december2016
לומדים ברידג’ 10 פתרון: . בלקיחה השנייה יש לשחק את סדרת הדיאמונד. 1 . על פי העיקרון: תחילה קלפים ♦ J- . יש לשחק את ה 2 בכירים מהצד בו הסדרה קצרה יותר. . לא – צפון-דרום אינם יכולים להכשיל את החוזה אך רק 3 . 2- ו 1 בתנאי ששיחקתם על פי הסעיפים זאת אומרת: התחלתם בפיתוח של הסדרה הארוכה. נ.ב. אילו זכיתם בכל הקלפים הזוכים שלכם ורק בשלב מאוחר של המשחק ניגשתם לפתח את סדרת הדיאמונד, הייתם נכשלים בחוזה בר ביצוע! היד המלאה לפניכם: ♠ ♥ ♦ ♣ QJ108 K10 A62 10853 ♠ ♥ ♦ ♣ AK53 A642 J5 KQ6 ♠ ♥ ♦ ♣ 762 873 KQ103 A42 ♠ ♥ ♦ ♣ 94 QJ95 9874 J97 51- פסטיבל הברידג' הבינלאומי ה יתקיים בשנה הבאה בין התאריכים .2017 ביולי 6 ביוני ועד 30 חדש! הפסטיבל יתקיים בהיכל קבוצת שלמה , לראשונה בסמוך לגני התערוכה בתל אביב בתל אביב). 7 (רח' אייזיק רמבה רישמו ביומנים ! אם אתם חושבים להפיק ספר ייחודי ואישי, אנחנו הכתובת: בחברתנו עורכים, מעצבים, מדפיסים, כורכים ושולחים אליך עד הבית, ספרים שנשארים במשפחה 077-5401053 טל': www.rotemltd.co.il | ravit@rotemltd.co.il דוא"ל: 51 נחמהומשה . למדהנחמהבכיתהשנועדהלתלמידיםהטוביםביותרבשכבה בסיוםביתהספרהיסודי הנערים רוב הצטרפו תקופה באותה . תקווה בפתח תיכון ספר בבית למדה בהמשך והצטרפה אחיה בעקבות ללכת העדיפה נחמה . גורדוניה הנוער לתנועת והנערות הורהובחופשות ריקודי , התנועה דיוניםבקן תקופהיפהשל הייתהזו . הצעיר לשומר נתן הוא לטוב לנחמה המדריכיםהזכור אחד . ביתאלפא בקיבוץ יוצאיםלעבודה היו הראשונים השירים את . חניכיו על שירים לכתוב נהג אשר , יהונתן נתן לימים , קליין . פרסםאותם כך ורקאחר , לשיר לימדאתחניכיו ,“ דוגיתשטה ” כמו , שתרגם לשירות חברותיה עם יחד נחמה התנדבה , תיכון תלמידת בהיותה , עשרה שבע בגיל : הקשר רזי את למדו ימים חודש ובמשך גליקסון לכפר נשלחו הנערות .“ הגנה “ ב הקורסעסקהנחמהבהדרכה לאחר . איתותבעזרתאבוקותאש דגליםואפילו , מורס לחברי “ הגנה “ ה ארגון ממנהיגי " פקודותמבצע ” בהעברת בעיקר , ובפעילותמבצעית מינו , ומסורה אחראית נחמה כי המפקדים כשנוכחו , מה זמן לאחר . בשטח הארגון מזכירות בעבודת גם נחמה סייעה לכך בנוסף . הקשר בנות מחלקת למפקדת אותה באותהתקופה . הפעילותהמחתרתית אשרשימשהמרכז , בדירתמגוריםברחובברנדה . גנים בפרדסיםשלידעין - כייםורימונים ' רוביםצ - הקשריותגםבנשקחם התאמנו קורס עברו , עםבנותנוספות , ונחמה , בתחוםהרפואה עזר - כוחות אז חסרו " הגנה " ל התבקשהנחמה , בזכותהצטיינותהבו , בסיוםהקורס . דודאדום עזרהראשונהשלמגן . החניכיםמבוגריםממנהבהרבה ברובהמקריםהיו . להדרכה להישאר הזכרונותשלנחמה מספר . במשפחתנו טראגי אירוע אירע ," הגנה " ל , ואחיותיי אחי , אני התנדבנו שבה בתקופה נשקורימונים כלי , כמובן , עימם היו . למצדה ניר מגדוד עםקבוצתו משהעלהיחד אחי גץמתוךהמדורהעף . מדורה האתנחתאוהדליקו ' החבר לאחרהירידהמההרעשו . חיים אחד . נפליםלכלעבר ופיזרו הרימוניםהתפוצצו , לעברחבילהשלרימוניםשהונחהבצד . משהנפצעקשהבעינו ואחי , בתאונההנוראה אישנהרגו עשר התמנתהנחמהלמפקדתמחלקהבחילהמצב , בנוסףלהיותהמדריכתעזרהראשונה קולא אזור על גם עת באותה שמר המצב חיל . קשריות של כיתות ארבע שמנתה .