jan-digital

סיקור תחרויות 29 Board 8, Dealer West, Vul None ♠ ♥ ♦ ♣ K9853 KT84 T9 A2 ♠ ♥ ♦ ♣ 42 Q9 KJ762 KT65 ♠ ♥ ♦ ♣ QJ6 A762 AQ53 74 ♠ ♥ ♦ ♣ AT7 J53 84 QJ983 באחד השולחנות החליט ההולנדי שישב בצפון לפתוח עם נקודות ושתי סדרות מייג'ור טובות שכללו כמה קלפי 10 ). מזרח-מערב נותרו ללא אפשרות 8 ,9 ,T( ביניים טובים לקיחות לאחר מהלך הכרזה 8 להתערב, ויריביהם ביצעו אלמנטרי. West North East South 1♠ Pass 2♠ Pass Pass Pass בשולחן השני צפון לא פתח. מזרח-מערב השתמשו נקודות, 12-14 לתיאור כל יד מאוזנת עם 1♣ בפתיחה מראה דיאמונד). 1♠( 1 עם תשובות בטרנספר בגובה 2-way- היה טרנספר לדיאמונד לפי שיטת 2♣ לאחר מכן או מזמין למשחק מלא). 2 ♦ (רוצה לשחק checkback .3 ♦ בשלב זה צפון התעורר, אך מזרח תמך בשמחה ל- West North East South Pass 1♣ Pass 1♠ Pass 1NT Pass 2♣ Pass 2 ♦ Pass Pass Dbl 3 ♦ All Pass , אך לא 3 הנורווגים היטיבו לדחוף את יריביהם לגובה ♣9- והמשיך ב ♣Q היטיבו להגן: דרום זכה בהובלה עם (החלפה להארט הייתה חזקה יותר). כעת צפון ראה הוגבה בדומם ונכנס לפאניקה. ההמשך שלו מתחת ♣K- ש “מכר” את החוזה. המשך פסיבי בשליט היה עדיין ♥ K- ל לקיחות (דרום משחק הארט 5- מאפשר להגנה להגיע ל .)♠A- לאחר הזכייה ב לסיכום תחרות זו, בלטה התופעה המרעננת שהשמות הגדולים לא הגיעו למפגש הגמר ושתי קבוצות אלמוניות יחסית התמודדו על התואר היוקרתי. בשנתיים האחרונות, לאחר השעייתם של מספר זוגות שזכו באינספור תארים ולבסוף התגלה שרימו, מתברר שהמאבקים בצמרת הברידג’ צמודים יותר ממה שחשבו בעבר. אם אתם חושבים להפיק ספר ייחודי ואישי, אנחנו הכתובת: בחברתנו עורכים, מעצבים, מדפיסים, כורכים ושולחים אליך עד הבית, ספרים שנשארים במשפחה 077-5401053 טל': www.rotemltd.co.il | ravit@rotemltd.co.il דוא"ל: 51 נחמהומשה בסיוםביתהספרהיסודי למדהנחמהבכיתהשנועדהלתלמידיםהטוביםביותרבשכבה. בהמשך למדה בבית ספר תיכון בפתח תקווה. באותה תקופה הצטרפו רוב הנערים והנערות לתנועת הנוער גורדוניה. נחמה העדיפה ללכת בעקבות אחיה והצטרפה לשומר הצעיר. הייתהזו תקופהיפהשל דיוניםבקן התנועה, ריקודי הורהובחופשות היו יוצאיםלעבודה בקיבוץ ביתאלפא. אחד המדריכיםהזכור לנחמה לטוב הוא נתן קליין, לימים נתן יהונתן, אשר נהג לכתוב שירים על חניכיו. את השירים הראשונים שתרגם, כמו ”דוגיתשטה“, לימדאתחניכיו לשיר, ורקאחר כך פרסםאותם. בגיל שבע עשרה, בהיותה תלמידת תיכון, התנדבה נחמה יחד עם