july 19_

אוריה מאיר ראיון עם רם סופר השנים 6- , היא מנכ"לית ההתאגדות הישראלית לברידג' ב 3 , נשואה ואם ל 50 אוריה מאיר, תחגוג אוטוטו האחרונות ומנהלת הפסטיבל הבינלאומי בתל אביב. , ולאוריה יש הרבה מה לספר עליו. 53- זה עתה הסתיים הפסטיבל ה טרם הפסטיבל הודיעה התאגדות הברידג' כי שני ימי משחקים בסכנת ביטול בגלל סדרת הכדורסל בין הפועל ומכבי תל אביב. איך התמודדה התאגדות הברידג' עם הבעיה ומהם הלקחים לעתיד? פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל אביב הוא אירוע הדגל של ההתאגדות, פרויקט ענק בכל קנה מידה, שבו ההתאגדות משקיעה רבות, הן מבחינה כספית והן מבחינה לוגיסטית, לכן ה"פצצה" שניחתה עלינו כשבוע וחצי לפני תחילת הפסטיבל היתה לא פחות ממטלטלת. אבהיר כי יש לנו הסכם רב-שנתי עם חברת היכלי הספורט של עיריית ת"א (הגורם המקצועי שאמון על ניהול לוחות הזמנים של כלל האולמות בעיר לרבות היכל קבוצת שלמה). בעת תיאום חודשים מראש), הובהר 10- (כ 2019 מועד הפסטיבל לשנת לנו שהשנה עקב אילוצים המועד היחיד לקיום הפסטיבל הוא . עכשיו תבינו את גודל ההפתעה שנחתה עלינו, 2019 בתחילת יוני כשנודע שקיומו של הפסטיבל בסכנה, למרות שיש הסכם חתום ומחייב. אני לא מאחלת לאף אחד לקבל בשורה כזו שבוע וחצי לפני תחילת המשחקים, כשהלחץ להשלים את ההכנות גדול וכבר נמכרו מראש כרטיסים ליותר ממחצית המשתתפים, נעשו הזמנות ותיאומים מול כל הספקים ועוד. אין ספק, היו רגעי מתח גדולים שנמשכו ממש עד לערב פתיחת הפסטיבל. כמובן שההנהלה ואני יזמנו מיד פגישה עם בכירי חברת "היכלי הספורט" ולא חסכנו מהם את תחושות הכעס וההלם שלנו ושל ציבור שחקני הברידג' מהפרת ההסכם הבוטה שבצידה כמובן סנקציות העומדות לרשותנו. הבנו שמישהו שם עשה טעות או ש"הימר"שלאתהיהבעיהאבל כעת, כשהםעמדו בפני האפשרות שתהיה התנגשות, הם הודיעו חד-משמעית שבמקרה כזה, הם ייאלצו להפר במודע את ההסכם מולנו. יאמר לזכותם שהם לקחו אחריות והבטיחו פיצוי על כל נזק שייגרם וסיוע במציאת פתרון ראוי. לאחר שבחנו את כל החלופות שהוצעו, החלטנו להשאיר את הפסטיבל על כנו ולפתוח אותו כמתוכנן (החלטה שהתבררה בדיעבד כנכונה). במקביל, נערכנו לגרוע מכל והכנו תכנית חלופית כך שבמקרה של ביטול יומיים, באמצע הפסטיבל, נשלים אותם על ידי הארכתהפסטיבל ביומיים נוספים. כמו-כן הודענו כי נאפשר החזר כספי למי שיבקש ונמכור כרטיסים במקום לתחרויות "הבעייתיות", במחיר המכירה המוקדמת. זה נשמע פשוט, אבל זה ממש לא כך. הרי גם ככה הלוגיסטיקה סביב ההקמה והניהול של הפסטיבל היא עצומה, אז תאר לך מה היה קורה אם היינו צריכים להקים הכל, אחרי יומיים לפרק הכל וכעבור יומיים נוספים שוב להקים הכול מחדש, לשבץ שופטים ליומיים הנוספים, לטפל מול כל הספקים, לטפל בהחזרי כרטיסים, ביטולי השתתפויות וכו'. סיוט. אוהדים חדשים מאיגוד הברידג' 8000- סוף טוב - הכול טוב. כ נוספו למכבי בסדרת הפלייאוף הזו. מכבי לא אכזבה, השלימה ואפשרה לקיים את הפסטיבל כמתוכנן. 