( דרומיתלראשהעין ) , תקווה בפתח לביתה נסעה , משמרתה את סיימה אשר , שנחמה לאחר , אחד ערב . במתקפה במשמרתנהרגו החבריםשהיו קולאושבעהעשר הערביםאתאיזור תקפו . בפתחתקווה “ הגנה “ ה היהממפקדי , ל “ ז בוך ישי , אחדההרוגים עבדה השירותהצבאי לאחר . תקופהקצרה ל “ עםהקמתהמדינהשירתהנחמהבצה 50 פואמהפדגוגית , לירהעודף חצי שבמקוםלקבל כך , זהלזה לירהנדבקו חצי שטרותשל גילתהששני . בטעות שקיבלה השטר את להחזיר כדי למאפייה לחזור מיהרה חנה . לירה קיבלה . טעות לאבטוחותשהייתהכאן אנחנו ” : ההתרשמהמאודמהמעשהואמרהלה ' חווצ בכל , מאז . אתהכסף לה והחזירה תוקף בכל סירבה חנה .“ אצלך אתהכסף תשאירי “ נשיקות ” של בחבילה אותה מציידת זו הייתה ה ' חווצ של החנות ליד שעברה פעם . מעוגותהשמרים ( קצוות ) עם יחד עבד , ומשה נחמה בנםשל , הלימודיםואלי במלחמתיוםהכיפוריםהופסקו להםבכל אלאנתן , לאשילםלנעריםשכר הקמצן הפרדסן . בקטיףקלמנטינות חבריו בו ונקמו הפרדסן על כעסו אלי של חבריו . עבודתם קלמנטינותכשכר עשר יוםשישי שחבריו נחמהוציין סיפרזאתלאימו אלי . בוטניםואבוקדו שלו מהמחסן “ סחבו “ בכךש : לו ואמרה אותו עודדה נחמה .“ סחיבה “ ב עימם משתתף אינו כי ,“ יורם ” לו קוראים .“ הואגניבה והמעשהשלחבריך , ולאבוטנים לאאבוקדו , בבית דבר לנו לאחסר ” באחד . וענת שלאלי מקוםמגוריהםהזמני , שלהסיפוראירעברמתדוד החלקהאחרון הימיםהגיעבנםנמרודהביתהעםערימתרימוניםוסיפרשקטףאותםמאחדהעצים אימו לנמרודבדיוקאתהדבריםשאמרהלו מעמדאמראלי באותו . המשפחות בשיכון . נחמהשניםקודםלכן ? ואמינותעובריםבירושה שיושר , זהמעיד האין ' בכיתהט משהשקדי פדגוגית פואמה שקדי לבית ההגדה עלהספר דורות שלושה של חיים סיפור היא , הספר שערי בששת הנגללת , שקדי לבית ההגדה להקים , מחדש לבנותעצמו השכיל אשר שואה ניצול עומד שבראשה , אחת במשפחה לגדלדורותשלתלמידים , שאףהיאאשתחינוך , עםרעייתו ביתלתפארתבישראלויחד פתרונותלמצוקות היענותלצרכיםומתן , הקשבה , אמון , ברוחהייחודיתשלאהבתאדם . תחתפיקוחו או ושלסגלההוראהשעבדעימו שלחניכיו שכל , הקרינהעלילדיהםאליעזרויעל גישתםהאנושיתוהחינוכיתשלנחמהומשהשקדי . הייחודי אתתורתהאבואתמוסרהאםבמסלולחייו דרכו מייםעלפי אחדמהםבתחומו בבית ואותהתורהשספגו , אופטימיותופתיחותלהבנתהזולת , אותהרוחשלאהבתאדם שסיפורהמובא , משמשותסמלהשלמשפחהזו עברהמילדיםלנכדיםוהן , אימא - אבא ואירועים חוויות של ראשון בגוף בתיאור גם ולעיתים אחרים של מפיהם הספר בדפי . שלמה לאורךמסכתחיי האישי מהיומן חומר מהווה – אחת משפחה של האינטימי סיפורה שהוא אף על – הספר כי , ספק אין משפיע חינוךרגישונון כי , לאדיראתההכרהוהאמונה קריאהמאלףומרתקוישבכוחו . לו הדורותשקדמו ברוחשני עלהדורהשלישי ומקרין שלהדורהשני עלדמותו ברוח אתילדיו שרוצהלחנך מי לכל לדרותיהמהוותמודל משפחתשקדי קורותיהשל . ואתמורשתה אהבתהאדםבאשרהואולשמראתמסורתמשפחתו עלהמחבר מנהל , מורה , בפנימייה מדריך : החינוך במערכת ומגוונים רבים בתפקידים כיהן שקדי משה , הוראה ובהתלמויותלעובדי במכללותחינוך , למורים מרצהבסמינר , ביתספר מנהל , פנימייה . לתפקידיםמיוחדים ומפקחארצי ובחינוךההתיישבותי המרכז מפקחעלהחינוךהמיוחדבמחוז : תעודתהערכהמטעםהסתדרותהמורים הוענקהלו ז " בשנתתשמ עלעבודהמסורהואהבהאיןקץלחניכיםולמוריםכאחת • עלעידודיוזמותוהפעלתהשתלמויותמגוונותומעניינות • אנושמעוליםעםכלהמצוייםתחתפיקוחו - קשבתויחסי בעלאוזן עלהיותו • עלאשריצקלתפקידהפיקוחממדשלאנושיותודאגהלכלאדם • הקודמים ספריו 1984 , אוצרהמורה ," התמודדותחינוכיתעםמצוקהנפשית " 1998 , אוצרהמורה ," ללמדמוריםהקשבהטוטאלית " 2005 , הוצאתרותם ," הקפיצההגורליתמהרכבת " שקדי לבית ההגדה / פדגוגית פואמה
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5