חברותיה לשירות ב“הגנה“. הנערות נשלחו לכפר גליקסון ובמשך חודש ימים למדו את רזי הקשר: מורס, דגליםואפילו איתותבעזרתאבוקותאש. לאחר הקורסעסקהנחמהבהדרכה ובפעילותמבצעית, בעיקר בהעברת”פקודותמבצע" ממנהיגי ארגון ה“הגנה“ לחברי הארגון בשטח. לאחר זמן מה, כשנוכחו המפקדים כי נחמה אחראית ומסורה, מינו אותה למפקדת מחלקת בנות הקשר. בנוסף לכך סייעה נחמה גם בעבודת מזכירות בדירתמגוריםברחובברנדה, אשרשימשהמרכז הפעילותהמחתרתית. באותהתקופה התאמנו הקשריותגםבנשקחם- רוביםצ'כייםורימונים- בפרדסיםשלידעין גנים. ל"הגנה" חסרו אז כוחות-עזר בתחוםהרפואה, ונחמה, עםבנותנוספות, עברו קורס עזרהראשונהשלמגן דודאדום. בסיוםהקורס, בזכותהצטיינותהבו, התבקשהנחמה להישאר להדרכה. ברובהמקריםהיו החניכיםמבוגריםממנהבהרבה. מספר הזכרונותשלנחמה בתקופה שבה התנדבנו אני, אחי ואחיותיי, ל"הגנה", אירע אירוע טראגי במשפחתנו. אחי משהעלהיחד עםקבוצתו מגדוד ניר למצדה. היו עימם, כמובן, כלי נשקורימונים חיים. לאחרהירידהמההרעשו החבר'האתנחתאוהדליקו מדורה. גץמתוךהמדורהעף לעברחבילהשלרימוניםשהונחהבצד, הרימוניםהתפוצצו ופיזרו נפליםלכלעבר. אחד עשר אישנהרגו בתאונההנוראה, ואחי משהנפצעקשהבעינו. בנוסףלהיותהמדריכתעזרהראשונה, התמנתהנחמהלמפקדתמחלקהבחילהמצב שמנתה ארבע כיתות של קשריות. חיל המצב שמר באותה עת גם על אזור קולא )דרומיתלראשהעין(. ערב אחד, לאחר שנחמה, אשר סיימה את משמרתה, נסעה לביתה בפתח תקווה, תקפו הערביםאתאיזור קולאושבעהעשר החבריםשהיו במשמרתנהרגו במתקפה. אחדההרוגים, ישי בוך ז“ל, היהממפקדי ה“הגנה“ בפתחתקווה. עםהקמתהמדינהשירתהנחמהבצה“ל תקופהקצרה. לאחר השירותהצבאי עבדה 50 פואמהפדגוגית גילתהששני שטרותשל חצי לירהנדבקו זהלזה, כך שבמקוםלקבל חצי לירהעודף, קיבלה לירה. חנה מיהרה לחזור למאפייה כדי להחזיר את השטר שקיבלה בטעות. חווצ'ההתרשמהמאודמהמעשהואמרהלה: ”אנחנו לאבטוחותשהייתהכאן טעות. תשאירי אתהכסף אצלך“. חנה סירבה בכל תוקף והחזירה לה אתהכסף. מאז, בכל פעם שעברה ליד החנות של חווצ'ה הייתה זו מציידת אותה בחבילה של ”נשיקות“ )קצוות( מעוגותהשמרים. במלחמתיוםהכיפוריםהופסקו הלימודיםואלי, בנםשל נחמה ומשה, עבד יחד עם חבריו בקטיףקלמנטינות. הפרדסן הקמצן לאשילםלנעריםשכר, אלאנתן להםבכל יוםשישי עשר קלמנטינותכשכר עבודתם. חבריו של אלי כעסו על הפרדסן ונקמו בו בכךש“סחבו“מהמחסן שלו בוטניםואבוקדו. אלי סיפרזאתלאימו נחמהוציין שחבריו קוראים לו ”יורם“, כי אינו משתתף עימם