0:3 ניצחון האם העברת הפסטיבל לעונת הקיץ באולם חדש בשנים האחרונות הייתה כדאית מבחינה כלכלית? האם היא שיפרה את האירוע מבחינה כמותית ואיכותית? המעבר לעונת הקיץ נולד כתוצאה מפתיחת אליפות רשמית של האיגוד האירופאי - "משחקי החורף" שמתקיימים בפברואר. בשל כך ההנהלה החליטה לעבור לעונת הקיץ על מנת לפתוח עולם חדש של אפשרויות מבחינת מיקום המשחקים (אולמות כדורסל כנהוג ברחבי העולם). מעבר ליתרונות הרבים של המקום ההתאגדות הרוויחה חיסכון כלכלי משמעותי. יש לציין כי אין הבדל משמעותי בהשתתפויות פסטיבל חורף לפסטיבל בקיץ. אגב, למרות החיסכון הגדול, כדאי לדעת שהפסטיבל גרעוני (אמנם לא כמו פעם, אבל אל תחשבו שיש רווחים מהפסטיבל). למרות זאת ההנהלה התעקשה שלא להעלות את מחירי הכרטיסים ולהמשיך לסבסד את עלות החניה, משום שהיא רואה בפסטיבל השקעה לטובת השחקנים ולא "הפסד כספי". כך שבשורה התחתונה התשובה היא כן! המעבר להיכל שלמה היה נכון, חכם וכדאי. בשנה הראשונה בהיכל שלמה כולם התלוננו על הכול. חלק מהתלונות היו מוצדקות (בכל זאת, זאת היתה הפעם הראשונה גם עבורנו כמארגנים), אך רבות מהן היו בבחינת "מי הזיז את הגבינה שלי". אנשים רגילים למשהו אחד, ופתאום שינו להם. אפשר להבין זאת. יש לחלק מהאנשים נטייה להסתכל בערגה ובנוסטלגיה על תקופת הפסטיבל במרכז הירידים ולשכוח שגם אז היה מבול של תלונות: "המזנון על הפנים", "קר מדי", "חם מדי", "האקוסטיקה גרועה", "השירותים מטונפים", "יש אנשים מאירועים נוספים שמתקיימים באותו מתחם שנכנסים אלינו ומפריעים", "יש פקקים ביציאה מהחניה" ועוד. כנראהשאי אפשר לרצותאתכולם ותלונות יהיו תמיד, אבל בשורה התחתונה ולפי משובים שקיבלנו, הרוב חושבים שהיכל שלמה הוא מקום מפנק, עם צוות ניקיון ייעודי, אקוסטיקה מדהימה, בקרת מיזוג מעולה ושטח שהוא רק שלנו לכל אורך הפסטיבל. יש עוד דברים לשפר, חלקם בשליטתנו וחלקם לא (כמו זכיין המזנון שכאן באמת שאין לנו הרבה מה לעשות), אבל בסך הכול הנהלת ההתאגדות ורוב השחקנים מרוצים מהמעבר ואנו מקווים שנוכל להישאר במקום עוד שנים רבות, שכן אין שום מקום אחר שיכול לתת תנאים כאלה, ורבים וטובים חיפשו במשך שנים ולא מצאו. אגב, השנה שמעתי המון תשבחות מהשחקנים והיו אף כאלה שהגדירו את הפסטיבל הזה כפסטיבל הטוב ביותר שהיה מזה שנים רבות. ההצלחה הזו שייכת לרבים וטובים וזאת ההזדמנות להודות לכל צוות הפסטיבל המסור - למנהלי התחרויות הסובלניים, לצוות הלוגיסטיקה המעולה בראשות חורחה שרו, 10 ירחון ההתאגדות הישראלית לברידג'

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5