feb1

תחרות מודרכת, בה מותר לתלמידים להתייעץ ולשתף אותי בהכרזות שלהם. אנחנו נמצאים בימים אלו במחזור של הפרויקט, במסגרתו מורה אחראי מטעם בית 5- ה הספר נמצא בו זמנית בכיתה ומשחק ברידג' יחד עם התלמידים והשחקנים המבוגרים. הרעיון הוא למעשה ליצור תחרות מעורבת, כלומר כזו שתכלול זוג מבוגר וצעיר. אני חייב לציין שמאז החל הפרויקט נוצרו אינטראקציות מרגשות במיוחד, כשחלק מהילדים ממשיכים לשחק במועדוני הברידג' השונים ונשארים בקשר חברי עם הפרטנרים שלהם גם מחוץ לשיעורים''. מהו הערך המוסף של הפרויקט הזה? ''צריך לראות את החיוך שיש גם לחבר'ה המבוגרים שמגיעים וזוכים בחברה צעירה ואנרגטית שעושה להם טוב על הנשמה, כשגם הצעירים נהנים מהקשר הזה, על אף פער הגילאים. סיפור אחד נגע לי ללב, כאשר אחת השחקניות המבוגרות שלקחה חלק בפרויקט סיפרה לשותף הצעיר שלה שהייתה חברה של אנה פרנק בתקופת שקדמה לשואה בהולנד. השותף הצעיר מאוד התעניין בסיפור, וכך נוצר ביניהם קשר מרתק, כאשר הברידג' היווה רק תירוץ. אז אמנם לא פשוט להתמודד ילדים ומבוגרים ביחד 40- לעיתים עם למעלה מ בשיעור, אבל כשאני רואה את התוצאות המדהימות, אני נעתר לאתגר הזה בשמחה גדולה. אמא של מורה בבית הספר שמשתתף בפרויקט אמרה כתבה לי כך: "לא הבנתי מדוע לימוד ברידג' נחשב לאחד מתחומי המחויבות האישית ורק כשחזרתי מהמפגש הראשון עם התלמידים בתחושה של סיפוק ונחיצות הבנתי את הרעיון של השיתוף הבין דורי. שני הצדדים תורמים זה לזה. סוג של סימביוזה. מעבר לזה נהנית להיות מוקפת בצעירים וצעירות איכותיים להרגיש שמצליחה לתרום בכך שאני מסבירה להם ומצליחה ללמד ולהעביר ידע שצברתי במהלך השנים, הזמן במפגש רץ ואני נהנית מאוד מהאינטראקציה עם הנוער מבחינתי זמן איכות, מברכת על המיזם." ומה הלאה? האם הפרויקט הזה עתיד להתרחב למקומות נוספים? ''אשמח להרחיב את הפרויקט לערים ואזורים נוספים, אבל לשם כך אני זקוק להגדלה של מערך המורים ולשיתוף פעולה מצד רשויות נוספות. אני חושב שעצם העובדה שהפרויקט הזה מוכר על ידי משרד החינוך כמחויבות אישית יכול לשמש כטריגר גם לבתי ספר וערים נוספות להרים את הכפפה''. רכז הפעילות הבין-דורית בבית הספר גלעד בנימני, הראשונים, המשמש כמורה למתמטיקה ואמון תחת אחריותו גם על שיעורי הברידג', מוסיף ואומר כי: ''הפרויקט משלב בצורה מדהימה בין החלק של הברידג' עצמו לחלק של האינטרקציה הבין-דורית. הפרויקט חושף את התלמידים הצעירים לדרך חשיבה חדשה ולתחכום שהברידג' טומן בחובו. עצם העובדה שתלמידים מבצעים פעולה שמצריכה מחשבה היא דבר מבורך. 70-80 לראות בני נוער יושבים עם מבוגרים בגילאי שמלמדים אותם דבר מה, זה מרגש בכל פעם מחדש. התלמידים מבינים מהר מאוד את הפער העצום שיש בינם לבין השחקנים הללו. הצעירים מכבדים אותם, מקשיבים להסברים בשקיקה, ובעיקר נהנים מהפעילות. יש בכך משהו מבורך שבני נוער מתעניינים ומקשיבים לאנשים המבוגרים, שכן האינטרקציה שנוצרת היא משהו מיוחד''. 2020 פברואר 198 גיליון 41

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5