al hazafon 244

תערוכה התרחשות חזותית בצבע וחוט דיאלוג עם שברי זיכרונות ועיסוק בנושאים מטרידים בתערוכתה של יעל ברלב יעל ברלב מציירת בצבעי מים ציורים שראשיתם בכתם צבע שהיא יוצרת על גבי הנייר. בשלב זה, אין היא מתכננת את נושא הציור. הכתם בו פתחה מת ־ חיל להתפשט, הצבע זולג והיא ממשיכה עם אותה זליגה, כשזו למעשה מוליכה אותה ומכתיבה את המשך היצירה. על פי מה שמתחיל להסתמן על הדף מוסיפה ברלב קווים, צורות, צבעים ומשיכות מכ ־ חול, כשבשלב זה כבר נכנסים לפעולה גם המודעות, הדמיון, המחשבה והרגש. ההתרחשות שמתחילה על גבי המצע מסתיימת פעמים רבות ביצורים דמיוניים יותר או פחות, או בדימויים מוכרים כהבעות, עי ־ ניים, ציפורים, איברים ואף פנים, שהם בעצם נזילה שהתקבעה כפרצוף. אל חלקם של הציורים ברלב חוזרת; רוקמת עליהם, מוסיפה חוטי ברזל או חומרים אחרים, לעתים אף מצ ־ רפת מלים או טקסט, כזה שמוסיף לתעלומה או לח ־ לופין מספק קצה של חוט. בעבר הרבתה ברלב לעסוק בנושאי ילדות, פח ־ דים או שתיקה שחוותה בבית ילדותה, בית מהגרים. צילומים משנות ילדותה הפכו לנקודת ייחוס לק ־ ראת סדרות שונות של עבודות. אחת מהן היא סדרת הילדות בשמלות הלבנות; אלה נותרות ללא ראש, שאיכשהו נשאר תמיד מחוץ לדף – אולי כדי למנוע זיהוי, לנטרל שייכות או יחס אישי. סדרה נוספת, חדשה יחסית, היא סדרת ה"בובות", שיותר מבובות אלו הם יצורים פגיעים, מרתיעים לעתים, שצבעו ־ ניותם והניגודיות שבהם – חוטים אדומים על גבי בד לבן – משדרים איום או חרדה. כך, לצד הטוב והתום, תוך שימוש ברקמה או תוספות חומריות אחרות, מייצרת ברלב טוויסט קטן המזכיר לצופה גם את קיומם של הרוע והסכנה. באמצעות הדימויים הילדיים החלה ברלב לעסוק בשלב כלשהו באלימות כנגד ילדים – נושא שהיא מבקשת להעלות למודעות. "המוטיבים החזותיים החוזרים בעבודותיי שאובים מתוך עולמי הפר ־ טי, והם דיאלוג עם שברי זיכרונות", היא אומרת, "אך הסיפור העולה בעבודות איננו סיפורי האישי, והסצנות שאני בוחרת להציג נקראות באופן מיידי ואוניברסלי". דברים שרואים מכאן, גלריה 'הַמְּבוֹאָה' ǁ יעל ברלב מחניים ביוני 5 נעילה: לקראת הגעה מומלץ ליידע את דינה - .052-6065026 או יויו - טל' 052-6065238 טל' נאוה הראל-שושני, אוצרת תערוכה הרומנטיזציה של ההקרבה תערוכה פיוטית בהשראת 'היי שלום אנג'לינה' של בוב דילן בהשראת שירו של בוב דילן 'היי שלום אנג'לינה', עוסקת תערוכתו של דורון פישביין בשינויים הח ־ לים בהשקפתו ובהתנהלותו החברתית של אדם בש ־ לבי חייו השונים, נוכח ציפיות החברה בה הוא חי. החברה הישראלית היא חברה קונפורמיסטית במיוחד, עניין הניכר בראש ובראשונה בדרישה להיענות לקריאה לדגל. האמן, המתבונן לאחור על חייו, מציג בפני הצופה תגובות חזותיות המסמנות את האינטראקציה שקיים עם קריאה זו מנעוריו, דרך שירותו הצבאי ולאחריו, במהלך השתלבותו במנגנו ־ נים האזרחיים הנורמטיביים המוכרים. עבודותיו של פישביין מייצגות מתחים וחרדות שנבנו והתעצבו לאורך חייו, כאלו הנובעים מתהליך הרומנטיזציה של ההקרבה, ומהאבסורד שבהשלמה עם הרעיון כי לעד נחיה על חרבנו. הציורים והרישומים נעשו על פני מצעי נייר מג ־ וונים, המדגימים עבודה בחומרי יצירה שונים: צבעי שמן, אקריליק, דיו, פחם ועוד, כשהתערוכה בכללותה מזמינה לשיח ביקורתי אודות המציאות הביטחונית והחברתית בישראל – מציאות עשירה בקונפליקטים ערכיים השזורים במארג חיינו. (היי שלום ǁ Farewell Angelina דורון פישביין אנג'לינה), גלריה מחניים ביוני 5 נעילה: לקראת הגעה מומלץ ליידע את דינה - .052-6065026 או יויו - טל' 052-6065238 טל' תערוכה תיעוד בטלאים בתערוכתה 'רקמה אנושית', מתרגמת אמנית הקווילט בלה קפלן הוויה אנושית לטקסטיל כותרת תערוכתה החדשה של בלה קפלן לקוחה מהשיר 'רקמה אנושית אחת' (מלים: מוטי המר), והיא מכוונת באופן אסוציאטיבי לעבר הדימויים המוצגים בה. עם זאת נושאת בחובה כותרת התע ־ רוכה משמעויות נוספות השאובות מאומנות עתי ־ קת יומין שהתפתחה במזרח אסיה ובמזרח התיכון – מעשה טלאים, העוברת כחוט השני בתוך עולם הדימויים של היצירות בתערוכה. קפלן היא חברת קיבוץ כפר גלעדי, וזוהי לה תע ־ רוכת יחיד שנייה במוזיאון 'השומר'. קפלן היא אמ ־ נית קווילט (טלאים) בינלאומית, שעבודותיה הוצגו בתערוכות ברחבי העולם, בגלריות ובמוזיאונים, וחלקן אף זכו בפרסים. בתערוכה זו מבטאות יצי ־ רותיה את סגנון עבודתה האישי והייחודי, כשהבדים הם עבורה פלטה צבעונית ומגוונת המאפשרים לה יצירה אינסופית, מעוררת מחשבות וחושים. לאורך דרכה האמנותית יוצרת קפלן כל העת עבו ־ דות מגוונות על אינספור בדים, בטכניקות ובפורמ ־ טים שונים, מתעדת ללא הרף את סביבתה ומתרגמת זאת לשפת האמנות שלה. הבדים הלבנים אותם היא צובעת בצבעי טקסטיל מאפשרים לה להפוך בד לבן דורון פישביין, ללא כותרת 36 12.5.2021 / על הצפון / על הצפון 12.5.2021 ברלב, הנסיך הקטן

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5