june2020

בלקיחות גבוהות חשובה גם לצורך שמירה על אפשרות של מעברים בין הידיים. מעברים (כניסות) חשובים הן לצורך פיתוח סדרה על ידי טכניקת עקיפה או למטרת זכייה במנצחים, לאחר שהסדרה פותחה. בכל אופן, יש לשמור לקיחות צדדיות לצורך מעברים לעת הצורך. ביד זו סדרת הדיאמונד תשמש את הכרוז לצורך מעבר לידו של הדומם. ללא מספיק לקיחות גבוהות לביצוע החוזה, יש לחפש "סדרת עבודה" - סדרה עם אפשרות להניב לקיחות בהמשך, לא כרגע. בחירת "סדרת העבודה" כדי לבחור סדרה המתאימה לפיתוח, יש לחפש יחס מיטבי בין לקיחות אפשריות אל מול מפסידים (ודאיים או אפשריים). סדרות הספייד והדאימונד אינן סדרות עבודה, הרי שם ספרת רק לקיחות גבוהות. מה לגבי סדרות ההארט והקלאב? ניתוח סדרת ההארט עליך לעבור כעת ממצב של ניתוח היד כולה למצב של , זו המועמדת לפיתוח. ניתוח סדרה יחידה J2 QT985 יש להכיר בכך שלסדרה צד ארוך (מזרח) ראשית, מדוע? אבחנה זו חשובה הן לצורך וצד קצר (מערב). ניתוח המעברים (כניסות) בין שתי הידיים והן לצורך בחירה בדרך הנכונה לפיתוח הסדרה. עד 8 בדוגמא זו נוכח הרצף המשותף של הקלפים ( , K או A ), וחוסר היכולת ללכוד קלפים גבוהים כגון Q : טכניקת פיתוח סדרת ההארט הינה הפשוטה ביותר בטכניקת ההגבהה, משחק של .) Promotion( ’ הגבהה ‘ קלף גבוה מאחת הידיים מכריח את היריב להשתמש בקלף גבוה יותר. הכרוז מפסיד, כמובן, באותה לקיחה, אולם זהו הפסד בונה. רק כך ניתן לממש פוטנציאל של רצף קלפים. בכל פעם שהיריב משתמש בקלף גבוה, הרצף בידך יקודם. בשתי הידיים חמישה קלפים רצופים ) שערכם זהה. בידי היריבים שני קלפים QJT98( ). עם חמישה קלפים בצד הארוך, מדובר AK גבוהים ( פוטנציאל של שלוש לקיחות לעומת שני מפסידים. על דורש להתחיל דווקא אינו שימוש נכון בטכניקת הגבהה מיד מסוימת (בניגוד לטכניקת העקיפה). בדוגמה זו אין זה הכרחי לעבור בין הידיים לצורך פיתוח סדרת ההארט (בניגוד לסדרת הקלאב, למשל, כפי שנראה בהמשך). למרות זאת, במסגרת טכניקת ההגבהה ישנה חשיבות מכרעת לשמור על שני כללים: (א) כאשר יד אחת משחקת קלף גבוה, על היד שתי ידיים שמשחקות קלף השנייה לשחק קלף נמוך. גבוה? בזבוז. שתי ידיים שמשחקות קלף נמוך? הפסד סתמי. ; להשתמש בקלפים הגבוהים בצד הקצר קודם (ב) יש יש להשתמש בקלפים הנמוכים בצד הארוך קודם. במילים אחרות: יש לשמור את הקלפים הגבוהים בצד יש לשמור את הקלפים הנמוכים בצד ; הארוך לאחר מכן הקצר לאחר מכן. מדובר בארבע דרכים המממשות את אותו העיקרון – לשחק את המכובדים בסדר הנכון על מנת להימנע מחסימה בסדרה. בדוגמה הנוכחית, אם ♥ J זכית בלקיחה הראשונה במערב, עליך להתחיל ב- ממזרח. אם (בתרחיש דמיוני) ♥ 5 ממערב ולשחק ♥ 5 זכית בלקיחה האחרונה במזרח, עלייך להתחיל ב- ממערב. ♥ J ממזרח ולשחק לפני שתחליט אם לפתח את סדרת ההארט, יש לבחון: לצד הארוך של הסדרה. כניסות ) האם ישנן די 1( , האם קיימת ♥ AK כלומר, לאחר שהיריבים יזכו ב- סדרה צדדית שתאפשר לך להיכנס לידו של מזרח לצורך זכייה בלקיחות שפיתחת? כניסות אלה קיימות בסדרות שבהן כבר ספרת לקיחות גבוהות (למשל, הינן שתי לקיחות גבוהות המשמשות ♦ QJ דאימונד). ככניסה עתידית לידו של מזרח. ) האם מספר הלקיחות שניתן לפתח בסדרת העבודה 2( ? לרוב, פיתוח סדרה אחת יספיק יספיק לביצוע החוזה לביצוע החוזה. חוזים שבהם נדרש הכרוז לפתח יותר מסדרה אחת נחשבים לקשים במיוחד. במקרה זה, פוטנציאל של שלוש לקיחות הינו די והותר לביצוע החוזה (חסרות שתי לקיחות). – היריבים מבקשים לפתח את מרוץ הלקיחות ) 3( הסדרה בה תקפו (ספייד במקרה זה). מטרתך, מנגד, היא לפתח את סדרת העבודה (הארט). מי ינצח במרוץ? הכרוז בדרך לתשע לקיחות או היריב בדרך לחמש לקיחות? התשובה לשאלה זו טמונה במספר העוצרים בידך (בסדרת הספייד) לעומת המפסידים במקרה זה, לכרוז שלושה .) AK בסדרת ההארט ( עוצרים בספייד (כפי שנראה בהמשך). ליריבים, לעומת . הכרוז ינצח במרוץ זאת, רק שני עוצרים בהארט. 17 המשך בעמוד 2020 יוני 202 גיליון 15

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5