם הפותח לא יתמוך בספייד נוכל, בסיבוב הבא, נק’. 10-12 ולהראות תמיכה עם 3 ♦- לתמוך בקפיצה ל 1 ♥ ) 3 ( ורק בסיבוב 1 בסיבוב הראשון מראים את הסדרה בגובה על מנת 3 ♥ השני מראים נקודות. בסיבוב השני נכריז נק’. 10-12 להראות שישייה ו 3♣ ) 4 ( מכיוון 2NT נעדיף לתמוך בשותף בקלאב מאשר להכריז שהסדרה היחידה שלא הוכרזה היא סדרת הדיאמונד ובה ברור שהיריבים יובילו בסדרה 2NT אנו חלשים. אם נכריז זו. 2NT ) 5 ( למרות היד המאוד לא מאוזנת אין ברירה אחרת. לא ניתן מאחר שהכרזה זו תהיה הכרזת “צבע רביעי” 2 ♦ להכריז נק’ ומחייבת את השותפות להגיע למשחק + 13 שמראה מלא (ובכלל אינה מבטיחה דיאמונדים). 3♠ ) 6 ( למרות ההתאמה היפה בקלאב, חשוב יותר לחפש התאמה במייג'ור. אם אתם חושבים להפיק ספר ייחודי ואישי, אנחנו הכתובת: בחברתנו עורכים, מעצבים, מדפיסים, כורכים ושולחים אליך עד הבית, ספרים שנשארים במשפחה 077-5401053 טל': www.rotemltd.co.il | ravit@rotemltd.co.il דוא"ל: 51 נחמהומשה . למדהנחמהבכיתהשנועדהלתלמידיםהטוביםביותרבשכבה בסיוםביתהספרהיסודי הנערים רוב הצטרפו תקופה באותה . תקווה בפתח תיכון ספר בבית למדה בהמשך והצטרפה אחיה בעקבות ללכת העדיפה נחמה . גורדוניה הנוער לתנועת והנערות הורהובחופשות ריקודי , התנועה דיוניםבקן תקופהיפהשל הייתהזו . הצעיר לשומר נתן הוא לטוב לנחמה המדריכיםהזכור אחד . ביתאלפא בקיבוץ יוצאיםלעבודה היו הראשונים השירים את . חניכיו על שירים לכתוב נהג אשר , יהונתן נתן לימים , קליין . פרסםאותם כך ורקאחר , לשיר לימדאתחניכיו ,“ דוגיתשטה ” כמו , שתרגם לשירות חברותיה עם יחד נחמה התנדבה , תיכון תלמידת בהיותה , עשרה שבע בגיל : הקשר רזי את למדו ימים חודש ובמשך גליקסון לכפר נשלחו הנערות .“ הגנה “ ב הקורסעסקהנחמהבהדרכה לאחר . איתותבעזרתאבוקותאש דגליםואפילו , מורס לחברי “ הגנה “ ה ארגון ממנהיגי " פקודותמבצע ” בהעברת בעיקר , ובפעילותמבצעית מינו , ומסורה אחראית נחמה כי המפקדים כשנוכחו , מה זמן לאחר . בשטח הארגון מזכירות בעבודת גם נחמה סייעה לכך בנוסף . הקשר בנות מחלקת למפקדת אותה באותהתקופה . הפעילותהמחתרתית אשרשימשהמרכז , בדירתמגוריםברחובברנדה . גנים בפרדסיםשלידעין - כייםורימונים ' רוביםצ - הקשריותגםבנשקחם התאמנו קורס עברו , עםבנותנוספות , ונחמה , בתחוםהרפואה עזר - כוחות אז חסרו " הגנה " ל התבקשהנחמה , בזכותהצטיינותהבו , בסיוםהקורס . דודאדום עזרהראשונהשלמגן . החניכיםמבוגריםממנהבהרבה ברובהמקריםהיו . להדרכה להישאר הזכרונותשלנחמה מספר . במשפחתנו טראגי אירוע אירע ," הגנה " ל , ואחיותיי אחי , אני התנדבנו שבה בתקופה נשקורימונים כלי , כמובן , עימם היו . למצדה ניר מגדוד עםקבוצתו משהעלהיחד אחי גץמתוךהמדורהעף . מדורה האתנחתאוהדליקו ' החבר לאחרהירידהמההרעשו . חיים אחד . נפליםלכלעבר ופיזרו הרימוניםהתפוצצו , לעברחבילהשלרימוניםשהונחהבצד . משהנפצעקשהבעינו ואחי , בתאונההנוראה אישנהרגו עשר התמנתהנחמהלמפקדתמחלקהבחילהמצב , בנוסףלהיותהמדריכתעזרהראשונה קולא אזור על גם עת באותה שמר המצב חיל . קשריות של כיתות ארבע שמנתה .