al hazafon 244

24 12.5.2021 / על הצפון / על הצפון 12.5.2021 ראלים חשבו שהוא השתגע, הרי יבואו וייקחו ויגנבו לו את הציוד, "אבל אני באתי בגישה שאני חייב לתת אמון. גם ככה כשאתה מופיע ברחוב אתה חשוף לגמרי. אין לך שום הגנה, זו סיטואציה מאד חשופה ואתה צריך לתת אמון בסביבה". בהופעה הראשונה, רק לשם הזהירות, הוא לקח חוט וקשר איתו את כל האוזניות אחת לשנייה. "מה שקרה", הוא צוחק, "זה שתוך שנייה כולם התבלגנו אחד עם השני, כי הם היו קשורים. התלוצצתי אתם, אמרתי שזאת המוזיקה שמחברת בינינו, אבל היה לי ברור שככה אי אפשר להמשיך, ושאני פשוט חייב לחלק את האוזניות ולסמוך על האנשים". סטיבנסון אזר אומץ, חילק לקהל אוזניות בתקווה שבסוף ההופעה הן גם ישובו אליו, "ובפעם הראשונה שהופעתי במאואר פארק הגיעו השוטרים וקיפלו את כולם, והגיעו אלי, והסתכלו עלי, וחייכו והמשיכו, כי לא היה שום עניין. לא הגברה ולא כלום. באותו הרגע קי ־ בלתי אור ירוק". סטיבנסון המאושר החל לערוך מופעי לופר ואוזניות ברחובות בר ־ לין, צבר אוהדים ושבה את לב הקהל, ובמהרה החל לחרוש כך עם טולה אהובתו את כל אירופה, כולל טור שהחל בברלין והסתיים בפורטוגל. בערך בזמן ההוא, בישראל, נפטרה אמו, נועה סטיבנסון, מורה מיתולוגית לאנגלית, ובהמשך יועצת בבית הספר 'הר וגיא'. "זה אחד הדברים שהביאו אותנו חזרה לארץ", הוא מספר. "הר ־ צון להיות קרובים למשפחה". הם שבו לארץ, התמקמו בתל אביב, וגם שם המשיך סטיבנסון להופיע עם אותו קונספט במשך שנתיים. "היה לי מקום ברוטשילד, הייתי מגיע לשם שלוש-ארבע פעמים בשבוע, וחייתי שם ככה וזה היה ממש מגניב", הוא נזכר, ומבקש לפנות לרגע לכל הקוראים המוזיקאים – "הטקטיקה של הרחוב היא טקטיקה חזקה מאד לכל מי שיש לו פרויקטים שהוא רוצה להוציא לדרך. ברגע שאתה מופיע ברחוב ויש מולך קהל, אתה בהופעה לכל דבר. זה לא שונה בכלום מהופעה על במה. אתה יכול לצבור ניסיון מטורף ולחשוף את הפרויקט שלך. תשכחו מהדעות הקדומות לגבי הופעה ברחוב. לכו, תנסו, זה יכול רק להקפיץ אתכם". וסטיבנסון באמת המשיך עם הופ ־ עות הרחוב, עד שבאחד הימים קיבל טלפון מחבר טוב מגדות, גיל אינלנ ־ דר, אמן ג'אגלינג, שביקש ממנו טובה קטנטנה – להחליף אותו באיזושהי סדנה. סטיבנסון הזורם זרם, כמובן. "לא ידעתי בדיוק מה אני הולך לע ־ שות, אבל זאת הייתה למעשה הס ־ דנה הראשונה. סיפרתי להם את כל מה שסיפרתי לך, ואז פשוט חילקתי לכולם אוזניות ואמרתי – יאללה, בואו תנסו לעבוד עם הלופר". מאז עברה העשייה הזאת לא מעט גלגולים, והסדנאות שהוא מעביר התגבשו והתפתחו ונעשו קונספט ברור ומגובש. "היום אני פותח כמה עמדות של לופר", הוא מספר. "בחצי הראשון של הסדנה אני מראה את הטריקים שאני עושה – איך מפעי ־ לים, איך משתמשים באפקטים, איך לוקחים שיר ועושים לו גרסת לופר. תוך חצי שעה-ארבעים דקות אני משחרר אותם ללופרים והם עובדים בקבוצות. האוזניות מאפשרות לכל אחד לשמוע רק את העמדה שלו, וככה שלושים אנשים עובדים באותו חדר, ואף אחד לא מפריע לאף אחד. הם פשוט מתיישבים על הלופרים ועובדים בעצמם. הלופר הוא מכשיר  המשך בעמוד הבא סצנה חיה ובועטת. קומביין בהופעת רחוב צילום: אורטל אסטרייכר סטיבנסון אנשים בלי שום רקע במוזיקה מייצרים דברים שיכולים להיות ברדיו. סדנת לופר צילום: אורטל אסטרייכר סטי

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5