ב“סחיבה“. נחמה עודדה אותו ואמרה לו: ”לאחסר לנו דבר בבית, לאאבוקדו ולאבוטנים, והמעשהשלחבריך הואגניבה“. החלקהאחרון שלהסיפוראירעברמתדוד, מקוםמגוריהםהזמני שלאלי וענת. באחד הימיםהגיעבנםנמרודהביתהעםערימתרימוניםוסיפרשקטףאותםמאחדהעצים בשיכון המשפחות. באותו מעמדאמראלי לנמרודבדיוקאתהדבריםשאמרהלו אימו נחמהשניםקודםלכן. האין זהמעיד, שיושר ואמינותעובריםבירושה? בכיתהט' משהשקדי פואמה פדגוגית ההגדה לבית שקדי עלהספר ההגדה לבית שקדי, הנגללת בששת שערי הספר, היא סיפור חיים של שלושה דורות במשפחה אחת, שבראשה עומד ניצול שואה אשר השכיל לבנותעצמו מחדש, להקים ביתלתפארתבישראלויחד עםרעייתו, שאףהיאאשתחינוך, לגדלדורותשלתלמידים ברוחהייחודיתשלאהבתאדם, אמון, הקשבה, היענותלצרכיםומתן פתרונותלמצוקות שלחניכיו ושלסגלההוראהשעבדעימו או תחתפיקוחו. גישתםהאנושיתוהחינוכיתשלנחמהומשהשקדי הקרינהעלילדיהםאליעזרויעל, שכל אחדמהםבתחומו מייםעלפי דרכו אתתורתהאבואתמוסרהאםבמסלולחייו הייחודי. אותהרוחשלאהבתאדם, אופטימיותופתיחותלהבנתהזולת, ואותהתורהשספגו בבית אבא-אימא, עברהמילדיםלנכדיםוהן משמשותסמלהשלמשפהזו, שסיפורהמובא בדפי הספר מפיהם של אחרים ולעיתים גם בתיאור בגוף ראשון של חוויות ואירועים מהיומן האישי לאורךמסכתחייםשלמה. אין ספק, כי הספר – על אף שוא סיפורה האינטימי של משפחה אחת– מהווה חומר קריאהמאלףומרתקוישבכוחו לאדיראתההכרהוהאמונה, כי חינוךרגישונון משפיע עלדמותו שלהדורהשני ומקריןעלהדורהשלישי ברוחשני הדורותשקדמו לו. קורותיהשל משפחתשקדי לדרותיהמהוותמודל לכל מי שרוצהלחנך אתילדיו ברוח אהבתהאדםבאשרהואולשמראתמסורתמשפחתו ואתמורשתה. עלהמחבר משה שקדי כיהן בתפקידים רבים ומגוונים במערכת החינוך: מדריך בפנימייה, מורה, מנהל פנימייה, מנהל ביתספר, מרצהבסמינר למורים, במכללותחינוך ובהתלמויותלעובדי הוראה, מפקחעלהחינוךהמיוחדבמחוז המרכז ובחינוךההתיישבותי ומפקחארצי לתפקידיםמיוחדים. בשנתתשמ"ז הוענקהלו תעודתהערכהמטעםהסתדרותהמורים: • עלעבודהמסורהואהבהאיןקץלחניכיםולמוריםכאחת • עלעידודיוזמותוהפעלתהשתלמויותמגוונותומעניינות • עלהיותו בעלאוזן קשבתויחסי-אנושמעוליםעםכלהמצוייםתחתפיקוחו • עלאשריצקלתפקידהפיקוחממדשלאנושיותודאגהלכלאדם ספריו הקודמים 1984 , "התמודדותחינוכיתעםמצוקהנפשית", אוצרהמורה 1998 , "ללמדמוריםהקשבהטוטאלית", אוצרהמורה 2005 , "הקפיצההגורליתמהרכבת", הוצאתרותם ההגדה לבית שקדי פואמה פדגוגית /

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5