( דרומיתלראשהעין ) , תקווה בפתח לביתה נסעה , משמרתה את סיימה אשר , שנחמה לאחר , אחד ערב . במתקפה במשמרתנהרגו החבריםשהיו קולאושבעהעשר הערביםאתאיזור תקפו . בפתחתקווה “ הגנה “ ה היהממפקדי , ל “ ז בוך ישי , אחדההרוגים עבדה השירותהצבאי לאחר . תקופהקצרה ל “ עםהקמתהמדינהשירתהנחמהבצה 50 פואמהפדגוגית , לירהעודף חצי שבמקוםלקבל כך , זהלזה לירהנדבקו חצי שטרותשל גילתהששני . בטעות שקיבלה השטר את להחזיר כדי למאפייה לחזור מיהרה חנה . לירה קיבלה . טעות לאבטוחותשהייתהכאן אנחנו ” : ההתרשמהמאודמהמעשהואמרהלה ' חווצ בכל , מאז . אתהכסף לה והחזירה תוקף בכל סירבה חנה .“ אצלך אתהכסף תשאירי “ נשיקות ” של בחבילה אותה מציידת זו הייתה ה ' חווצ של החנות ליד שעברה פעם . מעוגותהשמרים ( קצוות ) עם יחד עבד , ומשה נחמה בנםשל , הלימודיםואלי במלחמתיוםהכיפוריםהופסקו להםבכל אלאנתן , לאשילםלנעריםשכר הקמצן הפרדסן . בקטיףקלמנטינות חבריו בו ונקמו הפרדסן על כעסו אלי של חבריו . עבודתם קלמנטינותכשכר עשר יוםשישי שחבריו נחמהוציין סיפרזאתלאימו אלי . בוטניםואבוקדו שלו מהמחסן “ סחבו “ בכךש : לו ואמרה אותו עודדה נחמה .“ סחיבה “ ב עימם משתתף אינו כי ,“ יורם ” לו קוראים .“ הואגניבה והמעשהשלחבריך , ולאבוטנים לאאבוקדו , בבית דבר לנו לאחסר ” באחד . וענת שלאלי מקוםמגוריהםהזמני , שלהסיפוראירעברמתדוד החלקהאחרון הימיםהגיעבנםנמרודהביתהעםערימתרימוניםוסיפרשקטףאותםמאחדהעצים אימו לנמרודבדיוקאתהדבריםשאמרהלו מעמדאמראלי באותו . המשפחות בשיכון . נחמהשניםקודםלכן ? ואמינותעובריםבירושה שיושר , זהמעיד האין בכיתהט' משהשקדי פואמה פדגוגית ההגדה לבית שקדי עלהספר ההגדה לבית שקדי, הנגללת בששת שערי הספר, היא סיפור חיים של שלושה דורות במשפחה אחת, שבראשה עומד ניצול שואה אשר השכיל לבנותעצמו מחדש, להקים ביתלתפארתבישראלויחד עםרעייתו, שאףהיאאשתחינוך, לגדלדורותשלתלמידים ברוחהייחודיתשלאהבתאדם, אמון, הקשבה, היענותלצרכיםומתן פתרונותלמצוקות שלחניכיו ושלסגלההוראהשעבדעימו או תחתפיקוחו. גישתםהאנושיתוהחינוכיתשלנחמהומשהשקדי הקרינהעלילדיהםאליעזרויעל, שכל אחדמהםבתחומו מייםעלפי דרכו אתתורתהאבואתמוסרהאםבמסלולחייו הייחודי. אותהרוחשלאהבתאדם, אופטימיותופתיחותלהבנתהזולת, ואותהתורהשספגו בבית אבא-אימא, עברהמילדיםלנכדיםוהן משמשותסמלהשלמשפהזו, שסיפורהמובא בדפי הספר מפיהם של אחרים ולעיתים גם בתיאור בגוף ראשון של חוויות ואירועים שלמה. מהיומן האישי לאורךמסכתחיי אין ספק, כי הספר – על אף שהוא סיפורה האינטימי של משפחה אחת– מהווה חומר קריאהמאלףומרתקוישבכוחו לאדיראתההכרהוהאמונה, כי חינוךרגישונון משפיע עלדמותו שלהדורהשני ומקריןעלהדורהשלישי ברוחשני הדורותשקדמו לו. קורותיהשל משפחתשקדי לדורותיהמהוותמודל לכל מי שרוצהלחנך אתילדיו ברוח אהבתהאדםבאשרהואולשמראתמסורתמשפחתו ואתמורשתה. עלהמחבר משה שקדי כיהן בתפקידים רבים ומגוונים במערכת החינוך: מדריך בפנימייה, מורה, מנהל פנימייה, מנהל ביתספר, מרצהבסמינר למורים, במכללותחינוך ובהתלמויותלעובדי הוראה, מפקחעלהחינוךהמיוחדבמחוז המרכז ובחינוךההתיישבותי ומפקחארצי לתפקידיםמיוחדים. בשנתתשמ"ז הוענקהלו תעודתהערכהמטעםהסתדרותהמורים: • עלעבודהמסורהואהבהאיןקץלחניכיםולמוריםכאחת • עלעידודיוזמותוהפעלתהשתלמויותמגוונותומעניינות • עלהיותו בעלאוזן קשבתויחסי-אנושמעוליםעםכלהמצוייםתחתפיקוחו • עלאשריצקלתפקידהפיקוחממדשלאנושיותודאגהלכלאדם ספריו הקודמים 1984 , "התמודדותחינוכיתעםמצוקהנפשית", אוצרהמורה 1998 , "ללמדמוריםהקשבהטוטאלית", אוצרהמורה 2005 , "הקפיצההגורליתמהרכבת", הוצאתרותם ההגדה לבית שקדי פואמה פדגוגית /

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5